728 x 90

آخوند دژخیم علی رازینی: مطرح کردن دادگاههای صحرایی با حکم خمینی در جریان عملیات فروغ جاویدان و قتل‌عام ۶۷

آخوند دژخيم علي رازيني: مطرح كردن  دادگاههاي صحرايي با حكم خميني
آخوند دژخيم علي رازيني: مطرح كردن دادگاههاي صحرايي با حكم خميني

برای زهرچشم گرفتن در شرایط بحرانی کنونی حکومت آخوندی

و ریزشهای گسترده در نظام ولایت

 

حکم خمینی جلاد برای تشکیل دادگاههای صحرایی:

دادگاه ویژه تخلفات جنگ را در کلیه مناطق جنگی تشکیل

و طبق موازین شرع بدون رعایت هیچ‌یک از مقررات دست‌وپاگیر

به جرایم متخلفان رسیدگی نمایید

هر عملی که به تشخیص دادگاه

موجب شکست جبهه اسلام و یا موجب خسارت جانی بوده و یا می‌باشد

مجازات آن اعدام است

 

آخوند جلاد علی رازینی:

همان دادگاه را که قبل از انقلاب اسم آن دادگاه صحرایی بود

با اسم «دادگاه تخلفات جنگ» آوردیم

برای آن که قاطع عمل شود و اگر کسانی کوتاهی یا خیانت کرده‌اند

محکم برخورد شود و اعلام هم شود تا سایرین مقداری جدی‌تر باشند

 

                     ‌سؤال: تشریفات دادرسی مجاهدین چطور بود و چقدر طول کشید؟

علی رازینی: آنها، چون با دادگاههای زمان جنگ بود، تشریفات نداشت

در همان شهر‌هایی که دستگیر شدند محاکمه شدند

این محاکمه‌ها گاهی ممکن بود یک ساعت یا کمتر طول بکشد

خیلی از مجاهدین را خودمان محاکمه کردیم

 

افرادی که محاکمه شدند، کسانی بودند که وابستگی به مجاهدین داشتند

هیچ‌کدام از مجاهدینی را که در عملیات مرصاد دستگیر شده بودند

نیآوردیم در تهران یا اهواز محاکمه کنیم

در همان مناطق جنگی که دستگیر شدند، محاکمه و مجازات شدند

در حالی‌که در سالگرد عملیات کبیر فروغ جاویدان، سخنگوی دولت روحانی و سردژخیم اطلاعاتی علی ربیعی شرایط رویارویی مجاهدین و رژیم را، با شرایط لرزه سرنگونی در جریان پیشروی ارتش آزادیبخش ملی تا دروازه کرمانشاه، مقایسه می‌کند و در حالی‌که رئیس پدافند غیرعامل حکومت آخوندی، رویارویی رژیم با مجاهدین در موقعیت فعلی را سخت‌تر از عملیات فروغ جاویدان توصیف کرده است، آخوند جلاد علی رازینی رئیس شعبه ۴۱دیوان عالی نظام آخوندی، نیز به‌دنبال آخوند دژخیم مصطفی‌ پورمحمدی عضو جنایتکار هیأت مرگ در قتل‌عام ۶۷وارد صحنه شد و به شمه‌یی دیگر از جنایات ضدبشری رژیم و توحش و بربریت آخوندی اعتراف کرد.

وی به تشریج تشکیل دادگاههای جنایتکارانه صحرایی و فتوای اعدامهای وحشیانه به دستور خمینی در مقطع عملیات کبیر فروغ جاویدان و هراس رژیم از پیوستن نیروهای مردمی به مجاهدین پرداخت و اذعان کرد که رژیم می‌خواست با دادگاههای صحرایی و اعلام اعدامها مانع ریزشها در صفوف نیروهای رژیم شود.

 

وی در این مصاحبه بارها به متن حکم خمینی جلاد خطاب به خودش استناد می‌کند که در آن خطاب به وی آمده است:

«...آقای علی رازینی، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح جنابعالی موظف می‌باشید:

۱-دادگاه ویژه تخلفات جنگ را در کلیه مناطق جنگی تشکیل و طبق موازین شرع بدون رعایت هیچ‌یک از مقررات دست‌وپاگیر به جرایم متخلفان رسیدگی نمایید.

۲-هر عملی که به تشخیص دادگاه موجب شکست جبهه اسلام و یا موجب خسارت جانی بوده و یا می‌باشد مجازات آن اعدام است».

 

آخوند دژخیم علی رازینی در توضیحات خودش از جمله می‌گوید:

همان دادگاه را که قبل از انقلاب اسم آن دادگاه صحرایی بود، با اسم «دادگاه تخلفات جنگ» آوردیم؛ یعنی این دادگاه مخصوص شرایط جنگی است.....

برای آن که قاطع عمل شود و اگر کسانی کوتاهی یا خیانت کرده‌اند، محکم برخورد شود و اعلام هم شود تا سایرین مقداری جدی‌تر باشند زمانهایی فوریت امر اقتضا می‌کند در همان مناطقی که ارتش مستقر است و انجام وظیفه می‌کند دادگاه برگزار شود. مثلا اگر مرکز قضایی ما در تهران، اصفهان، کرمانشاه یا اهواز است، لزومی ندارد رسیدگی را در اهواز انجام دهیم. مثلا یک واحد نیرو‌های مسلح در شلمچه مستقر شده است و مسائلی پیش می‌آید.

بنابراین امام فرمودند: بدون رعایت مقررات دست‌ و ‌پاگیر این کار را انجام دهید.

وی با تکرار مجدد جملات حکم خمینی خون‌آشام می‌گوید: اگر کسی در جایی بترسد که ترس او باعث کشته‌شدن هزار نفر یا سقوط یک استان و یک جبهه مهم ما شود، مجازات آن فرد اعدام است.

 

«دادگاه ویژه تخلفات جنگ را در همه مناطق جنگی تشکیل و طبق موازین شرع، بدون رعایت هیچ‌یک از مقررات دست‌وپاگیر به جرایم متهمین رسیدگی نمایید».

 

آخوند رازینی سپس اضافه می‌کند: ما سه مقر برای این امر تأسیس کردیم؛ یکی در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح اهواز برای مناطق جنگی جنوبی، یکی در کرمانشاه برای جبهه میانی و دیگری در ارومیه برای جبهه شمالی. این سه دادگاه را آنجا ایجاد کردیم؛ ولی قاضی به جبهه می‌رفت و رسیدگی را انجام می‌داد.

رازینی،دژخیم دستگاه قضاییه برآمده از قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی که اکنون خامنه‌ای آخوند جلاد ابراهیم رئیسی را به ریاست آن گماشته است، سپس در سؤال و جواب با رسانه حکومتی درباره قتل‌عام مجاهدین در زندانها و محاکمه‌های صحرایی هواداران مجاهدین در مناطق عملیات فروغ جاویدان شقاوت و توحش نظام آخوندی را برملا می‌کند:

 

‌سؤال:چند نفر از مجاهدین را دستگیر کردین؟

جواب: باید اطلاعات این‌ها را از اطلاعاتی‌ها بپرسین.

‌سؤال: شما محاکمه کرده‌اید.

جواب: ما نشمردیم.

‌سؤال: زیاد بودند؟ مثلا چند ده نفر بودند؟

جواب: بله؛ چند ده نفر بودند.

‌سؤال: آدم‌های مشهور سران آنها هم در میان کسانی که محاکمه کردید بودند؟

جواب: نه؛ از سران آنها خیلی کم بودند.

‌سؤال: تشریفات دادرسی آنها چطور بود و چقدر طول می‌کشید؟

جواب: آنها، چون با دادگاههای زمان جنگ بود، تشریفات نداشت. در همان شهر‌هایی که دستگیر شدند محاکمه شدند.

‌سؤال: یعنی قاعدتاً محاکمه‌ها کوتاه‌مدت با سؤال و جواب‌های کوتاه بوده؟

جواب: گاهی وقتها ممکن بود یک ساعت یا کمتر طول بکشد.

‌سؤال: شما بر روند محاکمه نظارت داشتید؟

جواب: بله. خیلی از آنها را خودمان محاکمه کردیم.

سؤال: اعدام مجاهدین در زندانها بعد از همین عملیات مرصاد، در سه دهه اخیر خیلی مورد جنجال و بحث بوده است.

جواب: آن زمان ما آنجا بودیم و این موضوع جزء مأموریت من نبود. باید از رئیسی، رئیس فعلی قوه قضاییه و نیری بپرسین؛ چون این مسأله در حوزه دادگاه انقلاب است. در واقع افرادی از مجاهدین در زندان جرایم جدیدی مرتکب شده بودند. مجدداً محاکمه شدند و با آنها هم برخورد شد.

‌سؤال: یکی از دلایل اصلی اعدامها بحث این بود که می‌گفتند کسانی که در زندانها هستند، با کسانی که در عملیات مرصاد شرکت کردند، هماهنگ هستند. شما در جبهه‌ها در جریان این هماهنگی‌ها قرار داشتین؟

جواب: این موضوع را برای اهلش می‌گذارم که در جریان بودند. آنها جرایم جدیدی داشتند و به‌خاطر آن جرایم جدید محاکمه و محکوم شدند.

‌سؤال: روند دادگاه مجاهدینی که در عملیات مرصاد دستگیر شدند، کامل بوده؟

جواب: بله، با استفاده از بند یک حکم امام، طبق موازین شرع و بدون رعایت مقررات دست‌ و ‌پا‌گیر بوده است. مثلا ممکنه وکیل نداشته باشند.

‌سؤال: این مقررات دست‌وپاگیر چیه؟

جواب: خوب فرض کنید باید کیفرخواست صادر و به‌صورت کتبی ابلاغ و دو هفته بعد محاکمه انجام شود. در بیابان که از این چیز‌ها خبری نیست.

 

آخوند جلاد علی رازینی

آنچه آنها میگن خیلی مسائل و تحلیل درست و اینا نیست ممکن بود عذرخواهی کنند و بگند ما آگاهانه این کارها را کردیم یا ما را گول زدند و از این قبیل می گفتند ولی خوب اون افرادی که محاکمه شدند افرادی بودند که عرض کنم خدمت شما وابستگی به منافقین داشتند به اونها معتقد بودند محاکمه شدند و یک تعدادی ارتشیهای اسیر ما بودند که با اونا همکاری کرده بودند

ما اومدیم توی این شهر بدون مقررات دست و پا گیر. اونجا ممکن است اصلاً وکیل نداشته باشند فرض کنید کیفرخواست‌ زده بشود کیفرخواست برای او ابلاغ بشود کتباً، بعداً دو هفته محاکمه انجام بشه این چیزها خبری نیست تو بیابون اونا اومدن بجنگن ما هم می‌جنگیم دیگه. احراز کرده شد این فرد از منافقین بوده عالما عامداً با اینها اومده ما در همون میدون جنگ دادگاه تشکیل دادیم ممکن است یک کسی محاکمه‌اش در حد نیم ساعت تمام بشه یک کسی دو ساعت طول بکشه بستگی داره چقدر پیچیده باشه چقدر قاضی به مطلب برسه. بعضی‌شان بله فرداش اعدام شدند بعضی یک هفته بعد اعدام شدند بعضی‌هاشون به حبس محکوم شدند بعضی‌شان به اعدام محکوم شده بودند یک عده از رزمنده‌ها آمدند به من گفتند روحیه بچه‌ها خراب است شهید دادیم فلان و فلان و اینا. نبرند به کرمانشاه همینجا حکم را اجرا کنند یک ساختمانی نیمه‌کاره بود سر یک سه راهی که طبقه اولش ساخته شده بود طبقه دومش اسکلتش را زده بودند اما چیز طاق نزده بودند گفتند می‌آییم اونجا اجرا می‌کنیم.

 

 

آخوند جلاد علی رازینی ضمن اذعان به وحشت سرنگونی در تار و پود نیروهای رژیم اضافه می‌کند: افرادی که محاکمه شدند، کسانی بودند که وابستگی به مجاهدین داشتند. هیچ‌کدام از مجاهدینی را که در عملیات مرصاد دستگیر شده بودند نیآوردیم در تهران یا اهواز محاکمه کنیم. در همان مناطق جنگی که دستگیر شدند، محاکمه و مجازات شدند. یک عده... گفتند روحیه بچه‌ها خراب است...، این‌ها را به کرمانشاه منتقل نکنید. همین‌جا حکم را اجرا کنید. ما موافقت کردیم حکم سه نفر را در شهر اسلام‌آباد اجرا کنند و حکم آنها به‌صورت حلق‌آویز اجرا شد....

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/175191b5-6ff3-4189-9198-7387f13b7990"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات