728 x 90

آخرین روز کنوانسیون جمهوریخواهان در آمریکا و سخنرانی دونالد ترامپ

آخرین روز کنوانسیون جمهوریخواهان در آمریکا
آخرین روز کنوانسیون جمهوریخواهان در آمریکا

آخرین روز کنوانسیون جمهوریخواهان در آمریکا

و سخنرانی دونالد ترامپ

 

رژیم ایران زمانی که من رئیس‌جمهور بودم ورشکسته بود

اکنون این رژیم ۲۵۰ میلیارد دلار تنها طی دو سال نیم گذشته به‌دست آورده است

من به چین و سایر کشورها گفته بودم که اگر با رژیم ایران معامله کنید

دیگر نمی‌توانید با آمریکا معامله داشته باشید

 

دولت بایدن تحریم‌ها علیه رژیم ایران را لغو کرد

و باعث شد که آنها اکنون به تولید بمب اتمی از هر زمان دیگر نزدیکتر شوند

 

اریک ترامپ پسر دوم ترامپ

۸ سال پیش پدرم دیگر نمی‌توانست دولتی را تحمل کند

که ۱۵۰ میلیارد دلار به رژیم ایران تحویل داده بود

او قاسم سلیمانی و البغدادی را از میان برداشت و به آنچه قول داده بود عمل کرد

 

روز پنجشنبه چهارمین و آخرین روز کنوانسیون ملی جمهوریخواهان برای معرفی دونالد ترامپ به‌عنوان کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شد.

ترامپ سخنران اصلی آخرین روز این کنوانسیون بود وی در سخنان خود از جمله گفت من امروز در برابر شما با پیام اطمینان و امید ایستاده‌ام...

وی افزود: من به‌عنوان رئیس‌جمهور کل آمریکا نامزد می‌شوم، نه برای نیمی از آمریکا، زیرا پیروزی برای نیمی از آمریکا وجود ندارد. پس امشب با ایمان و فداکاری، نامزدی شما را برای ریاست‌جمهوری ایالات متحده با افتخار می‌پذیرم.

 

ترامپ در ادامه سخنان خود با اشاره لحظات تیراندازی و مجروح شدنش در گردهمایی در پنسیلوانیا گفت:

من به شما می‌گویم که من فقط به لطف خداوند روی این سن در برابر شما ایستاده‌ام. وقتی در محاصره سرویس مخفی بلند شدم، جمعیت گیج شدند زیرا فکر می‌کردند من مرده‌ام و اندوه بزرگی وجود داشت. وقتی به آنها نگاه می‌کردم می‌توانستم آن را در چهره آنها ببینم. آنها نمی‌دانستند که من به آنها نگاه می‌کنم. آنها فکر می‌کردند تمام شده است، اما من می‌توانستم آن را ببینم. می‌خواستم کاری کنم که به آنها بفهمانم حالم خوب است. دست راستم را بالا گرفتم، به هزاران نفری که بی‌صبرانه منتظر بودند نگاه کردم و شروع کردم به فریاد کشیدن: بجنگید، بجنگید، بجنگید.

 

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش گفت: من جنگی را که توسط رژیم ایران علیه اسراییل درگرفت، متوقف خواهم کرد. رژیم ایران زمانی که من رئیس‌جمهور بودم ورشکسته بود، ولی اکنون این رژیم ۲۵۰میلیارد دلار تنها طی دو سال نیم گذشته به‌دست آورده است. من به چین و سایر کشورها گفته بودم که اگر با رژیم ایران معامله کنید، دیگر نمی‌توانید با آمریکا معامله داشته باشید. این دولت تحریم‌ها علیه رژیم ایران را لغو کرد و باعث شد که آنها اکنون به تولید بمب اتمی از هر زمان دیگر نزدیکتر شوند...

 

مایک پمپئو وزیر خارجه قبلی آمریکا سخنران دیگر آخرین روز کنوانسیون ملی جمهوریخواهان بود. وی از جمله در سخنان خود گفت: «بجاست که به بعضی دست‌آوردهای دولت ترامپ در گذشته اشاره کنم... هنگامی که ما دولت را در دست گرفتیم، داعش مردم را در ساحل دریاها سر می‌برید. ما خلافت داعش و خلیفه آنرا نابود کردیم... در آن زمان هیچ جنگی اتفاق نیافتاد... در آن زمان رژیم ایران بسیار از ما می‌ترسید... اما اکنون! شاهد جنگی دیگر در غزه هستیم.

پمپئو در ادامه گفت: دولت کنونی آمریکا حتی در مورد این‌که گروگانهای آمریکایی در دستان رژیم ایران در آنجاست، هیچ حرفی نمی‌زند... ما بسیاری از گروگانها را آزاد کردیم بدون این‌که یک پنی هم به تروریستها بدهیم... امروز به رژیم ایران نگاه کنید، وقتی دولت کنونی کارزار فشار حداکثری دولت ترامپ را از روی آن برداشت، پول را به سمت آخوندها سرازیر کرد تا نیابتیهای دیوانه خود را بیشتر تأمین مالی کند... .

 

یکی دیگر از سخنرانان آخرین روز کنوانسیون ملی حزب جمهوریخواه آمریکا اریک ترامپ، فرزند دونالد ترامپ بود. وی در سخنانش از جمله گفت: هشت سال پیش، هنگامی که پدرم پا به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری گذاشت، از آینده‌یی صحبت می‌کرد که توسط رهبری سیاسی شکست‌خورده است... او تصمیم گرفت از آسایش یک امپراتوری تجاری باور نکردنی که داشت و هرآنچه را تا به‌حال ساخته بود، بگذرد، برای این‌که به این کشور خدمت کند. پدرم به صراحت گفت که این تصمیم بهای هنگفتی خواهد داشت که باید پرداخت شود و می‌دانست که حملات وحشیانه‌ای در پیش است...

او دیگر نمی‌توانست دولتی را تحمل کند که ۱۵۰ میلیارد دلار به رژیم ایران تحویل داده بود.

او قاسم سلیمانی و البغدادی را از میان برداشت و به آنچه قول داده بود عمل کرد.

اریک ترامپ در ادامه خطاب به پدرش گفت: تمام دنیا آن صحنه را که شما بلند شدید، خون صورتتان را پاک کردید و مشتتان را بالا بردید، نظاره کرد. آن لحظه به‌عنوان یکی از شجاعانه‌ترین اقدامات در تاریخ سیاست آمریکا در خاطر خواهد ماند، وقتی که فریاد زدید: بجنگید، بجنگید، بجنگید.

 

داگلاس شون Schoen مشاور سابق بیل کلینتون در مقاله‌یی در فاکس‌نیوز، نوشت: «دونالد ترامپ احتمالاً با حضور خود در (کنوانسیون جمهوری‌خواهان) در روز پنجشنبه در میلواکی که تا حد زیادی در تاریخ سیاسی اخیر آمریکا بی‌نظیر بوده است نتیجهٔ انتخابات ۲۰۲۴ را تثبیت کرد... هر چند من دموکرات هستم، ولی در تحلیل سیاسی واقع‌بینم و به‌عنوان یک تحلیلگر سیاسی باید واقعیت را پذیرفت... به‌طور خلاصه ترامپ کاری را انجام داد که عملاً هیچ‌گاه تا قبل از آن انجام نداده بود: صحبت کردن با همهٔ مردم آمریکا... ترامپ درک کرد که اکنون زمان حملهٔ شخصی به رئیس‌جمهور جو بایدن یا حتی نام او نیست... به‌سختی می‌توان تصور کرد که جو بایدن، کامالا هریس یا هر کسی که نامزد دموکراتها بشود چگونه با این سخنرانی و رویدادهای این هفته رقابت خواهند کرد...» .

 

گزارشها و موضع‌گیری‌ها درباره ترور ترامپ هم‌چنان ادامه دارد.

فاکس نیوز، در مقاله‌یی با عنوان «بایدن در مورد توطئه ترور رژیم ایران علیه ترامپ می‌بایست از رئیس‌جمهور سابق پیروی کند» می‌نویسد: زمان ارسال یک پیام قوی به دشمنان آمریکا در ایران فرا رسیده است. اگر سوءقصد به ترور ترامپ به اندازه کافی تکان‌دهنده نبود، افشای این‌که وزارت امنیت داخلی هفته‌ها قبل از توطئه رژیم ایران برای کشتن ترامپ مطلع شده بود، شگفت‌آورتر است.

در ادامه این مقاله، به‌نقل از یک مقام امنیت ملی آمریکا، آمده است: در ژوئن ۲۰۲۴، کمپین ترامپ از طرح ترور توسط رژیم ایران مطلع شد. در پاسخ، سرویس مخفی اقدامات امنیتی را افزایش داد، چند هفته بعد، تلاش برای ترور در پنسیلوانیا نگرانی‌های قابل توجهی را برانگیخت.

 

سناتور تام تیلیس و سناتور تد کروز اعضای برجسته سنای آمریکا از مقامات امنیتی خواستار پاسخگویی در قبال سوءقصد به ترامپ شدند.

سناتور کروز در حساب ایکس خود نوشت: مدیر سرویس مخفی آمریکا باید در قبال شکستهای امنیتی که نزدیک بود ترامپ را به‌قتل برساند، پاسخگو باشد.

 

نیویورک تایمز خبر داد چند تن از نزدیکان بایدن روز پنجشنبه گفتند او شروع به پذیرش این ایده کرده است که ممکن است نتواند در ماه نوامبر پیروز شود و مجبور شود از رقابت انتخاباتی کنار بکشد،

این منبع به‌نقل از برخی نزدیکان ترامپ نوشت "واقعیت در حال شکل‌گیری است" و اگر بایدن به‌زودی اعلامیه‌ای مبنی بر تأیید معاونش کامالا هریس به‌عنوان جانشین خود صادر کند، تعجب‌آور نخواهد بود.

نیویورک تایمز افزود: نانسی پلوسی، نماینده کالیفرنیا، و یکی از وفادارترین حامیان بایدن، به او گفته است نسبت به این‌که شانسی در انتخابات داشته باشد بدبین است و اطلاعات خود را از وضعیت سیاسی، نظرسنجیها و جمع‌آوری کمکهای مالی به دست آورده است.

 

سی.ان.ان نیز گزارش داد: «چند تن از دموکرات‌های ارشد به سی.ان.ان گفتند که احساس می‌کنند با هر حرکتی برای حفظ جو بایدن یا کنار زدن او، شانس آنها در برابر دونالد ترامپ از بین می‌رود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1769d348-c64b-4bc8-b779-a30563ad8362"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات