728 x 90

آخرین تحولات جنگ در غزه و اسراییل

حمله اسراییل به غزه
حمله اسراییل به غزه

این خبر به روز می‌شود.

به‌دنبال موضع‌گیریهای بین‌المللی در مورد نقش حکومت آخوندی در جنگ‌افروزی در فلسطین، وزیر خارجه رژیم برای گفتگو با متحدان خود در لبنان و عراق به این کشورها سفر کرد.

خبرگزاری رسمی رژیم گزارش داد: امیرعبداللهیان امروز عازم بغداد و سپس بیروت خواهد شد تا در خصوص مسائل دوجانبه و موضوعات منطقه‌یی با مقامات این کشورها دیدار کند.

‌ وی در روزهای اخیر در تماس‌های تلفنی با همتایان خود در کشورهای اسلامی بر ضرورت برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاریهای اسلامی تأکید داشت.(خبرگزاری ایرنا رژیم۲۰مهر)

 

ولایتی مشاور خامنه‌ای در امور بین‌الملل و وزیر خارجه اسبق رژیم در زمان خمینی دجال، در تماس با سران حماس و جهاد اسلامی تأکید کرد که رژیم با تمام وجود از آنها حمایت می‌کند.

خبرگزاری قضاییه جلادان گزارش داد: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جهاد اسلامی درباره تحولات فلسطین گفتگو کرد.

ولایتی گفت: مسلمانان به این اقدامات افتخار‌آفرین مبارزین که از حصن حصین دفاع می‌کنند درود می‌فرستند و با تمام وجود از آنها حمایت می‌نمایند. (خبرگزاری میزان رژیم ۱۹مهر)

 

خبرگزاری رویترز، گزارش داد: «در بحبوحهٔ نگرانی‌ها دربارهٔ جنگ گسترده‌تر منطقه‌یی و در حالی‌که حملات هوایی مداوم اسراییل در اطراف نوار غزه صدها هزار نفر را از خانه‌هایشان بیرون رانده، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به (رژیم) ایران نسبت به‌دخالت در (این) درگیری هشدار داد...

بایدن گفت که استقرار کشتی‌ها و جنگنده‌ها در نزدیکی اسراییل توسط او، باید به‌عنوان علامتی برای (رژیم) ایران تلقی شود که از گروه‌های اسلام‌گرای حماس و حزب‌الله لبنان حمایت می‌کند.

بایدن گفت: «ما برای (رژیم) ایران روشن ساختیم که مراقب باشد».(رویترز ۲۰مهر)

 

آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل نسبت به وضعیت بحرانی غزه ابراز نگرانی کرد و گفت: «اماکن و تمام بیمارستانها و مدارس هرگز نباید هدف قرار گیرند. کارکنان سازمان ملل برای حمایت از مردم غزه تلاش می‌کنند. من عمیقاً متأسفم که برخی از کارکنان سازمان ملل کشته شده‌اند»

وی افزود: «من خواهان آزادی فوری همه گروگانهایی هستم که در غزه نگهداری می‌شوند. غیرنظامیان باید همیشه محافظت شوند. قوانین بین‌المللی بشردوستانه باید محترم شمرده شود و مورد حمایت قرار گیرد.

 

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور قبلی آمریکا به‌فاکس‌نیوز، گفت: «برای من قابل فهم نیست که دولت بایدن پس از سال‌ها کرنش در برابر (رژیم) ایران، پس از سال‌ها سیاست مماشات با آخوندها در تهران، اکنون هم‌چنان از لغو باج ۶میلیارد دلاری خودداری می‌کند».

جان بولتون در مصاحبه با سی‌ان‌. بی. سی در پاسخ به‌این سؤال که «حکومت ایران گفته است نقشی (در این جنگ) ندارد؛ آیا شما به‌این باور دارید؟»، گفت: «آنها دوباره دارند دروغ می‌گویند. این یک حمله توسط (رژیم) ایران بوده است. »...

 

محمود عباس رئیس دولت فلسطین گفت ما مشغول ارتباطات فشرده با کشورهای مختلف هستیم تا برق را به شهروندان در غزه برگردانیم. وضعیت انسانی فوق‌العاده سخت و دشوار است و ما کمکهای انسانی ارسال کردیم. محمود عباس از دبیرکل جامعه عرب خواست به همه کشورها برای حل مشکل انسانی فلسطینی‌ها فراخوان بدهد.

جلسه فوق‌العاده هیأت دولت فلسطین برای رایزنی درباره بحران آب و برق تشکیل شده است. به‌خصوص که دستگاههای بهداشتی در حال انهدام است و دیگر قادر به ادامه خدمات نیست و سردخانه‌ها هم دیگر نمی‌توانند اجساد جان‌باختگان را جا بدهند.

 

آنتونیو گوترز دبیرکل ملل‌متحد اعلام کرد: الزامات مهم حیاتی شامل سوخت، غذا و آب باید به غزه وارد شود. ما نیاز به دسترسی سریع و بدون مانع کمکهای انسانی داریم.

 

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا صلیب‌سرخ بین‌المللی هشدار داد که وضعیت انسانی در غزه به‌سرعت از کنترل خارج می‌شود. بمبارانهای مستمر به صلیب‌سرخ اجازه نمی‌دهد موادی که در انبارهایش از مواد ضروری مثل بنزین برای ژنراتور برق و کلر برای شبکه آب وجود دارد توزیع کند.

رسانه‌های خبری از حملهٔ اسراییل به‌فرودگاههای اصلی دمشق و حلب در روز پنجشنبه خبر دادند.

رویترز نوشت: «این حمله یک روز قبل از آن صورت می‌گیرد که قرار بود حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجهٔ (رژیم) ایران به‌سوریه سفر کند».

رویترز، افزود: «رسانهٴ محلی شام اف‌ام اعلام کرد که پدافند هوایی سوریه به‌هر دو حمله واکنش نشان داده است... منابع گفتند که حملات به این فرودگاهها به‌منظور قطع خطوط تأمین (رژیم) ایران به‌سوریه است». (رویترز ۲۰مهر ۱۴۰۲)

 

به‌گزارش سی.ان.ان ۲۰مهرماه، آنتونی بلینکن وزیر خارجهٔ آمریکا روز پنجشنبه گفت که آمار کشته‌شدگان آمریکایی در اسراییل به ۲۵نفر افزایش یافته است.

در همین حال آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، روز پنجشنبه به‌عنوان بخشی از یک سفر گسترده‌تر در خاورمیانه، وارد اسراییل شد و با نتانیاهو دیدار کرد و در مورد حمایت و کمکهای آمریکا به او اطمینان داد.

 

به‌دنبال حملات گسترده اسراییل به غزه برق غزه روز چهارشنبه پس از توقف کار تنها نیروگاه برق این منطقه قطع شد

گروه‌های امدادی می‌گویند بیمارستان اصلی شهر غزه تنها برای چهار روز سوخت برای ژنراتورهای خود دارد

با خاموش شدن تنها نیروگاه برق غزه و خاموشی شهر، هواپیماهای جنگی اسراییل در طول شب به بمباران مناطق شهر ادامه دادند.

به گفته دفتر همآهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در غزه، حدود ۳۴۰هزار نفر از جمعیت۲.۳میلیونی غزه به‌دلیل جنگ آواره شده‌اند و حدود ۶۵درصد از آنها به‌دنبال امنیت در پناهگاهها یا مدارس پناه گرفته‌اند. (رویترز ۲۰مهر ۱۴۰۲)

رویترز هم‌چنین گزارش داد رهبران اسراییل روز چهارشنبه یک دولت وحدت تشکیل دادند و وعده دادند که اختلافات سیاسی را کنار بگذارند تا بر مبارزه با حماس تمرکز کنند. (رویترز ۲۰مهر ۱۴۰۲)

 

رئیسی جلاد در سفر به شیراز در ادامه دجالبازیهایش در مورد فلسطین ساخت موشک و پهپاد به قیمت سیه روزی مردم ایران و خرج دار و ندار محرومان برای مصارف جنگ‌افروزی رژیم را به‌رخ کشید و حمله به اسراییل را نمادی از تولید قدرت توصیف کرد.

رئیسی جلاد در حالیکه جاده‌های ایران مرگبارترین تلفات را برای مردم ایران به بار آورده است، گفت: هم تولید موشک و پهپاد می‌کند و هم بزرگراه می‌سازد.

رئیسی جلاد ۲۰مهر ۱۴۰۲ گفت:

ببینید وزارت دفاع ما هم تولید موشک می‌کنه هم تولید پهپاد می‌کنه هم میاید در کنار مردم برای مردم بزرگراه میسازه میاید.

اونچه عزیزان فلسطینی ما در فلسطین انجام می‌دهند این حرکت مجاهدانه اونها حقیقتاً یک نمادی است از تولید قدرت برای جوانها مجاهد فلسطینی برای دفاع از وطن شون و مردم شون و منطقه همیشه این افتخار است برای ما افتخار برای ملت‌های مسلمان هست.

(خبرگزاری ایران پرس رژیم ۲۰مهر ۱۴۰۲)

 

رئیسی جلاد در تماس با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان گفت: همکاری تهران-ریاض می‌تواند نقش مؤثری در توقف هر چه سریعتر درگیریها و حل ریشه‌یی مسأله فلسطین داشته باشد.

وی هم‌چنین گفت که تردیدی نیست که جنایات اخیر صهیونیستها ‌ اسراییل با چراغ سبز حامیان این رژیم انجام می‌شود، اما این اقدامات نه تنها آنها را به اهداف‌شان نمی‌رساند، بلکه باعث گسترش و تشدید ناامنی در منطقه و جهان خواهد شد. (سایت ریاست‌جمهوری رژیم ۲۰مهر)

 

رئیسی جلاد هم‌چنین در تماس تلفنی با دیکتاتور سوریه در مورد حمله به اسراییل با دجالبازیهای خائنانه رژیم مبنی بر سپر بلا کردن مردم فلسطین، گفت: یکی از برکات عملیات طوفان الاقصی اثبات آن بود که هیچ نظمی در منطقه بدون در نظر گرفتن حقوق فلسطینیان به ثمر نمی‌رسد.

بشار اسد دیکتاتور سوریه نیز گفت: پیروزی‌ها نشان داد ‌ اسراییل بسیار ضعیف‌تر از آن است که ادعا می‌کند و باید همه تلاش خود را برای تسریع در ایجاد موضع واحد به‌کار بگیریم. (سایت ریاست‌جمهوری رژیم ۲۰مهر)

 

 

رویترز ۲۰مهر ۱۴۰۲:

رسانه‌های دولتی سوریه: فرودگاههای دمشق و حلب پس از حملات اسراییل از خدمت دهی خارج شدند.
تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد که اسراییل روز پنجشنبه به فرودگاههای اصلی دمشق پایتخت و شهر شمالی حلب حمله کرد.
مصر روز پنجشنبه اعلام کرد که پروازهای بین‌المللی کمک‌رسانی به غزه را به فرودگاهی در شمال سینا هدایت می‌کند، هر چند که ارسال کمکهای کمک‌رسانی به فلسطینیان تاکنون به‌دلیل بمبارانهای اسراییل در اطراف مرز با مشکل مواجه شده است.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه در جریان سفر خود برای ابراز همبستگی با اسراییل گفت که دست کم 25 آمریکایی در حمله شبه‌نظامیان حماس به اسراییل کشته شده‌اند.

بلینکن در بیانیه‌یی مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل، گفت که واشنگتن در حال همکاری نزدیک با اسراییل برای آزادی افرادی است که توسط حماس گروگان گرفته شده بودند.

وزارت‌خارجه مصر روز پنجشنبه اعلام کرد کمکهای بین‌المللی به نوار غزه را به فرودگاه العریش در شمال شبه جزیره سینا هدایت می‌کند.
وزارت بهداشت غزه روز پنجشنبه اعلام کرد در حملات هوایی اسراییل به این منطقه محاصره شده از روز شنبه ۱۳۵۴فلسطینی کشته و ۶۰۴۹نفر زخمی شدند.
مقام کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ: در صورت حمله اسراییل به غزه، برای شق سیاه آماده می‌شویم
سخنگوی نظامی اسرائیل: در حال از بین بردن توانایی حماس به‌عنوان نهاد حاکم بر غزه هستیم
گروهی از کارشناسان مستقل سازمان ملل روز پنجشنبه خشونت علیه غیرنظامیان در اسراییل را محکوم کردند و از مجازات دستجمعی حملات تلافی‌جویانه علیه غزه ابراز تأسف کردند.
اسرائیل روز پنجشنبه اعلام کرد تا زمانی که همه گروگانهایش آزاد نشوند، پس از این‌که صلیب‌سرخ برای جلوگیری از تبدیل شدن بیمارستانهای تحت فشار به سردخانه‌ها، درخواست جواز ورود سوخت را داد، هیچ تحول بشردوستانه در محاصره نوار غزه ایجاد نخواهد کرد.
سخنگوی ارتش اسراییل روز پنجشنبه گفت که اسراییل توانسته است هویت ۹۷نفری را که در جریان حمله روز شنبه حماس در غزه گروگان گرفته شده بودند، تأیید کند. وی با بیان این‌که ارتش در حال آماده شدن برای مرحله بعدی جنگ است، افزود که از روز شنبه تاکنون ۲۲۲سرباز کشته شده‌اند.

شبکه تلویزیونی عمومی اسراییل روز پنجشنبه اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان اسراییل از زمان حمله روز شنبه حماس به حداقل ۱۳۰۰نفر رسیده است.

لیندا یاکارینو، افسر ارشد اجرایی سایت ایکس روز پنجشنبه گفت، پلتفرم رسانه اجتماعی X صدها حساب کاربری وابسته به حماس را حذف کرده و اقداماتی را برای حذف یا برچسب گذاری دهها هزار قطعه محتوا از زمان حمله‌این گروه شبه‌نظامی به اسراییل انجام داده است.

 

نیوزویک ۲۰مهر: یک مقام رسمی می‌گوید حماس با ایران قبل از حمله اسراییل هماهنگ کرده است
یک مقام ارشد حماس گفت: حماس قبل، در حین و پس از حمله به اسراییل در آخر هفته با ایران در هماهنگی فعال بود.
احمد عبدالهادی، نماینده حماس در لبنان، در پاسخ به سؤال نیوزویک در گفتگوی صوتی در ایکس گفت که حماس هم‌چنین با حزب‌الله لبنان متحد رژیم ایران و با دیگر جناح های به‌اصطلاح محور مقاومت قبل از مرگبارترین حمله شبه‌نظامیان حماس در تاریخ اسرائیل، هماهنگی داشته است.
عبدالهادی در ایکس گفت که «ما قبل، حین و بعد از این نبرد در بالاترین سطح با حزب‌الله و با ایران و محور مقاومت هماهنگ بودیم». او گفت که این هماهنگی بُعدهای زیادی دارد، سیاسی، نظامی و غیره.

 

خبرگزاری فرانسه ۲۰مهر:
دیپلماتها گفتند که وزرای دفاع در مقر ناتو در بروکسل، همتای اسرائیلی‌شان، یوآو گالانت، روز پنج‌شنبه، ویدئویی «تکان‌دهنده» و «هولناک» از حمله حماس به غیرنظامیان اسراییلی را به نمایش گذاشت.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه در سفری به اسراییل قول داد که ایالات متحده 'همیشه' از اسراییل حمایت خواهد کرد، اما گفت که فلسطینیها هم‌چنین آرزوهای قانونی دارند که توسط حماس نمایندگی نمی‌شود.
ارتش اسراییل روز پنجشنبه اعلام کرد که برای حمله زمینی به شبه‌نظامیان حماس در نوار غزه آماده می‌شود، اما رهبران سیاسی این کشور هنوز تصمیمی نگرفته‌اند.
ده‌ها کارشناس حقوق سازمان ملل روز پنجشنبه «جنایت وحشتناک» حماس را محکوم کردند و گفتند که بمباران نوار غزه توسط اسراییل «مجازات جمعی» است.
کارشناسان در بیانیه مشترک خود گفتند: «هیچ توجیهی برای خشونتی که غیرنظامیان بیگناه را هدف قرار می‌دهد، چه توسط حماس یا نیروهای اسراییلی باشد، وجود ندارد».

 

شولتس: حمله حماس به اسراییل بدون کمک ایران ممکن نمی‌بود
اولاف شولتس صدراعظم آلمان، رژیم ایران را هم "تا حدی" مسئول حمله سازمان تروریستی حماس به اسراییل دانسته است.

او بامداد پنجشنبه ۲۰ مهر تصریح کرد، تاکنون مدرک محکمی مبنی بر حمایت ملموس و عملیاتی رژیم ایران از "حمله حماس" در دست نیست اما "برای همه روشن است که بدون حمایت جمهوری اسلامی در چند سال گذشته حماس قادر نمی‌بود چنین حملات بی‌سابقه‌ای را به خاک اسرائیل انجام دهد". 

 

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به ایران هشدار داد که در درگیری میان اسراییل و حماس دخالت نکند.

 

یو اس ای تودی – ۱۹مهر:

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا گفت که تحریمهای فلوریدا علیه رژیم ایران را به‌دلیل حمایت این کشور از سازمانهای تروریستی در سراسر خاورمیانه گسترش خواهد داد و درعین‌حال حمله به اسراییل را محکوم می‌کند.

 

رویترز: ملک عبدالله دوم پادشاه اردن گفت: بدون تشکیل کشور مستقل فلسطین، هیچ صلحی در خاورمیانه ممکن نیست. خبرگزاری رویترز نوشت: ملک عبدالله گفت جنگ اخیر نشان داد که منطقه بدون یک کشور مستقل فلسطینی در سرزمینی که اسراییل در جنگ ۱۹۶۷ به تصرف خود درآورده بود، منطقه از ثبات، امنیت یا صلح برخوردار نخواهد شد.

 

آنتونی گوترز، دبیرکل سازمان ملل نیز با ابراز نگرانی از وضعیت گروگانها و غیرنظامیان در جنگ غزه در پیامی نوشتک «من خواهان آزادی فوری همه گروگانهایی هستم که در غزه نگهداری می‌شوند. غیرنظامیان باید همیشه محافظت شوند. قوانین بین‌المللی بشردوستانه باید محترم شمرده شود و مورد حمایت قرار گیرد».

رویترز: به‌گفته دفتر همآهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در غزه، حدود ۳۴۰۰۰۰نفر از جمعیت ۲.۳میلیونی غزه به‌دلیل جنگ آواره شده‌اند و حدود ۶۵درصد از آنها به‌دنبال امنیت در پناهگاهها یا مدارس پناه گرفته‌اند.

-بایدن وزیر خارجه خود، آنتونی بلینکن، را به خاورمیانه فرستاد تا حمایت همیشگی واشنگتن از اسراییل را نشان دهد، به‌دنبال تضمین آزادی اسیران، از جمله آمریکایی‌ها، و جلوگیری از شروع یک جنگ گسترده‌تر باشد.
-رسانه‌های فلسطینی به‌نقل از وزارت بهداشت غزه گزارش دادند که تعداد کشته‌ها در غزه به ۱۲۰۰نفر و حدود ۵۶۰۰زخمی رسیده است.
-شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه درباره اسراییل و غزه تشکیل جلسه می‌دهد.

اسکای نیوز انگلیسی: بلینکن با محمود عباس ملاقات خواهد کرد
یک مقام فلسطینی تأیید کرد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا قرار است فردا با محمود عباس، رئیس‌ دولت فلسطین دیدار کند.

مورگان اورتگاس، سخنگوی پیشین وزارت‌خارجه آمریکا و مؤسس امنیت مل پولاریس در پیامی در شبکه X خواهان جلوگیری از انقضا و بازگرداندن دائمی تحریم‌های سازمان ملل بر علیه رژیم ایران شد.
وی در پیام خود نوشت: «سازمان ملل 7روز فرصت دارد تا فروش تسلیحات ایران را محدود کند. الآن باید اقدام کنند.
سال‌ها، ایران به حماس و حزب‌الله تسلیحات، از جمله راکت، موشک، و پهپادهای انتحاری و هم‌چنین فناوری و تجهیزات لازم برای ساخت توسط حماس، عرضه کرده است. این سلاحها در همین لحظه آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها را می‌کشند.
سال گذشته، ایران شروع به ارسال صدها پهپاد انتحاری به روسیه کرد که باعث کشته شدن اوکراینی‌های بی‌گناه می‌شوند. با این حال، به‌دلیل انفعال و معاملات وحشتناک دولت بایدن و دولتهای اروپایی، تحریم تسلیحاتی سازمان ملل‌متحد و منع خرید و فروش این تسلیحات توسط ایران یک هفته از امروز یعنی 18اکتبر به پایان می‌رسد.
ما نباید اجازه دهیم این اتفاق بیفتد. من از پرزیدنت بایدن، دولت او و رهبران بریتانیا، فرانسه و آلمان می‌خواهم که فوراً برای جلوگیری از انقضا و بازگرداندن دائمی این تحریم‌های سازمان ملل اقدام کنند. ناکامی در پاسخگویی به ایران تنها تروریسم آنها را در سراسر جهان جری‌تر می‌کند».


سناتو تام کاتن نیز در پیامی در شبکه اجتماعی X از لایحه جدید خود در جلوگیری از پرداخت ۶میلیارد دلار به رژیم ایران خبر داد و نوشت «من لایحه‌یی را با میچ مک‌کانل رهبر اکثریت سنا برای جلوگیری از دسترسی ایران به ۶میلیارد دلاری که دولت بایدن در ماه اوت منتشر کرد معرفی می‌کنم».

مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا نیز در همین شبکه اجتماعی نوشت: «حداقل ۱۴آمریکایی توسط یک نیابتی ایران به‌قتل رسیدند.
مطمئناً کاخ‌سفید به برنامه خود برای کمک ۶میلیارد دلاری به ایران ادامه نخواهد داد».

سناتور لیندزی گراهام: اگر ارتباط بین ایران و این فعالیت تروریستی حماس و حزب‌الله را نگیرید، خیلی چیزها را از دست داده‌اید.
اگر این جنگ تشدید شود، زمان متلاشی ساختن سیستم تأمین مالی این تروریسم فرا رسیده است.
 

کلودیا تنیَ، نماینده کنگره آمریکا نیز در شبکه اجتماعی X خواهان نام‌گذاری سپاه در لیست تروریستی شد و نوشت: «در حالی که اتحادیه اروپا شاخه نظامی حزب‌الله را به‌عنوان یک سازمان تروریستی می‌شناسد، اما سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نمی‌شناسد.
با این حال، حزب‌الله چیزی جز یک نیابتی سپاه نیست. چه زمانی اتحادیه اروپا از ترسو بودن دست برمی‌دارد و سپاه را به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی می‌کند؟»

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نیز در سخنانی که در کمپین انتخاباتی خود در فلوریدا ایراد کرد با محکوم کردن سیاست مماشات با رژیم ایران گفت «‌حمله وحشیانه علیه اسراییل به سه دلیل اتفاق افتاد بایدن تحریمهای سخت مرا علیه ایران شل کرد و به آنها اجازه داد مقدار انبوهی نفت بفروشد و درآمد سالانه ۸۰میلیارد دلار داشته باشد... و متأسفانه ... به جنگ جهانی سوم نزدیک شدیم که هیچوقت تا این حد نزدیک نبوده‌ایم».

 

جو بایدن،رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه ۱۹مهر در سخنانی که در کاخ سفید داشت با اشاره به جنگ در غزه، استقرار ناوگان آمریکا در نزدیکی اسراییل را پیامی برای رژیم ایران دانست.
وی در این سخنرانی با تاکید بر اینکه به رژیم ایران در مورد عدم دخالت در درگیری بین اسرائیل و حماس که پنجمین روز خود را پشت سر گذاشت هشدار داده است گفت: «این را به وضوح برای ایرانی‌ها اعلام کردیم که مراقب باشند».

 

روز گذشته پاسدار قالیباف رئیس مجلس ارتجاع در سخنانی با رله کردن حرفهای خامنه‌ای در آستانه جنگ غزه و پس از آن جنگ، گفت دولتهایی اشتباه کردند و رفتند با اسب بازنده قرارداد کردند.

دیروز هم مقام معظم رهبری نکات بسیار مهم و اساسی رو مطرح کردند بدون شک این طوفان، طوفان اقصی این یک نقطه عطفی در تاریخ فلسطین شد و مهم‌ترین نقطه عطفش به نظر من همون نکته‌یی بود که حضرت آقا فرمودند این ضربه ترمیم‌ناپذیر است من می‌خوام سه نکته را عرض کنم از دید خودم که چرا ترمیم ناپذیر است.

یکی در سیاست خارجی رژیم صهیونیستی است رژیم صهیونیستی با طرح آبراهام در تلاش بود که در کشورهای جهان اسلام و جهان عرب به‌گونه‌یی پیش بره که ارتباط با اونها برقرار بکنه و عادی‌سازی بکنه و این نگرانی جهان اسلام بود دولتهایی که اشتباه کردند و رفتند با اسب بازنده قرارداد کردند و رفتند سمت اون امروز باید بفهمند که خلاف خواسته‌های ملت شون نکنند و این از اون جایی است که دیگه ترمیم پذیر نیست...

نکته دوم در حوزه مسائل اجتماعی سرزمین اشغالی هست اونجا یکی از اعتمادهای پوشالی که درست کرده بود از بحث پوشش آهنین و امنیت و اینها رو مرتب رویش تأکید می‌کرد در حقیقت یک توهم امنیتی تبدیل به یک ترس پایدار شد.

و نکته سوم این‌که عملیات نشون داد که رژیم صهیونیستی هیچ وقت روی آرامش رو نخواهد دید تا روزی که از صحنه روزگار محو بشه این‌ها مبانی‌ست از حهت من که حضرت آقا فرمودند مهم‌ترین پیروزی ما در اینجا اینه که دیگه این آسیب و این شکست ترمیم پذیر نیست (پاسدار قالیباف - مجلس ارتجاع ۱۹ مهر ۱۴۰۲).

 

آخوند صادق لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی نیز مانند آخوند محمد خاتمی برای مجیز گویی از خامنه‌ای وارد صحنه شده و با تکرار رجزخوانیهای دجالگرانه ولی‌فقیه ارتجاع گفت: با وجود همه محدودیتها توانستند با تهیه سلاح و برنامه‌ریزی مناسب، در برابر دشمن بایستند.

وی افزود: در چنین شرایطی از دولتهای اسلامی انتظار می‌رود تا به جای تمایل به عادی‌سازی روابط با اسراییل در برابر آن رژیم متحد شوند.(سایت آفتاب رژیم ۱۸مهر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/07f609ec-f972-4816-bc1a-ad0a564fcfee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات