728 x 90

آتش‌سوزی در بیمارستان ویژه کرونا در ناصریه عراق ۷۵ کشته بر جای گذاشت

آتش سوزی در بیمارستان الحسین در ناصریه عراق
آتش سوزی در بیمارستان الحسین در ناصریه عراق

بدنبال آتش سوزی شب گذشته ۲۱تیرماه در بیمارستان «الحسین» در شهر ناصریه عراق حداقل ۷۵نفر جان خود را از دست داده‌اند. رسانه‌های منطقه تعداد کل بیماران و همراهان بیمار حاضر در این بیمارستان را ۱۴۰نفر اعلام کرده‌اند و جستجو برای یافتن بقیه افراد حاضر در بیمارستان ادامه دارد.

این دومین فاجعه آتش‌سوزی در بیمارستانهای عراق در ماه‌های اخیر محسوب می‌شود و ماه آوریل نیز در بیمارستان ابن الخطیب بغداد به‌علت انفجار کپسول اکسیژن در بیمارستانی در بغداد، ۸۲نفر کشته شدند.

برخی رسانه‌های عراقی گزارش داده‌اند که انفجار شب گذشته بیمارستان الحسین نیز در نتیجه انفجار کپسول اکسیژن بوده است.

کابینه دولت عراق ساعاتی پس از این حادثه یک نشست اضطراری برگزار کرد و مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، دستور برکناری و بازداشت مدیر بیمارستان، مدیر بهداشت و درمان منطقه و مسئول پدافند غیرعامل این منطقه را صادر کرد.

العربیه انگلیسی نوشت: مقامات گفته بودند که آتش سوزی در اثر اتصال کوتاه برق رخ داده است ، اما جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرده اند. یک مقام دیگر گفت که آتش سوزی با ترکیدن یک سیلندر اکسیژن رخ داد. مقامات خواستند نامشان فاش نشود زیرا آنها مجاز به صحبت با روزنامه‌نگاران نبودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/342cd0d8-88e5-40bf-9f37-8606a5207617"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات