728 x 90

بی آبی باز هم قربانی گرفت،غرق شدن دو دختر نوجوان در هوتگ

چابهار - دو دختر نوجوان در بخش دشتیاری در هوتگ غرق شدند
چابهار - دو دختر نوجوان در بخش دشتیاری در هوتگ غرق شدند

روز چهارشنبه ۱۷مهر ۹۸بخشدار دشتیاری از توابع چابهار گفت: «.... در زمان برداشت آب از«هوتگ» دو دختر دانش‌آموز ۱۴و ۱۶ساله به نامهای سارا و بسمه کلمتی غرق شدند». این دو دختر نوجوان برای برداشتن آب به‌منظور شستشوی ظروف و لباس به هوتگ رفته بودند که به درون آن افتاده و در دم جان باختند.

بخشدار دشتیاری گفت: «در بارندگی‌های اخیر آب باران در هوتگ‌ها (گودال کنده شده برای نگهداری آب باران جهت استفاده احشام و انسان) و گودال‌های بزرگ و کوچک جمع‌آوری شده و به‌دلیل نبود شبکه آبرسانی شبانه‌روزی در منطقه، مردم به‌ویژه زنان برای شستشوی لباسها و ظروف از این آب استفاده می‌کنند».

بخشدار دشتیاری گفت: «۱۰۰درصد روستاهای این بخش با تانکر برای هر نفر روزانه ۱۵لیتر آبرسانی سیار می‌شود».

هوتِگ یا هوتَک نام گودال مصنوعی و یا طبیعی نسبتاً بزرگی است که آب حاصل از بارندگی‌ها در آن هدایت و جمع‌آوری شده و در طول سال به مصارف کشاورزی و آشامیدنی انسان و حیوانات اهلی و وحشی می‌رسد، این گودال در زبان بلوچی در منطقه بلوچستان به هوتِگ مشهور است.‌

شهر چابهار در فاصله ۶۴۵کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از سه شهر به نام‌های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶دهستان و ۴۳۸روستا تشکیل شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a5716665-b576-4e4d-9442-0f2024456527"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات