728 x 90

آئین‌نامهٔ دیکته شده توسط سرجلاد رئیسی برای سلب اختیار کامل از کانون‌های وکلا غیرقابل قبول و قویاً محکوم است

شورای ملی مقاومت - کمیسیون قضایی
شورای ملی مقاومت - کمیسیون قضایی

کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت

 

آئین‌نامه دیکته شده توسط سرجلاد رئیسی برای سلب اختیار کامل از کانون‌های وکلا

غیر قابل‌قبول و قویاً محکوم است

این آئین‌نامه قتل‌عام حق وکالت و دفاع از حقوق مردم

و نقض آشکار کنوانسیونهای بین‌المللی و استانداردهای جهانی حق دفاع است

 

کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت با گرامی‌داشت خاطره وکلای مجاهد و مبارز محمدرضا خاکسار بختیاری و محمود بنی نجاریان، ابوذر ورداسبی و منوچهر مسعودی، نادر رفیعی‌نژاد و مالک کلبی که در مبارزه سازش ناپذیر با فاشیزم دینی حاکم بر ایران جان باختند، آئین‌نامه ابلاغ شده توسط سر دژخیم ابراهیم رئیسی در مورد کانون وکلا را قویاً محکوم می‌کند. آئین‌نامه دیکته شده از سوی این سرجلاد تتمه اعتبار و استقلال کانون‌های وکلای ایران را که میراث ارزشمند رهبر نهضت ملی ایران دکتر محمد مصدق است از بین می‌برد.

فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران پس از ریاست‌جمهوری جلاد ۶۷ و ریاست آخوند جنایتکار محسنی اژه‌ای بر قوه قضاییه می‌خواهد نظام جنایت و سرکوب و اعدام دادگاههای ضدانسانی خود را به تمام عرصه‌های زندگی سیاسی و اجتماعی و اقتصادی مردم حاکم کند و همان الگوی محاکم داعش را که خمینی از ابتدا به‌دنبال آن بود به اجرا در بیاورد.

کمیسیون قضایی از عموم وکلا و حقوقدانان، اساتید و دانشجویان حقوق و عموم روشنفکران در سراسر ایران می‌خواهد در برابر این اقدام ضددمکراتیک که در نظر و عمل حق دفاع را از تمام مردم ایران سلب می‌کند به مخالفت فعال و اعتراض برخیزند و اجازه ندهند خامنه‌ای و رئیسی حرفهٔ وکالت را به‌طور کامل به ولایت فقیه آلوده کنند و کانون وکلا را تمام‌عیار به ابزاری برای تأیید جنایتهای خود در قضاییه جلادن تبدیل نمایند.

 

شورای ملی مقاومت ایران

کمیسیون قضایی

۱۲تیر ۱۴۰۰

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd92e68e-3e14-48b8-acc9-0593eceb45c1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات