728 x 90

دانيل ميتران,

دانیل میتران همواره در حال متقاعد کردن افراد به مبارزه و مقاومت بود

-

دانیل میتران
دانیل میتران
نه تنها فرانسه بلکه جهان با یک مدافع بزرگ و سرسخت حقوق‌بشر وداع گفت. پیکرش را روز شنبه به خاک می‌سپارند، اما یاد و خاطره‌اش را به میلیونها قلب سپردند، در توصیف او عبارات زیادی به‌کار برده‌اند: «دانیل میتران مصمم بود سخنگوی کسانی باشد که هیچ‌کس نمی‌خواهد صدای آنها را بشنود». «او یک مشعل بود و همه از او نور دریافت می‌کردند»، «او همواره در حال متقاعد کردن افراد به مبارزه و مقاومت بود»، گزارشی از فرانسه۲۴
دانیل میتران در تمام دوران زندگیش، خود را وقف کارهای بشر دوستانه کرده بود. او که حامی حقوق‌بشر بود به‌عنوان بانوی اول فرانسه، همراه اولین رئیس‌جمهور سوسیالیست فرانسه، فرانسوا میتران، با دیگر همسران رؤسای جمهور متفاوت بود. او در ۱۷سالگی، در جریان جنگ دوم جهانی به‌عنوان یک پرستار به مقاومت فرانسه پیوست، در آن‌جا با فرانسوا میتران آشنا شد. آنها در سال ۱۹۴۴ با یکدیگر ازدواج کردند. او در سال ۱۹۸۱ بانوی اول فرانسه شد نقشی که ۱۴سال آن را با خود داشت. طی ۲دوره ریاست‌جمهوری فرانسوا میتران او ترجیح می‌داد که از میهمانیهای پرزرق و برق رسمی در کاخ الیزه پرهیز کند و به جای آن به فعالیتهای حقوق‌بشری بپردازد.
دانیل میتران: «من فرصت و دسترسی ملاقات با سیاستمداران را دارم کسانی که قدرت تصمیم‌گیری دارند. برخی مواقع من می‌توانم آنها را متقاعد کنم و برخی مواقع نمی‌توانم. اما هر روز تلاش می‌کنم تا راه را برای اعتقادات خود هموار کنم».
در سال ۱۹۸۶ دانیل میتران بنیاد فرانس لیبرته را تأسیس کرد که یک سازمان غیرانتفاعی است و به فعالیتهای حقوق‌بشری اختصاص دارد. دانیل میتران در سن ۸۷سالگی در بیمارستان ژرژ پمپیدو پاریس درگذشت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/350eddb4-9970-4249-9c65-069669737ce5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات