728 x 90

ايران اشرف آزادي,بيانيه 1ميليون,اقدامات مالكي براي

انعکاس گسترده فراخوان ۱میلیون و ۵۰هزار عراقی برای لغو ضرب‌الاجل بستن اشرف در رسانه‌های عربی

-

اشرف شهر شرف و پایداری
اشرف شهر شرف و پایداری
روزنامه الشرق الاوسط بین‌المللی: شیوخ عشایر عراق بیش از ۱میلیون امضا برای ممانعت از اخراج اجباری ”مجاهدین خلق“ جمع‌آوری کردند. شورای ملی عشایر عراق بیانیه‌یی صادر کرد و در آن از شورای امنیت خواست که نیروهای سازمان ملل را ”جهت به‌عهده گرفتن (حفاظت اعضای سازمان مجاهدین خلق) در اشرف اعزام کند و از حکومت خواست که محاصره آنها را پایان ببخشد“.
روزنامه بغداد ارگان جنبش ملی عراق –متعلق به ایاد علاوی: ۱میلیون و ۵۰هزار عراقی مهلت مشخص شده برای بستن اشرف و جابه‌جایی اجباری ساکنانش را مردود می‌شمارند. شورای ملی عشایر عراق تأکید کرد که قشرهای متعددی از اهالی استانهای مختلف عراق که این بیانیه را امضا کرده‌اند، نقض آشکار حقوق پناهندگان کمپ اشرف را محکوم کرده‌اند..
روزنامه الزمان بین‌المللی: تعدادی از شیوخ عشایر عراق بیش از ۱میلیون امضا جمع‌آوری کردند که در آن از حکومت عراق خواستند که از اخراج اجباری سازمان اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران در استان دیالی، اجتناب کند.
رئیس شورای ملی عشایر عراق گفت: ”امضای بیش از ۱میلیون شهروند را که در میان آنها حقوقدانان و پزشکان و روحانیان هستند جمع‌آوری کردیم که آنها باقی ماندن مجاهدین خلق در عراق یا ممانعت از اخراج اجباری آنها را می‌خواهند“.
روزنامه الزمان چاپ عراق: دبیرخانهٴ شورای ملی عشایر اعلام کرد که امضاهای بیش از یک میلیون عراقی را در حمایت از ساکنان کمپ اشرف جمع‌آوری کرده است.
روزنامه المشرق: ۱میلیون و ۵۰هزار عراقی بیانیه‌یی را در همبستگی با اشرف امضاء کردند. دکتر احمد العلوانی رئیس کمیسیون اقتصاد در پارلمان عراق همبستگی مردم عراق با ساکنان کمپ اشرف را یک تحول مهم برای لغو مهلتی که دولت عراق برای جابه‌جایی اجباری آنها در پایان سال جاری مقرر کرده برشمرد.
روزنامه الدستور عراق: بیش از ۱میلیون عراقی طوماری را در تأیید ساکنان کمپ اشرف امضاء کردند.
روزنامه السیاسه کویت: تعدادی از شیوخ عشایر عراق بیش از ۱میلیون امضا جمع‌آوری کردند که در آن از حکومت عراق خواستند از اخراج اجباری سازمان ”مجاهدین خلق“ ایران اجتناب کند. امیر عشایر البعیج گفت ”اینها مهمان هستند و از حکومت و تمامی انسانهای شریف جهان می‌خواهیم که راه‌حلی برای وضعیت آنها پیدا کنند“.
روزنامه الرأی اردن: شیوخ عشایر عراق بیش از ۱میلیون امضا جهت درخواست از عراق برای ممانعت از اخراج اجباری (مجاهدین خلق) جمع‌آوری کردند. به‌گفته مجریان این پروژه، شورای ملی عشایر عراق امضای حمایت نزدیک به ۲۵۰۰تن از شیوخ عراق را به‌دست آورده است.
روزنامه الدستور اردن: شیوخ عشایر عراق خواستار ممانعت از اخراج اجباری ”مجاهدین خلق“ هستند
روزنامه الغد اردن: شیوخ عشایر عراق بیش از۱میلیون امضا جهت درخواست برای ممانعت از اخراج اجباری ”مجاهدین خلق“ جمع‌آوری کردند.
هفته‌نامه الفجر مصر: فراخوان بیش از ۱میلیون تن از شهروندان عراق: ضرب‌الاجل مشخص شده برای بستن اشرف و جابه‌جایی اجباری ساکنان آن زمینه‌سازی برای یک جنایت دیگر است.
روزنامه الوفد مصر: عراقیان بیش از۱میلیون امضا جهت ممانعت از اخراج ”مجاهدین خلق“ جمع‌آوری می‌کنند
السومریه نیوز، رادیو کردی نوا و مرکز اطلاع‌رسانی البوابه العراقیه نیز بیانیه ۱میلیون و ۵۰هزار عراقی در حمایت از اشرف را منعکس کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/929c6589-f57b-44f9-9c15-20cfeed98f41"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات