728 x 90

قيام هاي خاورميانه,سوريه,

ارتش بشار اسد هم‌چنان به کشتار قیام کنندگان سوریه ادامه می‌دهد

-

شکنجه مردم سوریه توسط نیروهای بشار اسد- آرشیو
شکنجه مردم سوریه توسط نیروهای بشار اسد- آرشیو
دیکتاتور یمن هم دوباره با توپخانه محلات مسکونی شهر «تعز» را گلوله‌باران کرد. لباس شخصیها هم مردم را به گلوله بستند. مردم یمن می‌گویند این کشتارها آنان را مرعوب نمی‌کند و از خواسته خود برای سرنگونی علی عبدالله صالح کوتاه نمی‌آیند
۲کودک و ۱زن دیگر در میان آخرین قربانیان قیام مردم سوریه هستند، این کشتار هم‌زمان با ایام عید قربان است، این چهره خونریز دیکتاتور سوریه را برای جهانیان برملا می‌کند. کانون کشتارها باز هم حمص است. دولت فرانسه اعلام کرده است که به‌منظور تأمین حفاظت مردم حمص با متحدانش گفتگو خواهد کرد.
آلن ژوپه وزیر خارجه فرانسه تأکید کرد: «رفتار رژیم سوریه مطلقاً قابل‌قبول نیست و دیگر جای کمترین اعتمادی به این رژیم وجود ندارد».
گزارشها از شهر حمص سوریه حاکی از آن است که در عرض ۴۸ساعت بیش از ۱۰۰جسد به بیمارستان این شهر منتقل شده است. این هم هدیه عید بشار اسد به مردم حمص، نفرت از او بالا می‌گیرد.
در شهر حمص هنوز نیروهای امنیتی به شهروندان غیرمسلح در خیابانها شلیک می‌کنند. هیچ چیز تغییر نکرده است. هرچند که دولت سوریه قول داده بود که نیروهایش را از محلهایی مانند این شهر خارج کند، اما تانکها هنوز در آن‌جا هستند و اهداف نیز همان مردم عادی هستند. تصاویر به‌دقت گردآوری شده و توسط حامیان مقیم لندن مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. کسانی که در این دفتر که در غرب لندن قرار دارد، کار می‌کنند، همه وابستگی‌های خانوادگی با شهر حمص دارند.
رازان الاکرا، یک مدافع حقوق‌بشر می‌گوید: «آنها طوری فریاد می‌زدند که من تاکنون نشنیده بودم. دوست من میکروفونش را باز کرده بود تا من بتوانم صدای آنها را بشنوم و تنها صدایی که شنیده می‌شد، صدای شلیک توپ‌ها و کسانی که درخواست کمک می‌کردند بود. شدت توپ‌باران باورکردنی نبود».

ظاهراً فقط چند روز پیش اتحادیه عرب به یک توافق با رژیم سوریه رسید تا ارتش از شهرهای آشوب‌زده خارج شود، اما اوضاع هیچ تغییری نکرده است.
در تظاهرات شهر حمص جمعیت از همیشه بیشتر بود. آنها پلاکاردی که فقط یک کلمه روی آن نوشته شده بود را حمل می‌کردند: ”دروغگو“.

سربازان به تظاهر‌کنندگان می‌پیوندند. یک سخنگوی ارتش آزاد سوریه هشدار ناراحت کننده‌یی را می‌دهد.
سروان ایهام کوردی از ارتش آزاد سوریه: «اگر رژیم توافق به‌دست آمده با اتحادیه عرب را نقض کند، ما متعهد به حفاظت از معترضان و سرنگون کردن رژیم با استفاده از زور و به هر قیمتی خواهیم بود».

اگر دولت نیروهای خود را خارج نکند و به شلیک به شهروندان پایان ندهد مطمئناً سوریه یک قدم بزرگتری را به‌سمت یک جنگ داخلی تمام‌عیار برخواهد داشت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4fbb8fb6-6406-4e7b-8c84-47b91689d3d9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات