728 x 90

خروج نيروهاي آمريكا,

ژنرال زیباری می‌گوید ”نیروهای عراقی تا سال ۲۰۲۰ آماده نخواهند بود“

-

بابک زیباری، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح عراق
بابک زیباری، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح عراق
خبرگزاری فرانسه ۸/۸/۱۳۹۰
ماهها قبل از خروج نیروهای آمریکایی از عراق، یک بازرس به‌نقل از ژنرال ارتش عراق در گزارش روز یکشنبه گفت، عراق دست‌کم تا سال ۲۰۲۰ توانایی کامل برای دفاع از مرزها و حریم هوایی خود را نخواهد داشت.
گزارش بازرس کل ویژه آمریکا برای بازسازی عراق گفت، سپهبد بابکر زیباری رئیس ستاد ارتش عراق ”برآورد می‌کند که چندین سال دیگر طول خواهد کشید تا عراق بتواند بدون کمک از شرکای بین‌المللی حفاظت خارجی خودش را تأمین کند“.
این گزارش گفت، ”ژنرال زیباری اظهار نمود که وزارت دفاع تا چیزی حدوداً بین ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ قادر به انجام طیف کاملی از ماموریتهای دفاعی خارجی نخواهد بود و به کمبود بودجه دولت عراق به‌عنوان یک دلیل اصلی این تأخیر اشاره نمود“.
زیباری به بازرس کل ویژه آمریکا برای بازسازی عراق گفت، ”عراق در سریع‌ترین حالت تا سال ۲۰۲۰ قادر به دفاع از حریم هوایی خودش نخواهد بود، و افزود ”یک ارتش بدون نیروی هوایی آسیب‌پذیر است“.
عراق ۱۸ هواپیمای جنگی اف ۱۶ از آمریکا سفارش داده، ولی عملیاتی شدن کامل این نیروها سالها زمان خواهد برد.
زیباری پیش از این نیز گفته بود که نیروهای وی تا توانایی کامل برای حفاظت از کشور به چند دهه آموزش دیگر نیاز خواهند داشت… .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f6513cb-197a-4e22-875e-1cb075e420c8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات