728 x 90

كنفرانس بروكسل- 18 اكتبر(26مهر90),

سمپوزیوم بروکسل با حضور شخصیتهای آمریکایی و اروپایی و پارلمانترهای بلژیکی

-

کنفرانس بین‌المللی بروکسل - کمپ اشرف_files
کنفرانس بین‌المللی بروکسل - کمپ اشرف_files
در سمپوزیوم بروکسل با حضور حامیان مقاومت ایران از آمریکا و اروپا و پارلمانترهای بلژیکی، مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران در سخنان خود علیه رژیم مذهبی تهران، بسیار برانگیخته بود.

او دولتهای اروپایی و آمریکایی را به سؤال کشید و تأکید کرد آنها نباید در مقابل ضرب‌الاجل دولت عراق برای اشرف سکوت کنند.

سخنرانان مختلف در این سمپوزیوم، از سه طرف یعنی اتحادیه اروپا، ایالات متحده و ملل متحد، خواستند دست به یک اقدام فوری بزنند و دولت عراق را به لغو مهلت تعیین شده، فرابخوانند.

در اشرف، ۳۴۰۰ عضو سازمان مجاهدین خلق گروه اصلی اپوزیسیون ایران مستقر هستند.

هاوارد دین، رئیس پیشین حزب دموکرات آمریکا تأکید کرد: ایالات متحده اخلاقاً مسئول امنیت ساکنان اشرف است چرا که به ازای تحویل‌گیری سلاح آنها، ما قول دادیم که از آنها حفاظت خواهیم کرد.

ما از دولت عراق می‌خواهیم به مانع‌تراشی در امور سازمان ملل جهت برقراری موقعیت پناهندگی ساکنان اشرف پایان دهد.

به نظر نماینده اروپا استراون استیونسون، رئیس گروه رابطه با عراق در پارلمان اروپا، معرفی اخیر دیپلومات بلژیکی ژان دو رویت توسط رئیس دیپلوماسی اروپا کاترین اشتون به‌عنوان سفیر ویژه اشرف، حاکی از اراده اتحادیه برای حل‌وفصل این پرونده پیچیده است، اما این سفیر جدید اروپایی بایستی «هر چه سریعتر» از کمپ بازدید کند و دولت عراق را قانع کند که ضرب‌الاجل را بردارد.

سناتور بلژیکی درک کلاس در این باره می‌گوید: اصرار دولت عراق برای ضرب‌الاجل علیه اشرف، بر اثر فشار رژیم ایران است.

مریم رجوی هم‌چنین در پاسخ به سوالی درباره طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن گفت:
ملاها به تروریسم متوسل می‌شوند تا جلوی سقوط خود را بگیرند. آنها وارد یک مسابقه دیوانه‌وار برای دست‌یابی به بمب اتمی شده‌اند تا مانع سرنگونی خود شوند. هر روز، و هر ساعت آنها فرزندان ما را اعدام می‌کنند تا مانع قیام شوند. اما به آنها می‌گوییم که نمی‌توانند از سرنوشت قذافی، از سرنوشت مبارک، از سرنوشت بن علی، خلاصی یابند.

خانم رجوی تأکید کرد: پرونده تروریسم و نقض حقوق‌بشر رژیم را به شورای امنیت ملل‌متحد ببرید. با اتخاذ تحریم نفتی کامل از تغذیه دستگاه سرکوب و تروریسم رژیم سر باز زنید. و بالاخره مقاومت مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم مذهبی را به‌رسمیت بشناسید.

مایکل موکیزی وزیر دادگستری آمریکا در دولت بوش نیز گفت: زمان آن رسیده است که سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست ایالات متحده که هرگز نمی‌بایستی در آن قرار می‌گرفت، خارج شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6fe380c6-80e2-4ddf-9517-9e0298fe4130"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات