728 x 90

-

کمیته سرکوب در نخست‌وزیری عراق فشار و محاصره ضدانسانی علیه اشرف را تشدید می‌کند

-

محاصره  ظالمانه  اشرف توسط نیروهای  مالکی- آرشیو
محاصره ظالمانه اشرف توسط نیروهای مالکی- آرشیو
جلوگیری از ورود سوخت، شکنجه روانی بیماران، عدم تحویل جسد متوفیان و بازگشت یک سر دژخیم به اشرف

کمیته سرکوب اشرف در نخست‌وزیری عراق، به درخواست رژیم آخوندی، اقدامهای سرکوبگرانه و فشار و محاصره انسانی علیه ساکنان اشرف را تشدید می‌کند.

بنا بر گزارشهای رسیده از درون رژیم آخوندی، سردژخیم ستوان حیدر عذاب ماشی، که در کشتارهای مرداد۱۳۸۸ و فروردین۱۳۹۰ و دیگر تعرضهای خشونت‌بار علیه اشرف نقش فعالی داشت، قرار است به‌منظور شدت بخشیدن به سرکوب و کنترل ساکنان، به‌زودی با درجه بالاتر به‌عنوان افسر استخبارات به اشرف بازگردد. وی از زمره جنایتکارانی است که به‌خاطر جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و جنایت علیه جامعه بین‌المللی به دادگاه اسپانیا احضار شده است. او به‌تازگی از اشرف منتقل شده بود.

چند روز پیش یکی از زنان مبتلا به بیماری صرع که پرونده بیماری او در بیمارستان بعقوبه موجود است، بر اثر حمله صرع به‌طور اورژانس به بیمارستان عراق جدید برده می‌شود تا از آن‌جا به بیمارستان بعقوبه منتقل شود. نیروهای عراقی به جای انتقال سریع او مدعی می‌شوند او بیمار نیست بلکه توسط سایر ساکنان مورد ضرب‌وجرح قرار گرفته است. اما پس از انتقال به بیمارستان بعقوبه، پزشک سابقه بیماری او را تأیید و پس از ۲روز مداوا و بستری شدن او را مرخص می‌کند.

به هنگام بازگشت به اشرف پزشک شکنجه‌گاه عراق جدید، او را به نزد ۲ افسر عراقی برده و او را تحت فشار قرار می‌دهند که اعتراف کند در اشرف مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته و او را تشویق به ترک اشرف می‌کنند. این ۲افسر بیمار را تلفنی به فردی که فارسی صحبت می‌کرده وصل می‌کنند تا او نیز همین اراجیف را تکرار کند. آنها وقتی با اعتراض شدید و داد و فریاد بیمار و مترجم او مواجه می‌شوند مجبور می‌شوند او را آزاد کنند.

روز پنجشنبه ۲۸مهر، بار دیگر نیروهای عراقی از ورود ۲تانکر نفت به اشرف جلوگیری کردند. این در حالیست که با شروع فصل سرما، برای راه‌اندازی بخاریهای نفتی و آبگرمکن‌ها مصرف نفت به‌شدت افزایش می‌یابد. از بهمن۸۹ (فوریه۲۰۱۱) به بعد کمیته سرکوب اجازه ورود یک قطره بنزین هم به اشرف نداده است و اکنون نفت را نیز به مواد غیرقابل ورود افزوده است.

کمیته سرکوب اشرف، به‌رغم گذشت یک ماه از درگذشت خانم زهرا حسینی مهرصفت، عضو شورای رهبری سازمان مجاهدین خلق و عضو شورای ملی مقاومت ایران، از تحویل جسد وی به خانواده‌اش در اشرف خودداری می‌کند. او به‌خاطر تعلل و تأخیر نیروهای عراقی در مداوا، در روز ۳۰شهریور در بیمارستانی در بغداد درگذشت. این در حالیست که قاضی خالص دستور دفن و انتقال او به اشرف را در روز ۱۷مهرماه صادر نمود. برادر خانم مهرصفت که مقیم آمریکاست، به‌طور رسمی خواهان تحویل پیکر خواهرش به بستگانشان در اشرف شده است تا هرچه سریع‌تر دفن شود. وکیلان بین‌المللی و عربی و عراقی اشرف نیز از رئیس شورایعالی قضایی عراق و مراجع بین‌المللی خواهان پایان‌دادن به این رفتار ضدانسانی و ضداسلامی و تحویل جسد به بستگان متوفی در اشرف شده‌اند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران –پاریس
۲۹مهر ۱۳۹۰ (۲۱اکتبر ۲۰۱۱)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3aa58e5e-0043-4f89-9912-fa22bcdaf107"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات