728 x 90

ترور سفير عربستان در آمريكا,صدور تروريسم رژيم به ك

توطئه رژیم ایران ابتدا ربودن سفیر عربستان بوده است ولی به طرح کشتن او تغییر کرد

-

عادل الجبیر سفیر عربستان در واشنگتن و ارباب سیار که از طرف نیروی تروریستی قدس طر ح را پیش می برده است
عادل الجبیر سفیر عربستان در واشنگتن و ارباب سیار که از طرف نیروی تروریستی قدس طر ح را پیش می برده است
واشنگتن پست با عنوان: شبه‌نظامیان بدنام رژیم ایران، در ارتباط با توطئه ترور سفیر سعودی به بررسی ارتباطات منصور ارباب سیار با مأمور نیروی قدس پرداخته و می‌نویسد:
هنگامی‌که تقریباً ۱۰۰هزار دلار به حساب یک مأمور مخفی اف بی‌آی از یک منبع مرتبط با نیروی شبه‌نظامی رژیم ایران ریخته شد، مقامات شروع به جدی گرفتن یک توطئه برای ترور سفیر سعودی کردند، توطئه‌یی که در آغاز عجیب و غریب به‌نظر می‌رسید.

هنگامی ‌که تحقیقات در ماههای اخیر فاش گردید، یک اسم پدیدار شد و بعضی در دولت آمریکا خشکشان زد. پسر عموی مردی که متهم به توطئه ترور شده بود، عبدالرضا شهلایی نام داشت که یک فرمانده ارشد در نیروی قدس رژیم ایران است، کسی که در ارتباط با کشتن نیروهای آمریکایی در عراق می‌باشد.

واشنگتن پست با اشاره به هدایت یک گروه تروریستی در عراق توسط شهلایی و کشته شدن تعدادی از سربازان آمریکایی و کشف مدارکی که نشان می‌داد نیروی قدس سپاه پاسداران پشت این عملیات ترور بوده است می‌افزاید:
مقامات وزارت خزانه‌داری، شهلایی را به‌عنوان مقامی که نهایتاً اعضای شبه‌نظامی مقتدی صدر را در عراق در پایگاههایی در ایران قبل از این‌که به عراق بازگردانده شده و به نیروهای ائتلاف حمله کنند، تأیید و هماهنگ می‌کرده، مشخص کرده‌اند.

بر اساس یک گزارش وزارت خزانه‌داری که شهلایی را هدف تحریمها قرار داد، یک مقام آمریکایی که بشرط ناشناس ماندن صحبت می‌کرد گفت: نیروی قدس بازوی رژیم ایران برای حمایت از تروریستها و طراحی حملات است.

واشنگتن پست می‌افزاید: شهلایی تصمیم گرفت که عامل دیگری را برای حمله به ۲دشمن اصلی ایران پیدا کند: ایالات متحده آمریکا و رقیب منطقه‌یی خود یعنی عربستان سعودی. …

مقامات آمریکا می‌گویند شهلایی امید داشت ارباب سیار به‌دلیل مدت زمانی که در تگزاس گذرانده، ممکن است قادر باشد جهت گروگانگیری جبیر سفیر عربستان در آمریکا. با تاجران مکزیکی مواد مخدر تماس بگیرد. طرح، ظاهراً بعداً به ترور سفیر در واشنگتن تغییر کرد.

در بیست‌و چهارم ماه مه، ارباب سیار از تگزاس به ری نوسا در مکزیک برای ملاقات با این خبرچین سفر نمود. ارباب سیار ظاهراً درباره حمله به سفارت سعودی صحبت کرده و از خبرچین پرسیده بود که از مواد منفجره چه می‌داند؟ در ۲ملاقات بعدی در مکزیک در ماه ژوئیه، خبرچین مذاکرات و صدای ارباب سیار را ضبط کرد، هنگامی که او پسرعمویش را به‌عنوان کسی که توسط آمریکا تحت تعقیب بوده. و در سی.ان.ان نشان داده شده است، معرفی می‌کرد. بر اساس مدارک دادگاه ارباب سیار به رابط خود گفته بود که (شهلایی) دولت را پشت خودش دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3201d0c-ebc8-4995-aed3-ee1d789c752c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات