728 x 90

-

کیفیت آب شرب شهر قم به‌شدت افت کرده است

-

مقبره حضرت معصومه در شهر قم
مقبره حضرت معصومه در شهر قم
دهها هزار خانواده قمی که بعد از تبلیغات فراوان آب شیرین شده قم، دستگاههای تصفیه آب خانگی را جمع‌آوری کردند، اکنون با خراب شدن طعم آب آشامیدنی، مجبور به استفاده از آب دستگاههای خیابانی یا نصب مجدد تصفیه آب خانگی هستند... پروژه احداث مونوریل در این شهر هم به‌دلیل کارشناسی نبودن طرح و عدم کسب مجوزهای قانونی از شورای شهر و تزاحم با حرم حضرت معصومه (س)، هم‌چنان بلاتکلیف است و دهها میلیارد تومانی که تاکنون خرج این پروژه شده، تنها به کاهش عرض معابر رودخانه قم انجامیده است.
بنا‌ به گزارش رسانه حکومتی آینده نیوز ۱۸ مهر با گذشت چهار ماه از افتتاح آب شیرین قم به دست پاسداراحمدی‌نژاد، کیفیت آب شرب این شهر به‌شدت افت کرده است.
به گزارش دریافتی، افتتاح پروژه‌های نیمه تمام یکی از آفتهای بزرگ دولتها در رژیم است که دولت پاسدار احمدی‌نژاد قرار بود آن را برطرف کند، اما دولت نهم و دهم هم در این آسیب صاحب سبک! شده‌اند و اگر در پروژه‌یی مانند راه‌آهن تهران - شیراز فقط برای مسافران این مسیر قابل رویت می‌باشد، در پروژه شیرین کردن آب قم که با وعده‌های فراوان بعد از شش سال از ریاست‌جمهوری پاسدار احمدی‌نژاد و به دست خود وی افتتاح شد، برای بیش از یک میلیون نفر ساکن شهر قم قابل حس کردن بوده و کامهایی که قرار بوده شیرین شود را تلخ کرده است.

دهها هزار خانواده قمی که بعد از تبلیغات فراوان آب شیرین شده قم، دستگاههای تصفیه آب خانگی را جمع‌آوری کردند، اکنون با خراب شدن طعم آب آشامیدنی، مجبور به استفاده از آب دستگاههای خیابانی یا نصب مجدد تصفیه آب خانگی هستند.
آشتیانی، نماینده مردم قم در مجلس ارتجاع با بیان این‌که میزان آب ورودی از طرح آبرسانی به شهر قم از ۲ هزارو ۵۰۰ لیتر در ثانیه به هزارو ۳۰۰ لیتر در ثانیه رسیده است، گفته: در صورت افزایش مصرف آب، برای فراهم کردن آب مورد نیاز مردم، مجبور به تلفیق آب شیرین با آب چاه هستیم این در حالی است که آب چاه، آبی شور است و این موضوع موجب کاهش کیفیت آب شرب مصرفی می‌شود.
اما موضوع آن است که پروژه اصلی ارسال آب شیرین به قم با حجم لوله‌های آن به‌صورتی است که در صورت اجرای نهایی، می‌توان کل آب ورودی را تأمین کرد تا مردم مشکل آب تلخ نداشته باشند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab04e49f-15e7-47d9-8572-8156e0b510e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات