728 x 90

-

استیو جابز، بنیانگذار شرکت اپل، درگذشت

-

 -
-
استیو جابز، یکی از بنیانگذاران شرکت کامپیوتری اپل که این کمپانی را به دومین شرکت باارزش جهان تبدیل کرده است، روز چهارشنبه در سن ۵۶سالگی و پس از دست‌وپنجه نرم کردن با یک بیماری نادر درگذشت.

استیو جابز از مدتها پیش به نوع نادری از سرطان لوزالمعده مبتلا شده بود و پس از عمل جراحی سال ۲۰۰۴ برای درمان این بیماری، با عوارض مختلف آن روبه‌رو بود.
وی حدود 40روز پیش به‌خاطر بیماری از مدیریت این شرکت کناره‌گیری کرد و اعلام کرد که قادر نیست تا به وظایف و انتظاراتی که از او می‌رود، پاسخ گوید.
شرکت اپل با صدور بیانیه‌یی با ستایش از تنها رئیس خود از زمان تاسیس، وی را فردی خلاق توصیف کرده و گفته است که جهان ”یک انسان فوق‌العاده را از دست داد“.
در این بیانیه آمده است: «آنهایی که این سعادت را داشته‌اند تا با جابز کار کنند، دوست و مراد ستایش‌برانگیزی را از دست داده‌اند. استیو شرکتی را از خود بر جای گذاشته است که تنها خود او قادر به ساختنش بوده و روح او همواره با اپل خواهد بود».
خانواده بنیانگذار شرکت اپل نیز در بیانیه‌یی گفته است که استیو جابز ”امروز (چهارشنبه) با آرامش و در کنار خانواده‌اش درگذشت“ و از ”تمام کسانی که در یک سال گذشته با وی ابراز همدردی کرده و برای سلامتی او دعا کرده بودند“ تشکر کرده است.
در این بیانیه آمده است که وب‌سایتی برای ادای احترام به استیو جابز راه‌اندازی خواهد شد.
آقای جابز که مغز متفکر شرکت اپل محسوب می‌شد، این شرکت رایانه‌یی را در سال ۱۹۷۶ میلادی (۳۵سال قبل) همراه با فرد دیگری پایه‌ریزی کرد.
شرکت اپل که تولیدکننده محصولات پرطرفداری از جمله آی‌پد و آیفون است، در سال جاری میلادی در کنار شرکت نفتی اکسان موبیل، به‌عنوان گرانقیمت‌ترین شرکت در جهان معرفی شده است.
مرگ استیو جابز با واکنش گسترده‌یی از سوی سیاستمداران، فعالان تجاری و مردم عادی آمریکا روبه‌رو شده است. در سانفرانسیسکو مردم نوشته‌هایی را مقابل پنجره یکی از فروشگاههای عمده اپل گذاشته‌اند.
 
استیو جابز
                           اولین روزهای کاری جابز در سال ۱۹۷۷ - اولین مدل اپل

جری براون، فرماندار ایالت کالیفرنیا، محل استقرار شرکت اپل، نسبت به از دست دادن ”یک سرمایه‌گذار کالیفرنیایی که کاملاً می‌توانست استقلال و خلاقیت را با هم همراه کند“ ابراز تأسف کرد.
بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت که به‌مدت 3دهه همکار، رقیب و دوست“ استیو جابز بوده نیز گفته است: «جهان به ندرت فردی را به خود دیده است که همانند جابز اثرگذار بوده باشد؛ تاثیراتی که برای چندین نسل باقی مانده است. برای کسانی که این بخت را داشته‌اند تا با او کار کنند، این یک افتخار بزرگ بوده است. من بی‌اندازه دلتنگ استیو خواهم بود».

استیو جابز در سال ۱۹۵۵ در سانفرانسیسکو در خانواده‌یی جوان به دنیا آمد که وی را به فرزندخواندگی دادند. پاول و کلارا جابز که وی را به فرزندخواندگی پذیرفته بودند، نام خانوادگی خود را بر وی گذاشتند و در سال ۱۹۶۰ به شهر کلارا که بعدها به دره سیلیکون معروف شد، رفتند. وی در کوپرتینو بزرگ شد که هم‌اکنون محل استقرار شرکت و دفتر مرکزی اپل است.
 
استیو جابز
 
استیو جابز
                            جابز در سال ۱۹۸۴ به همراه دو همکار دیگر شرکت اپل
 
استیو جابز
                                 به همراه همسرش لورن پاول در محل زندگیشان
 
استیو جابز 
                                                   جابز در سال ۱۹۹۸
 
استیو جابز
جابز در سال ۱۹۹۹ - سال تولد G۴
 
استیو جابز
نابغه صنعت تکنولوژی با اختراع جدید خود آی بوک در سال ۲۰۰۱
 
استیو جابز
تکامل آی بوک در سال ۲۰۰۸
 
استیو جابز
جابز و اختراع جدید او به نام آی پددر سال ۲۰۰۴
 
استیو جابز
طراحی جدید آی پد در سال ۲۰۱۰
 
استیو جابز
دیوید گاردنر از او به‌عنوان ”مردی که دنیا را در یک نخل کوچک به تو هدیه می‌کند“، یاد کرد
 
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6c0cc809-4f39-4dc4-96fb-c549766e6581"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات