728 x 90

فلسطين,

انزوای فضاحت‌بار خامنه‌ای در مخالفت با طرح محمود عباس

-

مخالفت خالد مشعل با موضع خامنه ای در مورد تشکیل دولت فلسطین
مخالفت خالد مشعل با موضع خامنه ای در مورد تشکیل دولت فلسطین
درحالی‌که خامنه‌ای در شعبده رژیم تحت عنوان ”اجلاس فلسطین“ در تهران به مخالفت با طرح محمود عباس، رئیس دولت فلسطین، برای شناسایی کشور مستقل فلسطین برخاست، خبرگزاریها و رسانه‌های بین‌المللی بر انزوای شدید خامنه‌ای انگشت گذاشتند. به‌نحوی که اکنون مخالفان طرح محمود عباس و مردم فلسطین، به جز آمریکا که گفته است وتو می‌کند، ناتانیاهو و خامنه‌ای هستند.

به گزارش تلویزیون العربیه حتی خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس، در همان جلسه رژیم تهران و برخلاف اظهارات خامنه‌ای، اقدام محمود عباس در ارائه درخواست به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین را اقدامی شجاعانه توصیف کرد.

العربیه گزارش کرد: «درحالی که علی خامنه‌ای، در سخنرانی خود در روز شنبه اول اکتبر با اقدام محمود عباس در ارائه درخواست به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ مخالفت کرد، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس، این اقدام را شجاعانه دانست و آن را ستود.
خامنه‌ای و خالد مشعل در پنجمین اجلاس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران سخنرانی می‌کردند.
خامنه‌ای در توصیف سازمان آزادیبخش فلسطین که محمود عباس در رأس آن قرار دارد، گفت: ”نبود ایمان راسخ دینی و انقطاع از مردم، به‌تدریج آنان را خنثی و بی‌تأثیر کرد“.
خالد مشعل، رئیس دفتر حماس اما سخنانی برخلاف سخنان خامنه‌ای ارائه داد و اقدام محمود عباس را اقدامی ”شجاع“ خواند و در عین حال آن را ”محدود“ دانست.
خالد مشعل افزود: برادر ما ابومازن زیر بار فشارهای آمریکا نرفت و بر اقدام خود اصرار کرد. این جرأتی ستودنی است که آن را ارج می‌نهیم».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c88e7c7-92c1-49f5-96be-edee2788995b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات