728 x 90

اسناد ويكي ليكس,صدور تروريسم رژيم به كشورهاي ديگر,

منفوریت حزب‌الله لبنان

-

عناصر حزب‌الله لبنان
عناصر حزب‌الله لبنان
اسناد منتشر شده ویکی‌لیکس که بر اساس تلگرامهای وزارت‌خارجه آمریکا، از جریانهای مخفی و پشت پرده در صحنه سیاسی آمریکا و برخی کشورها پرده برمی‌دارد، گوشه‌یی از منفوریت حزب‌الله لبنان را هم برملا کرده است.

بر اساس اسناد ویکی‌لیکس متحدان کلیدی حزب‌الله لبنان هشدار می‌دهند که این گروه می‌خواهد لبنان را به یک پایگاه نظامی رژیم ایران تبدیل کند و این گروه «یک غده سرطانی» است.

روزنامه الشرق الاوسط بین‌المللی بر اساس اسناد ویکی‌لیکس می‌نویسد:
روشن شد که نجیب میقاتی، نخست‌وزیر فعلی لبنان که متهم است، عروسکی در دست حزب‌الله است، بر اساس صورتجلسه نشست خود با سفیر آمریکا، حزب‌الله را به‌عنوان غده سرطانی توصیف کرده است.
الشرق الاوسط می‌افزاید: «ممکن است بگوییم آن‌چه میقاتی بیان کرد، نظر سنی‌ها است ولی وقتی می‌شنویم که دومین رهبر گروه شیعی لبنان نبیه بری هم خوشنودی‌اش را از ضربه زدن به حزب‌الله، به سفیر آمریکا ابراز می‌کند چه چیزی در ذهن‌مان شکل می‌گیرد».

در دیدار با سفیر آمریکا در لبنان، میقاتی که تحت‌الحمایه سیاسی حزب‌الله و نبیه بری است، حزب‌الله را نه تنها بزرگترین مشکل لبنان بلکه جهان توصیف کرده است. اسناد ویکی‌لیکس نشان می‌دهد که میقاتی در سال ۲۰۰۸ در نشستی با سفیر آمریکا و دستیار وزیر، دیوید هیل، هدف نهایی حزب‌الله را این‌طور بیان کرد که می‌خواهد ”لبنان را به پایگاه نظامی رژیم ایران در دریای مدیترانه تبدیل کند تا بتواند انقلاب خمینی را از لبنان به سمت غرب هدایت کند“. وی حزب‌الله را با عنوان ”غده‌ای که باید آن را ریشه‌کن کرد“ توصیف نمود... اسناد ویکی‌لیکس تأکید می‌کند تمایلی که این سیاستمداران جرأت نمی‌کنند آن را علناً بیان کنند، این است که همگی تا زمانی‌که حزب‌الله مسلح است و به‌عنوان عامل نظامی رژیم ایران در لبنان کار می‌کند علیه او هستند.

حزب‌الله اکنون باید درک کند که جهان در حال تغییر است و در صحنه جدید سیاسی، رژیم سوریه و رژیم ایران هر دو تحت محاصره قرار دارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6162e5ec-a603-442f-a9f6-b748bf87bc4a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات