728 x 90

گروگان آمريكايي,

۲کوهنورد آزاده شده از زندان آخوندها: ”ما صدای شکنجه شدگان اوین را می‌شنیدیم“

-

خشم دو کوهنورد آزاده شده آمریکایی نسبت به رژیم آخوندی
خشم دو کوهنورد آزاده شده آمریکایی نسبت به رژیم آخوندی
جاش فتال و شین باور، ۲کوهنورد آمریکایی هستند که پس از آزادی گفتند رژیم ایران ما را گروگان گرفته بود. گزارشی از تلویزیون سی.ان.ان:
جاش فتال و شین باور که اکنون به وطنشان بازگشته‌اند، ضربه سختی به رژیم ایران زدند. آنها خود را گروگان و کارتهای سیاسی خوانده، و مقامات رژیم ایران که آنها را به جاسوسی متهم کرده بودند، دروغگو توصیف کردند.

جاش فتال در مورد رژیم ایران گفت: آنها به‌هیچ‌وجه شایسته تحسین و تمجید، به‌خاطر پایان‌دادن به چیزی که از همان ابتدا هم حق انجام آن را نداشتند، نیستند. تنها دلیلی که ما را گروگان نگه‌داشته بودند، این بود که ما آمریکایی هستیم.

سی.ان.ان گفت روز چهارشنبه گذشته بدون هیچ توضیحی به آنها در زندان لباس شهر دادند و پس از انگشت نگاری با نماینده‌یی از کشور عمان دیدار کردند که به آنها گفت: ”برویم خانه“.

آنها چند ساعت بعد در پایتخت عمان با خانواده و عزیزان خود دیدار کردند.

مادر جاش فتال گفت: با دیدن آنها بسیار خوشحال شدیم و روسریمان را روی هوا میچرخاندیم.

2کوهنورد آمریکایی که در زندان اوین ماهها در انفرادی بودند، هیچ ملاقاتی با مقامهای دیپلوماتیک نداشتند و به آنها در مورد خانواده‌هایشان دروغ می‌گفتند. آنها گفتند از فریاد ضجه‌های زندانیان دیگر، وحشت‌زده می‌شدند.

جاش فتال گفت: ما فریاد زندانیان دیگر را می‌شنیدیم، که آنها را شکنجه می‌کردند، ولی هیچ کاری برای کمک به آنها از دست ما برنمی‌آمد.

سارا شورد گفت؛ وقتی می‌دیدیم که نمی‌توانیم یک انسان دیگری را که مورد شکنجه قرار گرفته و فریاد می‌کشد، کمک کنیم و رنج او را التیام بخشیم، برایمان بسیار دردناک بود. این کابوسی است که هرگز فراموش نخواهم کرد و همیشه در خاطره‌ام باقی خواهد ماند.

شین باور گفت: وقتی از بدرفتاری نگهبانان شکایت می‌کردیم، نگهبانان فوراً شرایط مشابه زندان گوانتانامو را به ما یادآوری می‌کردند. ما معتقد نیستم که این نقض حقوق‌بشر از سوی دولت ما، آن‌چه درباره ما کردند را توجیه می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/66217597-e75e-4413-bfdc-00766e7f2429"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات