728 x 90

-

تکنولوژی پرواز

-

تکنولوژی پرواز
تکنولوژی پرواز
دنبال کردن ترافیک هوایی، هرجایی که هستیم حتی در طبیعت با تکنولوژیهای جدید امکانپذیر شده است. شما می‌توانید حتی هواپیمایی را که بالای سرشما عبور می‌کند، شناسایی کنید.

این تکنولوژی سهل الوصول است. نه تنها برای افزایش بهره‌وری و ایمنی حمل‌ونقل هوایی بلکه برای ارتباطی دوستانه‌تر با محیط زیست بسیار مفید است. این سیستم با نام ای.بی.اس.بی‌مخفف نظارت وابسته خودکار، متکی به اطلاعاتی است که خود هواپیما پخش می‌کند. از جمله هویت، موقعیت جغرافیایی و سایر اطلاعات. سیگنال فرستاده شده می‌تواند برای نظارت بر روی زمین یا در هواپیماهای دیگر ضبط شود. مجموعه‌این داده‌ها یک تصویر کلی از ترافیک هوایی ارائه می‌دهد. یعنی یک رادار حقیقی مجازی.

ای.بی.اس.بی‌در سالهای اخیر در اروپا و آمریکا طراحی و آزمایش شده است. شرکت اروپایی ایرباس از پیشگامان توسعه این تکنولوژی است. به شهر تولوز فرانسه می‌رویم تا ببینیم که این سیستم چگونه کار می‌کند. یک خلبان پروازهای آزمایشی در سمیلاتور ایرباس ۳۴۰ که به‌ای.بی.اس.بی‌مجهز شده می‌گوید: در حال حاضر در ارتفاع ۳۶هزار پایی به سمت شمال و به مقصد شهر «نیس» پرواز می‌کنیم. این وضعیت امروز است. 2پرواز دیگر هم در سطح ما، یک پرواز بالاتر و دیگری هم پایین‌تر عبور می‌کند.

ای.بی.اس.بی‌که ما ارائه کرده‌ایم به ما کمک می‌کند تا این اطلاعات را غنی‌تر سازیم. ما قادر خواهیم بود کد پرواز، سرعت و جهت‌گیری هر یک از هواپیماها را ضبط کنیم. به این ترتیب من می‌توانم سریع‌تر پشت یک هواپیمای دیگر فرود بیایم.

این سیستم در آینده به ما امکان خواهد داد در فرودگاهها تعداد بیشتری هواپیما را به فرود یا پرواز درآوریم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/239e5f8f-520c-4490-b81b-3ca8212ee588"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات