728 x 90

-

ویکی‌لیکس: خامنه‌ای با مهندسی انتخابات ۸۸، پاسدار احمدی‌نژاد را از صندوق رأی بیرون آورد

-

ویکی لیکس
ویکی لیکس
در اسناد منتشر شده سایت ویکی‌لیکس که تلگرامهای وزارت‌خارجه است، به سندهایی برمی‌خوریم که به‌خوبی نشان می‌دهد چطور خامنه‌ای در نمایش انتخابات سال 88، این نمایش را مهندسی کرده و پاسدار احمدی‌نژاد را از توی صندوقهای رأی در آورده است.

در اسناد جدید ویکی‌لیکس، جزئیات دیدار برخی دیپلوماتهای غربی با سلمان صفوی، برادر رحیم صفوی، سرکرده سابق سپاه پاسداران، برملا شده است. این دیدار در لندن و تنها 4روز قبل از نمایش انتخابات سال 88 صورت گرفته است. واسط و دلالی که ترتیب این دیدار را داده، مؤسسه‌یی به‌نام ”بنیاد قرن آینده“ بوده است. بر اساس این اسناد که تلگرامهای وزارت‌خارجه آمریکاست، سلمان صفوی روز 26خرداد 88 از تهران به انگلستان برگشته و در این دیدار شرکت کرده است. محل این دیدار اقامتگاه مشاور سیاسی آلمان بوده و به‌جز اعضای ارشد بنیاد قرن آینده، سفیران نروژ، اسپانیا و ژاپن و یک دیپلومات از انگلستان هم در آن حضور داشتند.
بر پایه اسناد ویکی‌لیکس، سلمان صفوی به این دیپلوماتها گفته: «محمدعلی جعفری، فرمانده فعلی سپاه پاسداران، مسئول دستکاری نتیجه انتخابات بوده است. فردی که نمی‌توانم نام او را ببرم ولی نزدیک به خامنه‌ای و در بیت او کار می‌کند، طرح دستکاری در انتخابات و سرکوب بعد از آن را هدایت کرده است».

گفته می‌شود سلمان صفوی مدتهاست در لندن اقامت دارد اما مرتباً به ایران سفر می‌کند. وی سابقه عضویت در سپاه پاسداران را هم دارد. در لندن او را به‌عنوان نویسنده و کارشناس مسائل روابط بین‌المللی معرفی می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35ead65a-db5a-40b6-9a45-d8ed182c5af8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات