728 x 90

كنفرانس ژنو- 900631,

کنفرانس ژنو: بان کی‌مون، آمریکا و اتحادیه اروپا مسئول فاجعه انسانی قریب الوقع در اشرف

-

کنفرانس اشرف - ایراان و چشم اندازهای نوین 31 شهریور 90
کنفرانس اشرف - ایراان و چشم اندازهای نوین 31 شهریور 90
آفیشال وایر ۳۱ شهریور درمقاله‌ای تحت عنوان: کنفرانس ژنو: بان کی‌مون؛ آمریکا و اتحادیه اروپا مسئول فاجعه انسانی قریب الوقع در کمپ اشرف.
اپوزیسیون تهران خواستار استقرار تیم ناظر ملل‌متحد در کمپ اشرف – دخالت آمریکا برای تضمین امنیت تیم ناظر ملل‌متحد شد.

مریم رجوی: استقرار یک تیم ناظر دائمی، شناسایی موقعیت پناهندگی همه ساکنین، و فشار به دولت عراق برای لغو مهلت ۲۰۱۱، ۳گام ضروری برای حفاظت از اشرف هستند
کنفرانسی که توسط کمیته سویسی دفاع از اشرف برگزار شد وظیفه اظهارنظر جمعی مبنی بر نیازهای عاجل یک کمپ پناهندگی در ۶۰ مایلی شمال شرقی بغداد در تلاش برای پیش‌گیری از یک فاجعه انسانی را داشت“.دبیرکل، یونامی و کمیسر عالی حقوق‌بشر اشرف را تحت نظارت دائمی با استقرار یک هیأت ناظران در کمپ قرار دهند در حالی که موقعیت پناهندگی همه ساکنان را به‌رسمیت می‌شناسند – ایالات متحده در تضمین حقوق و حفاظتهای تصریح شده توسط کمیساریا که قبلاً آمده شرکت کند“.
سخنرانان در کنفرانس شامل خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران در تبعید، آقای رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک، ادوارد رندل، فرماندار سابق پنسیلوانیا و رئیس سابق حزب دموکرات، قاضی موکیزی، دادستان کل سابق آمریکا، جان بروتون، نخست‌وزیر سابق ایرلند و سفیر اتحادیه اروپا در آمریکا، ژنرال جیمز کانوی، فرمانده تفنگداران آمریکایی و فرمانده تفنگداران آمریکایی در عراق، لویی فری، مدیر اف.بی.آی، گونتر ورهوگن، کمیسر اروپا و معاون سابق وزیر خارجه آلمان، سفیر میچل ریس، رئیس توسعه استراتژی وزارت‌خارجه آمریکا، و تعدادی از پارلمانترهای اروپایی از جمله ژان شارل ریل، اریک وروز، اریک برتسات (سویس)، سناتور جورجیو بورناچین ( ایتالیا)، دکتر ماتیو افورد (انگلستان)، رمی پاگانی عضو شورای اداری ژنو بودند.

کنفرانس تأکید کرد که در حالی که رژیم ایران به جد در حال کار است و زمینه را برای یک حمله دیگر به اشرف آماده می‌کند، بسیار فوری است که تلاشهایی برای تضمین امنیت ساکنان کمپ و پیشگیری از یک بحران انسانی دیگر صورت گیرد.
هم‌چنین مسئولیت اولیه این تراژدی بی‌عملی توسط سازمانهای مربوطه بین‌المللی، آمریکا و اتحادیه اروپا در برخورد با این مسأله را برجسته کرد.
شرکت‌کنندگان از فرار از مسئولیت آمریکا نسبت به تراژدی که ابتدائا به‌خاطر دخالت آمریکا در عراق و به خطر انداختن امنیت کمپ با قول حفاظت از ساکنان که به آن عمل نشد انتقاد کردند.

شرکت‌کنندگان در کنفرانس تصریح کردند که آمریکا مسئولیت کامل در صورتی که کشتار دیگر و حمام خون دیگری در کمپ صورت گیرد را دارد.
کمپ اشرف محل سکونت ۳۴۰۰ عضو جنبش اصلی اپوزیسیون ایران، مجاهدین خلق است که حدود ۱۰۰۰ نفر از ساکنینش زن هستند و یک سوم زندانیان سابق سیاسی در ایران بوده‌اند که از حکومت ترور رژیم ایران جان به‌در بردند و در آن طرف مرز پناهگاه امنی یافتند. در جولای ۲۰۰۴، آنها به‌عنوان افراد حفاظت‌شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو شناخته شدند.
مجاهدین بزرگترین عضو شورای ملی مقاومت ایران، پارلمان در تبعید ایران است. آنها در سال ۱۹۸۶ که عراق در جنگ با ایران بود چندین پایگاه در عراق ایجاد کردند.
امروزه در حالی که عراق هر چه بیشتر به ایران نزدیکتر می‌شود، مجاهدین با تهدید به نابودی خانه موقت عراقی خود در کمپ اشرف مواجه هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8cd0831a-e6de-4283-a829-935d6d9aee31"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات