۱فقره دیگر از جنایات نیروهای نوری مالکی برملا شد. گزارش از تلویزیون بغداد:
بعد از اینکه رسانهها تصویرهایی از افراد ربوده شده در رطبه توسط نیروهای امنیتی مالکی را نشان دادند و معلوم شد که این افراد پس از انتقال به کربلا توسط این نیروها شکنجه شدند، به پرونده حقوقبشر در عراق ضربه دیگری وارد آمد.
چه راهی برای متوقف کردن نقض حقوقبشر و شکنجه و نقض کرامت انسانی و دستگیریهای خودسرانه در عراق وجود دارد؟ آیا موضوع تنها به زدن دستگیرشدگان با باتون و چماق و بستن چشمان و شیوههای دیگر شکنجه ختم میشود و یا ابعاد گستردهتری دارد؟ رسانهها فیلمهایی را پخش کردند که نشان میداد آنهایی که در رطبه ربوده شدند در خودروهای نظامی بار زده شده و نیروهای امنیتی دور آنها را گرفتهاند و نشان میدهد که به شیوههای مختلف شکنجه میشوند و با آنها بدرفتاری میشود. از طرفی دیگر صدها نفر از مردم رطبه و قائم در تظاهراتی حادثه النخیب را محکوم کردند. تظاهرکنندگان شعارهایی در این رابطه سر میدادند. آنهایی که بعد از دستگیری آزاد شده بودند شکنجههایی که شده بودند را افشاء کردند.
شیح عبدالعلیم حامد: «برادرانم، ای اهالی کربلای مقدس، شما را فرا میخوانم که رئیس شورای استان را برکنار کنید زیرا که به شما دروغ گفته است و مدعی شده بود که جنایتکارانی که به آن بیگناهان بیدفاع حمله کرده بودند را دستگیر کردهاند و من که یکی از ائمه و خطبای مساجد رطبه هستم یکی از دستگیرشدگان بودم، آنها ساعت ۴صبح به خانه ما یورش بردند و حرمت شکنی کردند. آنها نه به پیرمرد رحم کردند و نه به زن و نه به کودک و مرا بستند و زدند».
دولت مالکی به هر مناسبتی ادعا میکند در عراق نقض حقوقبشر وجود ندارد، اکنون عراقیان میپرسند که چه پاسخی برای این تصویرها دارد؟ و با نیروهای امنیتی که همه عرفها را نقض میکنند چه رفتاری خواهد کرد؟ تصویر امروز تک مورد نیست بلکه نیروهای امنیتی در تعدادی از استانها همین کار را میکنند و زندانیان را میزنند و به آنها دشنام میدهند و از سقف آویزانشان میکنند و با باتون برقی آنها را میزنند. دستگیریهای خودسرانه در پی حادثه النخیب باعث ضربه جدیدی به پرونده حقوقبشر شد.
بعد از اینکه رسانهها تصویرهایی از افراد ربوده شده در رطبه توسط نیروهای امنیتی مالکی را نشان دادند و معلوم شد که این افراد پس از انتقال به کربلا توسط این نیروها شکنجه شدند، به پرونده حقوقبشر در عراق ضربه دیگری وارد آمد.
چه راهی برای متوقف کردن نقض حقوقبشر و شکنجه و نقض کرامت انسانی و دستگیریهای خودسرانه در عراق وجود دارد؟ آیا موضوع تنها به زدن دستگیرشدگان با باتون و چماق و بستن چشمان و شیوههای دیگر شکنجه ختم میشود و یا ابعاد گستردهتری دارد؟ رسانهها فیلمهایی را پخش کردند که نشان میداد آنهایی که در رطبه ربوده شدند در خودروهای نظامی بار زده شده و نیروهای امنیتی دور آنها را گرفتهاند و نشان میدهد که به شیوههای مختلف شکنجه میشوند و با آنها بدرفتاری میشود. از طرفی دیگر صدها نفر از مردم رطبه و قائم در تظاهراتی حادثه النخیب را محکوم کردند. تظاهرکنندگان شعارهایی در این رابطه سر میدادند. آنهایی که بعد از دستگیری آزاد شده بودند شکنجههایی که شده بودند را افشاء کردند.
شیح عبدالعلیم حامد: «برادرانم، ای اهالی کربلای مقدس، شما را فرا میخوانم که رئیس شورای استان را برکنار کنید زیرا که به شما دروغ گفته است و مدعی شده بود که جنایتکارانی که به آن بیگناهان بیدفاع حمله کرده بودند را دستگیر کردهاند و من که یکی از ائمه و خطبای مساجد رطبه هستم یکی از دستگیرشدگان بودم، آنها ساعت ۴صبح به خانه ما یورش بردند و حرمت شکنی کردند. آنها نه به پیرمرد رحم کردند و نه به زن و نه به کودک و مرا بستند و زدند».
دولت مالکی به هر مناسبتی ادعا میکند در عراق نقض حقوقبشر وجود ندارد، اکنون عراقیان میپرسند که چه پاسخی برای این تصویرها دارد؟ و با نیروهای امنیتی که همه عرفها را نقض میکنند چه رفتاری خواهد کرد؟ تصویر امروز تک مورد نیست بلکه نیروهای امنیتی در تعدادی از استانها همین کار را میکنند و زندانیان را میزنند و به آنها دشنام میدهند و از سقف آویزانشان میکنند و با باتون برقی آنها را میزنند. دستگیریهای خودسرانه در پی حادثه النخیب باعث ضربه جدیدی به پرونده حقوقبشر شد.