728 x 90

-

طرحهای اطلاعاتی جنگ جهانی دوم برای شکست هیتلر

-

آدولف هیتلر، صدراعظم آلمان
آدولف هیتلر، صدراعظم آلمان
عجیب‌ترین طرحهای مخفی عملیات امنیتی ـ اطلاعاتی علیه آدولف هیتلر و نیروهای نازی اخیراً علنی و عمومی شده است. این طرحها که بخشی از آنها در روزنامه دیلی‌تلگراف چاپ انگلستان درج شده توسط پرفسور برایان فورد منتشر شده است. برخی از جز‌ئیات این طرحها بسیار جالب به نظر می‌رسند
یکی از طرحهای مأموران امنیتی انگلیس علیه هیتلر طرحی برای اثرگذاشتن بر هرمونهای او جهت تغییر خلق و خو و رفتارش بود. قرار بود با اجرای این طرح سری این دیکتاتور فاشیست به موجودی «لطیف‌تر» تبدیل شود.
دیلی‌تلگراف نوشته است: چند تن از مأموران ام ـ آی پنج ـ سرویس جاسوسی بریتانیا، موفق شده بودند آن قدر به درون حلقه افراد پیرامون هیتلر نفوذ کنند که به راحتی این امکان را پیدا کرده بودند که، در صورت لزوم، به غذای او هورمون «استروژن» اضافه کنند. بی‌مزه بودن این هورمون و تأثیر آرام و تدریجی آن بر روی فرد است، ویژگی بود که می‌توانست آن را از دید محافظان هیتلر مخفی کند. هیتلر محافظانی داشت که همیشه غذای هیتلر را، قبل از آن که او آن را صرف کند، می‌چشیدند. به همین دلیل اضافه کردن زهر به خوراک او بی‌فایده بود، چون این افراد پیش از هیتلر قربانی زهر می‌شدند و توطئه لو می‌رفت. اما اضافه کردن استروژن به غذای هیتلر چنین تهدیدی نداشت. البته این طرح اجرا نشد و بعد‌ها هم از طبقه‌بندی اطلاعات محرمانه خارج شد..

یکی دیگر از طرحهای سرویس جاسوسی انگلستان در جریان جنگ جهانی دوم ریختن چسب روی نیروهای نازی برای زمین‌گیر کردن آنها یا جاسازی بمب در قوطی‌های کمپوت صادراتی به آلمان بوده است.
مأموران امنیتی انگلستان طرحی هم برای انداختن جعبه‌های حاوی مار بر روی نیروهای دشمن را تحت بررسی داشتند. مطالعه این طرحها نشان می‌دهد که چگونه مأموران انگلیسی تمایل داشتند با توسل به پیشرفتهای فنی و پزشکی آن دوران، دست بالا‌تر را در جنگ از آن خود کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/98c6d5a7-8bce-4a87-9eaa-33d0a9f36c8f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات