728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان رسانه‌های رژیم - ۱۹شهریور ۱۳۹۰

-

گفته ها و ناگفته ها - رسانه های رژیم
گفته ها و ناگفته ها - رسانه های رژیم
روزنامه‌های وابسته به خامنه‌ای امروز تیترهای اصلی خود را به‌اظهارات او در جمع خبرگان ارتجاع اختصاص داده‌اند که البته اعترافی آشکار به‌طلسم‌شکستگی و بی‌اعتباری نظام ولایت حتی در درون خود آن است. گذشته از این جدال باندی هم‌چنان حجم زیادی از صفحات را به‌خودش اختصاص داده که اغلب همراه با اعترافهای حیرت‌انگیز است.

جمهوری اسلامی: ابعاد تازه‌یی از اختلاس ۳هزار میلیارد تومانی در بانکهای کشور، این اختلاس در تاریخ کشور بی‌سابقه است.

رسالت: پای ۷ بانک دیگر به اختلاس تاریخی باز شد
جهان صنعت: پشت پرده اختلاس ۲۸۰۰میلیارد تومانی
حمایت: جزئیات اختلاس بی‌سابقه در نظام بانکی
کیهان: اختلاس ۳هزار میلیارد تومانی بانک صادرات بی‌سابقه‌ترین پرونده فساد اقتصادی است

با اوجگیری هرچه بیشتر قیام در سراسر سوریه که به قیمت فداکاری بزرگی از سوی مردم این کشور میسر شده است، وحشت از سقوط در چشم‌انداز دیکتاتور سوریه، سراپای رژیم را فراگرفته و در اظهارات سردمداران رژیم آشکار شده و سر از مطبوعات هم درآورده است.
روزنامه اعتماد: در سوریه چه زود دیر شد
مخالفان دولت بشار اسد... این روزها به‌رغم اختلاف‌نظرها به سوی وحدت تشکیلاتی در داخل و خارج پیشرفت کرده‌اند و به‌نظر می‌رسد به سازماندهی جدیدی که بتواند حرکت معترضان را در داخل و خارج سامان بخشد دست یافته‌اند… . ایران که از زبان ...احمدی‌نژاد موضع غیرمنتظره‌یی را پس از حمایتهای بی‌قید و شرط تمام مقامات دولتی در همه سطوح از دولت سوریه کرده بود، اعلام کرد، رئیس دولت ایران از حکومت سوریه خواسته است تا از سرکوب مخالفان دست برداشته و با آنها گفتگو کند. 

روزنامه حکومتی اعتماد در ادامه، وحشت جناح مغلوب و ریزشیهای نظام را نسبت به در چشم‌انداز قرار گرفتن سرنگونی اسد منعکس کرده است:
نکته قابل‌توجه این‌که هرچه سرکوب بیشتر و مقاومت دولتهای اقتدارگرا در مقابل خواسته‌های مردم طولانی‌تر می‌شود، سقوط حکومت و ساختارها و نهادهای اداری و نظامی و امنیتی جدی‌تر می‌شود... .. ایکاش اسد قبل از آن که دیر شود با مردم خود مصالحه می‌کرد که سوریه هرگز چنین شرایطی که مردم خواهان کمک خارجی شوند را به خود نمی‌دید. 

در ادامه جدال باندی، وعده‌های توخالی پاسدار احمدی‌نژاد نیز در روزنامه‌های امروز رژیم وسیله حمله به باند او در جنگ قدرت شده است:
جهان صنعت: واکنش پورمحمدی به وعده احمدی‌نژاد: دولت منابع کافی برای پرداخت یارانه‌ها ندارد.

مردم‌سالاری: رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در مورد افزایش یارانه‌ها: چرا وعده غیرعملی می‌دهید؟ 

 مردم‌سالاری وابسته به جناح مغلوب رژیم از قول دهقان عضو هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع به فساد نهادینه در رژیم اعتراف می‌کند تا به‌رقیب خود ضربه بزند:
جریان انحرافی به حاشیه امن مفسدان اقتصادی تبدیل شده است.  
وقتی قوه قضائیه می‌خواهد با مفاسد برخورد کند از طرفی نگران بر هم خوردن وضعیت کشور است، چرا که برخی افراد که تاکنون خود را ضدفساد نشان داده‌اند، تهدید می‌کنند که برخورد با برخی شخصیتهای درون قوه مجریه خط قرمز محسوب می‌شود. دهقان گفت: در جلسه رسمی هیأت دولت برخی دولتمردان اعلام کردند که برخورد با معاونین ما خط قرمز است... ... برخی افراد در این زمینه حتی تهدید کرده‌اند که اگر با جریان انحرافی برخورد شود اداره کشور را رها می‌کنیم و همین مواضع موجب مصلحت اندیشی قوه قضائیه شده است 

ادامه جدال باندی علیه احمدی‌نژاد، با استفاده از اوضاع وخیم اقتصادی در روزنامه‌های امروز نیز به‌چشم می‌خورد:
اعتماد: پورمحمدی افزایش یارانه نقدی غیرکارشناسی است.

جهان صنعت: افزایش ۳۰هزار تومانی قیمت سیم کارت
مردم‌سالاری: آثار تورمی هدفمندی یارانه‌ها روز به روز آشکارتر می‌شود
قدس: رئیس کل بانک مرکزی افشا کرد، تخلفات بانکها درنرخ سود بانکی
ابتکار: می‌توان دریاچه ارومیه را نجات داد، می‌توان پارس جنوبی را فعال کرد، می‌توان... ، آن 3‌هزارمیلیارد اختلاس چه دردهایی را درمان می‌کرد؟
مردم‌سالاری: دولت مدعی مبارزه با فساد، رکورددار فساد شده است

در برخی از مطالب روزنامه‌های امروز شقه و شکاف رژیم را در تک و پاتک باندهای رقیب در عرصه‌های مختلف، این‌چنین به نمایش گذاشته شده: 
ابتکار: مطهری: مجلس و قوه قضائیه استقلال لازم را ندارند

رسالت: فولادگر نماینده اصفهان: جریان انحرافی مانع مهم مقابله با مفاسد اقتصادی است

کیهان: غلامحسین الهام: جریان انحرافی می‌خواهد ظرف خدمات دولت را واژگون کند. باید زائده‌هایی را که در این باغ روییده، حذف کنیم... : همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، نباید اجازه دهیم انتخابات بار امنیتی ایجاد کند...
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3c71aa27-37e7-4e92-b7b7-87e1a3691cb7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات