728 x 90

-

نشت نفت بر روی آبهای خلیج فارس

-

نشت نفت بر روی آبهای خلیج فارس
نشت نفت بر روی آبهای خلیج فارس
رسانه‌های حکومتی از نشت 10هزار لیتر نفت خام در سواحل خلیج فارس خبر دادند.

به گزارش خبرآنلاین ۱۸شهریور، اگر‌چه این حادثه توسط ایادی رژیم در این شرکت اطلاع‌رسانی نشده و هنوز هم به‌طور رسمی دلیل این غفلت مسئولان این شرکت اعلام نشده اما بر اساس شنیدهها سامانه تخلیه در مخزن نفتی سوراخ شده بوده و هنگام وقوع حادثه توانایی تخلیه نفت و جلوگیری از ریختن آن در دریا را نداشته‌اند. بنا‌ به همین گزارش نفت‌ریزی در اسکله شماره ۷ جزیره خارک اتفاق افتاد. بر این اساس ارقام مختلفی از میزان نفت ریخته شده در دریا از ۵۰ تا ۱۰۰بشکه به‌طور غیررسمی برآورد می‌شود ولی آثار مخرب زیست‌محیطی و اثرات تخریبی که در دریا می‌گذارد به سادگی قابل جبران نخواهد بود. گفته شده تا سواحل جزیره خارگو (جزیره‌یی کوچک در کنار خارک) این نفت‌ریزی امتداد یافته است. علت نفت‌ریزی هنوز رسماً اعلام نشده است.

بر اساس شنیده‌ها، سامانه‌های تخلیه نیاز به تعمیرات فصلی داشته‌اند که به‌دلیل غفلت مسئولان در تعمیرات این سیستم‌ها و عدم توجه به ایمنی آنها این اتفاق افتاده است.

بر اساس این گزارش، منطقه دریایی خلیج فارس و دریای عمان به‌دلیل شرایط خاص زیست‌محیطی و تردد زیاد شناورها، نیازمند حفاظت و مراقبت در برابر آلودگیهای زیست‌محیطی است. مطالعات انجام یافته نشان می‌دهد حفاظت در برابر آلودگیهای نفتی در صدر اولویتهای زیست‌محیطی این مناطق است و در همین راستا ایران در ۲۹تیرماه ۱۳۷۶ به کنوانسیون بین‌المللی آمادگی، مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی ملحق شد و طرح ملی مقابله، آمادگی و همکاری در برابر آلودگی نفتی را تدوین کرد که هدف آن، فراهم نمودن آمادگی ملی و هماهنگ‌سازی کلیه نهادها و سازمانهای دولتی و غیردولتی و نیروها و امکانات مردمی برای مقابله و همکاری در انجام هرچه مؤثر وظیفه ملی حمایت از محیط زیست دریایی به‌هنگام وقوع سوانح منجر به آلودگی نفتی است و منطقه تحت پوشش طرح ملی شامل محدوده سواحل و کلیه آبهای تحت نظارت و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر است.

این رسانه حکومتی ضمن هشدار به کلیه بهره‌برداران از دریا، اعم از تولیدکنندگان و حمل‌کنندگان نفت و شرکتهای کشتیرانی، گفت همه موظف می‌باشند ضمن انجام اقدامات پیشگیرانه مورد نیاز برای جلوگیری از ریزش نفت، آمادگی لازم برای مقابله با سوانح نفتی را بر اساس دستورالعمل‌های کنوانسیون بین‌المللی در خود ایجاد کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46d193ab-38c5-4a02-831d-bcd8d69b11f3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات