728 x 90

انتخاب مسئول اول

بازتاب معرفی مسئول اول جدید سازمان مجاهدین خلق ایران در رسانه‌های عربی

-

روزنامه السیاسه کویت
روزنامه السیاسه کویت
معرفی خواهر مجاهد زهره اخیانی به‌عنوان مسئول اول سازمان مجاهدین خلق ایران مورد توجه گسترده رسانه‌های عربی قرار گرفت.

- روزنامه السیاسه چاپ کویت: اعضای سازمان ”مجاهدین خلق“ ایران، از بین11کاندیدا زهره اخیانی را برای مدت 2سال به‌عنوان مسئول اول این سازمان و جانشین صدیقه حسینی، انتخاب کردند.
سازمان مجاهدین خلق ایران در اطلاعیه‌یی گفت که انتخابات در جریان کنگره سالانه و همزمان با بزرگداشت چهل‌وهفتمین سال تأسیس سازمان در سپتامبر ۱۹۶۵ در کمپ اشرف برگزار شد. خانم زهره اخیانی (۴۸ساله)، اهل شهر شاهرود است. او ۳۲سال پیش، پس از انقلاب ضدسلطنتی به سازمان مجاهدین پیوست، در سال ۱۹۸۹ به‌عنوان معاون هیأت اجرایی سازمان، در سال ۱۹۹۱ به‌عنوان عضو هیأت اجرایی و در سال۱۹۹۳ برای عضویت در شورای رهبری ”مجاهدین خلق“ انتخاب شد. در فاصله سالهای ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ نماینده شورای ملی مقاومت ایران در آلمان بود. وی از سال ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۱۱ معاون مسئول سازمان بود.

-روزنامه الدستور اردن: زهره اخیانی به‌عنوان مسئول اول مجاهدین خلق برای مدت 2سال انتخاب شد. وی را از میان ۱۱کاندیدا برای یک دوره 2ساله به‌عنوان مسئول جدید این سازمان انتخاب گردید.

- روزنامه العرب الیوم اردن: انتخاب زهره اخیانی به‌عنوان مسئول اول جدید سازمان مجاهدین خلق ایران. خانم زهره اخیانی، ۴۸ساله، اهل شهر شاهرود است، او ۳۲سال پیش، پس از انقلاب ضدسلطنتی به سازمان مجاهدین خلق ایران پیوست.

- هفته‌نامه الفجر مصر: سازمان ”مجاهدین خلق“ ایران در جریان کنگره سالانه خود که در اشرف برگزار شد و هم‌زمان با بزرگداشت چهل‌وهفتمین سال تأسیس سازمان، خانم زهره اخیانی، 48ساله، را به‌عنوان مسئول اول جدید این جنبش برای مدت 2سال از بین 11 کاندیدا انتخاب کرد.

- مرکز اطلاع‌رسانی پانت مصر: کنگره سالانه سازمان مجاهدین تحت ریاست خانم صدیقه حسینی در قرارگاه اشرف و در شرایط بسیار حساس، مهم و پیچیده‌یی برگزار شد و با موفقیت بزرگی طی 3روز گذشته همراه بود و اعضاء سازمان عزم جزم کردند که کنگره عمومی سالیانه‌شان را با موفقیت برگزار کرده و با مقهور کردن شرایط پیام ویژه‌یی برای رژیم ایران ارسال نمایند و بر عزم راسخشان بر ادامه مبارزه‌شان تا سرنگونی این رژیم و محقق کردن آزادی و دموکراسی برای مردم عراق ادامه بدهند.

- مرکز اطلاع‌رسانی صوت‌العراق نوشت: در خلال یک رقابت فشرده در بین 11کاندیدا برای موضع مسئول اول مجاهدین خلق و انتخاباتی که طی 3مرحله انجام شد، خانم زهره اخیانی با 5/67% آراء به‌عنوان مسئول اول جدید سازمان مجاهدین برای مدت 2سال انتخاب شد.

- مرکز اطلاع‌رسانی الحوار المتمدن نوشت: در شرایط حساس و پیچیده، کنگره سالانه سازمان مجاهدین خلق خانم زهره اخیانی را به‌عنوان مسئول اول سازمان انتخاب کرد. خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، ضمن تبریک به‌مناسبت انتخاب خانم اخیانی، گفت: ”درحالی‌که جنگ قدرت و بحران و ترس سرنگونی تمامیت رژیم ملایان را فراگرفته است، این انتخابات نشانگر اوج دموکراتیسم درونی، شکوفایی، استحکام و اقتدار مجاهدین به‌مثابه اپوزیسیون اصلی و سازمان‌یافته رژیم آخوندی است“.
وی افزود: ”پیام این انتخابات برای مردم ایران قیام و ایستادگی در برابر نظام ولایت‌فقیه تا کسب پیروزی نهایی است“.

- مرکز اطلاع‌رسانی عنکبوت مصر نوشت: در خلال یک رقابت فشرده، خانم زهره اخیانی به‌عنوان مسئول اول جدید سازمان برای مدت 2سال انتخاب شد. … مسئول اول مجاهدین پس از انتخاب با دست گذاشتن بر قران سوگند خورد که به الزامات و تعهداتی که این مسئولیت به عهده‌اش گذاشته پایبند باشد و برای پیشبرد این مسئولیت همه توان خود را به‌کار بگیرد. وی در سخنان کوتاهی گفت: ”این انتخابات نمادی از پایداری و استحکام صفوف و تشکیلات سازمان مجاهدین است که امروز تجسم آرزوهای تاریخی مردم ایران برای دموکراسی و حاکمیت مردمی است و من تنها با کمک همه اعضای سازمان به خودم جرأت دادم که این مسئولیت خطیر را بپذیرم“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/78e60dc0-4f27-4de8-943c-7877932a4342"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات