728 x 90

اشرف - حمايت بين المللي,كميسارياي پناهندگان,

تظاهرات هم میهنان آزاده و پشتیبانان مقاومت در برابر دفتر کمیساریای عالی پناهندگان در لندن

-

 -
-
هم میهنان آزاده و پشتیبانان مقاومت روز پنجشنبه در برابر دفتر کمیساریای عالی پناهندگان در لندن تظاهرات کردند و خواستار دخالت فوری سازمان ملل‌متحد برای تأمین حفاظت ساکنان اشرف شدند.

در این تظاهرات آقای متیو آفورد، نماینده پارلمان انگلستان سخنرانی کرد.

آقای آفورد گفت: ما امروز در این‌جا گردآمده‌ایم تا حمایت خود را از ساکنان کمپ اشرف که بیش از 2سال است یک محاصره ضدانسانی از جمله محاصره پزشکی را متحمل شده‌اند، ابراز کنیم. ما مکرراً سازمان ملل و ارگانهای مربوطه‌اش را به اقدامات فوری برای متوقف کردن محدودیتهای اعمال شده، فراخواندیم. این محاصره به‌دستور مستقیم نوری مالکی نخست‌وزیر عراق و به درخواست رژیم ایران انجام شده است. من افتخار می‌کنم که در میان حامیان شما در مجلسین انگلستان هستم، همه آنها از شما و اهداف شما حمایت می‌کنند. من به شما اطمینان می‌دهم که تلاشهایم را ادامه خواهم داد تا هرکاری که بتوانم برای کمک به عزیزان شما در اشرف انجام دهم.

آقای متیو آفورد سپس خواستار باز تأیید استاتوی پناهندگی ساکنان اشرف توسط کمیساریای عالی پناهندگان شد،
 
 

و خطاب به دولت انگلستان گفت: ما نیروی نظامی به لیبی فرستادیم تا از شهروندان حفاظت کنند ولی برای حفاظت از ۳۴۰۰ شهروند بی‌دفاع در اشرف ابداً هیچ کاری انجام نمی‌دهیم. من با صدای بلند و صریح می‌گویم، بر اساس اصل آر تو پی ”مسئولیت برای حفاظت“ که بریتانیا آن را امضا کرده، ما نمی‌توانیم بنشینیم و تماشا کنیم. شما باید دست به‌عمل بزنید و نقش خود را در تأمین حفاظت ساکنان اشرف انجام دهید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/506b877d-97eb-4b3f-aa22-9936ab4db4ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات