728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان رسانه‌های رژیم - ۱۴شهریور ۱۳۹۰

-

گفته ها و ناگفته ها - رسانه های رژیم
گفته ها و ناگفته ها - رسانه های رژیم
روزنامه‌های امروز رژیم خواسته‌اند با دود‌ و دم تیترهای بزرگ در مورد راه‌اندازی نیروگاه اتمی بوشهر، ضربه ناشی از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را بگیرند یا کاهش دهند و به‌این ترتیب صورت نظام را در برابر ریزشیها سرخ نگهدارند. در همین راستا ۲روز پیش سردمداران رژیم ولایت حتی به تمجید گزارش جدید آژانس هم برخاستند. اما امروز روزنامه‌های جناح مغلوب با آنها که زبان حال ریزشیها هم هستند، در ادامه جنگ قدرت پرده را کنار زده و تمجید از گزارش آژانس را به‌شکل محترمانه، دروغ گفتن به‌افکار عمومی ملت ایران دانسته‌اند.۲نمونه را در جهت اطلاع می‌آوریم:
سرمقاله جمهوری: ... . در گزارش جدید یوکیا آمانو مدیر کل آژانس از احتمال وجود برنامه مخفیانه در ایران برای ساخت سلاح هسته‌یی ابراز نگرانی شده و در عین حال وی برای اولین بار مدعی شده که اطلاعات موجود در این گزارش برمبنای شواهد و قرائنی است که از سوی کشورهای عضو در اختیار آژانس قرار گرفته است!... ، تکیه کردن و دلخوش نمودن به معدود عبارات ضعیف و بی‌خاصیت، کار درستی نیست و این الفاظ نباید برداشت ما را نسبت به این گزارش، غیرواقعی نمایند و ما را وادار کنند تعبیراتی همانند ”خوب“ و ”سازنده“ و ”مثبت“ درباره آن به‌کار ببریم. این قبیل مواجهه ساده انگارانه با مجموعه‌های پیچیده‌ای از توطئه، نشانگر خامی و عدم روشنگری و بیان واقعیات به افکار عمومی ملت ایران است.
روزنامه ابتکار: فشار جدیدی در راه است؟. بدون شک فشارهای روانی تازه بی‌ارتباط با وقوع تحولات جدید در منطقه، حمایت ایران از سوریه و جنگ‌افروزی ناتو در لیبی نیست. با این‌حال تهران می‌کوشد هم مواضع خود را نسبت به تحولات سوریه تلطیف کند و هم بخش‌های منفی مندرج در گزارش آژانس را خفیف‌تر از آنی که غربی‌ها می‌گویند تفسیر کند

از این منظر، لحن و محتوای تند گزارش اخیر آقای مدیرکل به‌ معنای به شکست کشاندن طرح روسها از یک‌سو و قراردادن جمهوری اسلامی در وضعیت فشارهای فزاینده و درنتیجه کاهش قدرت چانه‌زنی تهران در مذاکرات احتمالی آتی خواهد بود.

در روزنامه‌های امروز رژیم جدال باندی هم‌چنان جاری و بستری برای اعتراف باندها به‌گوشه‌هایی از چپاولگری و وضعیت اسفبار اقتصادی است:
شرق: دیوان محاسبات اعلام کرد: تخلفات دولت در برداشت از یارانه برق

جهان صنعت: تناقض گویی مسئولان در ایجاد ۲میلیون و ۵۰۰هزار شغل: وعده‌یی که امسال محقق نمی‌شود

جهان صنعت: ۵ قلم از ۱۰ قلم کالای عمده وارداتی کشاورزی است

جام جم: آشفتگی در بازار خودرو، قیمت خودرو تا ۱۵ درصد افزایش یافته و اختلاف قیمت میان کارخانه و نمایندگی تا 1میلیون تومان نیز می‌رسد

خراسان: رئیس کمیسیون صنایع: تنها ۱۲درصد بودجه حمایت از صنعت، پس از هدفمندی یارانه‌ها، اختصاص یافته است

ابتکار: اظهارات متناقض مقامات بانکی و نفتی کشور؛ بدهی نفتی هندیها تسویه شد؟!

جمهوری: کاهش ۴۰درصدی صادرات نساجی در سال جاری
خراسان: هزینه‌های کمر شکن داروهای گران قیمت جان بیماران را به خطر انداخته است

کنار زدن گوشه‌یی از پرده به‌عنوان وسیله‌یی در جنگ قدرت، فقط به امور اقتصادی محدود نمی‌شود، نمونه‌هایی در سایر زمینه‌ها:
کیهان حسین شریعتمداری: آقای باهنر! از شما انتظار نمی‌رفت... ، سخنی دوستانه با یک برادر گرامی... و نقد و هشداری دلسوزانه که در میدان دشمن بازی نکنند...

تهران امروز: مهدوی کنی و یزدی مخالف حضور حسینیان در ۸+۷

رسالت: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: نظام آموزشی کشور تولید مثل می‌کند نه تولید علم

قدس: رئیس فراکسیون روحانیان مجلس: دولت توصیه‌های مراجع را پشت گوش می‌اندازد، نوعی دیوار بین دولت و مراجع وجود دارد.

شرق: احمدی‌نژاد رئیس دفترش را به تاجیکستان برد، مشایی: تا من نروم هواپیما پرواز نمی‌کند

کیهان: شماری از فعالان سیاسی هشدار دادند، دشمن پروژه‌یی مشابه فتنه ۸۸ را برای انتخابات مجلس تدارک دیده است

شرق: حجتی کرمانی: آقای مصباح چرا سکوت کردید؟
رسالت: کم مهری به نیروهای انقلابی در فرایند تحول در علوم انسانی

ابراز وحشت از خیزشهای مرد می‌و به‌خصوص خیزش مردم آذربایجان در اغلب روزنامه‌های امروز رژیم عناوینی را به‌صورت وارونه‌گویی به خود اختصاص داده است:
سیاست روز: تلاش رسانه‌های معاند برای ایجاد چالش: گرفتاری دریاچه ارومیه سیاسی نیست

رسالت: قاضی‌پور نماینده ارومیه: ضدانقلاب به خون آذربایجان تشنه است،

فراخوان ضدانقلاب برای تجمع در ارومیه با هوشیاری مردم، همانند دیگر توطئه‌های دشمن ناکام خواهد ماند

کیهان: نمایندگان آذربایجان هشدار دادند، جوسازی رسانه‌های بیگانه برای سوء‌استفاده از موضوع دریاچه ارومیه به ضرر مردم ایران است، در اقدامی هماهنگ و برنامه‌ریزی شده از سوی رسانه‌های معاند و ضدانقلاب تلاش می‌شود... عوامل زیست محیطی به‌وجود آمده به موضوعی امنیتی برای جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود.

دنیای اقتصاد: معاون امنیتی استاندار آذربایجان:
حوادث ارومیه از سوی دشمنان نظام برنامه‌ریزی شده است، ... عیسی قنبری عامل اصلی آشوب‌های ارومیه را اطلاع‌رسانی وسیع شبکه‌های خارجی و نیز سایتهای اینترنتی ضدانقلاب عنوان کرد

برخی روزنامه‌های رژیم در پی موضعگیری نیکلا سارکوزی علیه رژیم وحشت و ترس خود را به‌ زبان تهدید به نمایش گذاشته‌اند:
کیهان: معاون سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه: سارکوزی در حد و اندازه تهدید ایران نیست.

رسالت: جانشین فرمانده کل ارتش: برخی از سلاحها را تا روز واقعه برای دفاع از کشور در برابر دشمنان بسته نگه می‌داریم

شرق: پاسخ سپاه به تهدید سارکوزی
در تداوم جدال باندها در حالی که روزنامه خراسان به هزینه‌های کمرشکن دارو در کشور اشاره کرده، روزنامه جمهوری نیز وجه چپاول گرایانه در زمینه واردات دارو را برملا نموده است:
داروی جدید ”ام اس“ بدون مطالعات بالینی وارد داروخانه‌ها شد

... .. مدیران سازمان غذا و دارو قدری عجله به خرج داده و در سکوت خبری و دور از چشم همگان، مجوز توزیع این دارو را صادر کرده و شرکت وارد‌کننده آن نیز نسبت به توزیع دارو در سطح داروخانه‌های خاص اقدام کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c2b6800c-4ade-45e3-9650-ff985d0b8e93"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات