728 x 90

قيام اروميه و تبريز,

رسانه حکومتی جهان به‌نقل از مریم رجوی: تنها راه کمک به دریاچه ارومیه سرنگونی نظام است!

-

تظاهرات مردم ارومیه
تظاهرات مردم ارومیه
سایت جهان نیوز نوشت: «مریم رجوی، برای مردم ارومیه و تبریز پیامی صادر کرده و از آنان خواسته است، برای اصلاح وضعیت دریاچه ارومیه به خیابان بریزند و جمهوری اسلامی را سرنگون کنند»!

جهان نیوز ۱۴شهریور نوشت: «در جریان این ناآرامی! شعارهایی سر داده شد و ضمن بستن خیابانی در تبریز، تعدادی سطل‌ زباله هم به آتش کشیده شد».

این رسانه حکومتی با سوزش بسیار از پیام خانم مریم رجوی نوشت: «رجوی عنوان کرده است: وضعیت اسفناک دریاچه ارومیه و فجایع زیست‌محیطی ناشی از آن برای مردم آذربایجان به‌ویژه کشاورزان زحمتکش، نمونه‌یی از ویرانگری و تباهی رژیم در سراسر ایران است که جز با سرنگونی این رژیم به دست مردم ایران و فرزندان رشید و رزم‌آور میهن راه علاجی برای آن وجود ندارد، از همین رو با درود به قیام‌آفرینان غیور ارومیه و تبریز که شجاعانه بپاخاستند و در برابر مزدوران سرکوبگر با رشادتی تحسین‌برانگیز ایستادگی کردند، از عموم هموطنان و جوانان اشرف‌نشان میهن می‌خواهم که در همراهی و همبستگی با قیام مردم ارومیه و تبریز در برابر رژیم نامشروع بپاخیزند و شعله‌های قیام و خیزش را با خروش آزادیخواهی در همه جا شعله‌ور کنند».

جهان نیوز افزود: «مریم رجوی هم‌چنین از ”سازمان ملل‌متحد و دیگر مراجع مدافع حقوق‌بشر“ خواسته است که ایران را محکوم کنند».

این رسانه حکومتی کارگزاران رژیم را به اقدام ”عقلایی“ برای نجات دریاچه ارومیه فراخوانده و می‌نویسد: «تنها و بهترین راه هم برای مایوس ساختن مخالفان خارج‌نشین ایران اسلامی، تبعیت از قانون (از جمله قانون ممنوعیت راهپیمایی بدون مجوز) و اقدام عقلانی و دور از احساس در نجات دریاچه ارومیه است؛ همان نکته مهمی که بخشی از پیاده‌نظام فریب‌خورده فتنه ۸۸ از آن غفلت کردند و اکنون حسرت آن را می‌خورند».

جهان نیوز در پایان می‌نویسد: «البته سوی دیگر این سکه، لزوم توجه ویژه و ضرورت اقدام عملی مدیران دولتی برای بهبود اوضاع دریاچه ارومیه و رفع نگرانی مردم این منطقه است که به نظر می‌رسد مهمترین گام، پیگیری ”برنامه جامع مدیریت زیست بومی تالاب ارومیه“ باشد، برنامه‌یی که بیش از 3سال از امضای آن گذشته است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7fa8439-d1b3-40cd-a21d-7606f9127f9e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات