728 x 90

پارچه فروشان,

بازار پارچه‌فروشان باز نشد

-

تعطیلی بازار طلافروشان، پارچه‌فروشان تهران - آرشیو
تعطیلی بازار طلافروشان، پارچه‌فروشان تهران - آرشیو
دیکتاتوری آخوندی جهت اعمال فشار بر پارچه‌فروشان تصمیم گرفت که فهرست طاقه‌فروشان را به سازمان امور مالیاتی اعلام کند و تا فشار هر چه بیشتر به آنها وارد ساخته، مالیات این گروه از اول فروردین‌ماه سال ۹۰ اجرا و اظهارنامه‌ها تا ۳۰ مهرماه سال ۹۰ به سازمان امور مالیاتی، برای اخاذی تحویل داده شود. به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۳ شهریور، یکی از ایادی رژیم در بازار و اصناف کشور می‌گوید: ”صنف پارچه‌فروشان بیشتر به‌دلیل نحوه‌ مصاحبه‌ها ناراحت بودند، چرا که در مصاحبه‌های مختلف به آنها توهین شده است. ما هم خواستیم که در مصاحبه‌ها رعایت موازین اخلاقی شود، چرا که بی‌توجهی برخی مسئولان باعث ناراحتی صنف پارچه‌فروشان شده است، این صنف استخوان‌دار هستند و نباید با این سبک با آنها صحبت شود“.

احمد کریمی اصفهانی اذعان کرد که ۷ ساعت با مجلس ارتجاع بحث می‌کرده است و ”بخش اعظم آن مربوط به این بود که پارچه‌فروشان تقریباً نمی‌دانند دولت از آنها چه می‌خواهد“.

وی افزود: ”یکی از مشکلات این است که وزارت اقتصاد به وظیفه‌ خود عمل نکرده؛ چرا که باید مالیات‌دهندگان را توجیه می‌کرد. اکثر پارچه‌فروشان می‌گویند که مالیات بر ارزش افزوده چند‌بار پرداخت می‌شود، در صورتی که قانون می‌گوید این مالیات باید یک بار و از مصرف‌کننده اخذ شود“.

از سوی دیگر رئیس اتحادیه بنکداران پارچه از مطالبات پارچه‌فروشان که به بهانه عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مغازه‌های خود را باز نمی‌کنند، اظهار بی‌اطلاعی کرد. محمدصادق مشایخ در گفتگو با «فارس»، در پاسخ به این سؤال که چرا به‌رغم تفاهم صورت گرفته با مجلس برای بازگشایی بازار پارچه، این اتفاق نیفتاده است، گفت: ما از هفت صبح روز شنبه تفاهم‌نامه با مجلس را به فعالان بازار اطلاع‌رسانی کردیم و حتی دبیرکل جامعه انجمن اسلامی بازار و از معتمدین نیز با فعالان بازار صحبت کرد، ولی هنوز بازار تعطیل است.

وی در واکنش به این سؤال که مطالبه پارچه‌فروشان چیست؟ گفت: دیگر نمی‌دانم. رئیس اتحادیه بنکداران پارچه پیش از این اعلام کرده بود: بر اساس تفاهم صورت گرفته با نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی از روز شنبه مفاد تفاهم‌نامه به فعالان بازار اطلاع‌رسانی شده و بازار به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

بر اساس این تفاهم‌نامه قرار شد تا فهرست طاقه‌فروشان برای اخاذی و اعمال فشار به سازمان امور مالیاتی اعلام شده و مالیات این گروه از اول فروردین‌ماه سال ۹۰ اجرا و اظهارنامه‌ها تا ۳۰ مهرماه سال ۹۰ به سازمان امور مالیاتی تحویل داده شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f436514-6c6c-48d4-bd0d-d2d00ffc2eb9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات