728 x 90

اتمي رژيم,اعمال تحريمات عليه رژيم,

گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیتهای هسته‌یی رژیم آخوندی

-

یوکیا آمانو
یوکیا آمانو
گزارش آمانو درباره ایران منتشر شد. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آخرین گزارش فصلی خود در سال ٢٠١١ درباره فعالیتهای هسته‌یی ایران را، منتشر کرد. به گزارش رسانه حکومتی آفتاب ۱۱شهریور، : مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آخرین گزارش فصلی خود در سال ٢٠١١ درباره فعالیتهای هسته‌یی ایران را، منتشر کرد.

"یوکیا آمانو" ، بعدازظهر روز جمعه، گزارش خود را در ٩ صفحه‌ و ٥٢ بند به‌طور غیررسمی در اختیار ٣٥ عضو شورای حکام قرار داد.

در بخش خلاصه این گزارش آمده است: "درحالی‌که آژانس به انجام فعالیتهای راستی‌آزمایی تحت موافقت‌نامه پادمان ایران ادامه می‌دهد، ایران تعهداتش را از جمله: اجرای مفاد پروتکل الحاقی، اجرای کد اصلاح شده ١ / ٣ ترتیبات فرعی بخش عمومی توافق‌نامه پادمان، تعلیق فعالیتهای مرتبط با غنی‌سازی، تعلیق فعالیتهای مرتبط با آب‌سنگین و روشن‌شدن مسائل باقی‌مانده، که موجب نگرانی از وجود ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌یی می‌شود، انجام نمی‌دهد.

از سوی دیگر، آژانس هسته‌یی ملل ‌متحد به‌طور فزاینده‌ای در مورد ایران نگران بوده می‌گوید اسناد معتبر از فعالیت تسلیحات هسته‌یی آن دارد.
واشنگتن پست به‌نقل از آسوشیتدپرس۱۱شهریور ـ وین نوشت: روز چهارشنبه آژانس هسته‌یی سازمان ملل گفت که به‌طور فزاینده‌ای نگران سیلی از اطلاعات محرمانه‌ای است که نشان می‌دهد ایران به فعالیت مخفی خود، در توسعه قدرت انفجاری کلاهک هسته‌یی برای موشک و سایر عناصر برنامه تسلیحات هسته‌یی، ادامه می‌دهد.
در این گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌گفت، بسیاری از کشورهای عضو که اسناد این ارزیابی را ارائه داده‌اند، اطلاعات دریافتی را، معتبر، گسترده و جامع توصیف می‌کنند.
این گزارش روز جمعه، کمی بعد از این‌که به‌صورت داخلی در بین ۳۵عضو آژانس و شورای امنیت سازمان ملل توزیع شد، در اختیار آسوشیتدپرس قرار گرفت.
در آن هم‌چنین گفته شده است که تهران به قول خود در اوایل امسال برای شروع نصب تجهیزات غنی‌سازی اورانیوم در یک محل جدید در سنگری زیر زمینی عمل نموده است که، این سنگر در مقابل حملات هوایی بهتر از تأسیسات فعلی غنی‌سازی، حفاظت‌شده است.
با غنی‌سازی می‌تواند هم سوخت هسته‌یی و هم ماده قابل انشقاق هسته‌یی برای کلاهک هسته‌یی تولید کند و تهران که می‌گوید با این تکنولوژی تنها خواستار تولید سوخت است، تحت ۴ دوره تحریمات شورای امنیت سازمان ملل برای خودداری از متوقف کردن غنی‌سازی اورانیوم می‌باشد که، می‌گوید فقط به سوخت آن نیاز دارد.
(ایران) هم‌چنین این ادعا که به‌طور مخفیانه برنامه تسلیحات هسته‌یی را آزمایش می‌کند و ۴سال تلاش آژانس را برای پیگیری اطلاعاتی را بلوکه کرده، که به‌طور مخفیانه طرحهایی را درارتباط با قدرت انفجاری کلاهک هسته‌یی بر روی یک موشک، طراحی کرده، که آن را با منفجر کردن یک خرج هسته‌یی آزمایش کرده و بر روی عناصری از یک برنامه هسته‌یی کار کرده را، انکار می‌کند.
دربرآورد سال۲۰۰۷، جامعه اطلاعاتی آمریکا گفت، درحالی که ایران بر روی یک برنامه هسته‌یی کار کرده است، چنین فعالیتهایی به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۰۳ متوقف شده باشد.
اما دیپلوماتها می‌گویند که بعد از آن در یک خلاصه اطلاعاتی از چنین جزئیاتی اجتناب شده است و گزارشات اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مورد این‌که چنین فعالیتهایی ممکن است ادامه داشته باشد به‌طور فزاینده‌ای ابراز نگرانی کرده است.
عبارت نگرانی فزاینده در گزارشات پیشین، که برنامه فعالیت تسلیحات هسته‌یی منتسب به ایران را طرح می‌کرد، عنوان نشده بود، که این امر نشان‌دهنده احساس ناامیدی یوکیو آمانو رئیس آژانس در مورد فقدان پیشرفت در تحقیقات وی می‌باشد.
در گزارش وی گفته شد، این نگرانی فزاینده به‌خاطر امکان وجود فعالیتهای مخفی هسته‌یی ایران، در ارتباط با فعالیت تسلیحاتی، در گذشته و درحال حاضر، بوده است.
به‌طور مشخص این گزارش گفته است که این آژانس مرتباً اطلاعات جدیدی در مورد فعالیتهای مربوط به توسعه قدرت انفجاری هسته‌یی برای یک موشک دریافت می‌کند.
در این گزارش گفته شده است، این اطلاعات که دراختیار آژانس می‌باشد توسط بسیاری از کشورهای عضو تهیه شده و گسترده و جامع بوده.. … . و به‌طور کلی منسجم و معتبراست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/01f4ddd6-2d6f-425c-a8a0-0f768112ab30"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات