728 x 90

-

مرگ یک مادر به‌خاطر خرابی آمبولانس

-

آمبولانس اورژانس
آمبولانس اورژانس
مادری ۳۰ ساله به‌دلیل سهل‌انگاری کادر پزشکی و خراب شدن آمبولانس در یکی از شهرهای کهگیلویه و بویر‌احمد جان خود را از دست داد.

به گزارش یک رسانه حکومتی: مادری ۳۰ ساله به‌دلیل سهل‌انگاری کادر پزشکی و خراب شدن آمبولانس در یکی از شهرهایکهگیلویه و بویر‌احمد جان خود را از دست داد.

شنبه‌شب خانم ”آمنه نصرتی فرزند مهیار“ ۳۰ ساله در سوق یکی از شهرهای استان کهگیلویه و بویر‌احمد هنگام افطار دچار نیش‌زدگی زنبور می‌شود و بلافاصله به درمانگاه شهر ”سوق“ جهت مداوا مراجعه می‌کند. در این حادثه که ۵ شهریور ماه رخ داد مصدوم دچار تنگی نفس شدید شده و به‌دلیل نبود تجهیزات پزشکی و نبود راننده آمبولانس نهایتاً با تأخیر زیاد به‌وسیله تنها آمبولانس قدیمی موجود جهت مداوا به ”‌بیمارستان دهدشت‌“ اعزام می‌شود.

در بین راه آمبولانس با نقص فنی مواجه شده و همراهان مصدوم مجبور می‌شوند حدود ۲۰ دقیقه صبر کرده تا دوباره مصدوم خود را با وسیله نقلیه دیگری به بیمارستان دهدشت برسانند. بر این اساس در حین جابه‌جایی و قطع کپسول اکسیژن که ناشی از سهل‌انگاری و غیر‌حرفه‌ای عمل کردن کادر پزشکی همراه بیمار بوده‌ ، مصدوم دچار تنگ نفسی شدید شده و به کما رفته و در بیمارستان دهدشت فوت می‌کند. ایشان مادر ۲فرزند پسر ۳/۵و ۲/۵ساله بودند.

این درحالی است که ماشین‌های موسوم اهدایی سازمان بهداشت جهانی به تمامی مراکز درمان بخش‌های شهرستان کهگیلویه با تصمیم شخصی رئیس مرکز بداشت شهرستان به‌صورت اجاره‌ای در اختیار شرکت نفت قرار گرفته است.

هم‌چنین سوق به نسبت جمعیت دارای بیشترین تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی قبل و بعد از انقلاب و هم‌چنین تعداد زیادی پزشک عمومی و متخصص و پروفسور در سطح استان و کشور می‌باشد و قبرستان این شهر مملو از جوانانی است یا در جنگ کشته شده و یا به‌دلیل خطرناک بودن جاده و مشکلات ارتباطاتی سوق با مرکز شهرستان بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b856e688-96f2-4220-a2cf-31368b44d040"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات