728 x 90

صدور تروريسم رژيم به كشورهاي ديگر,

دستگیری چند جاسوس در مرز نخجوان

-

پل مرزی ایران و منطقه نخجوان
پل مرزی ایران و منطقه نخجوان
یک شبکه جاسوسی در مرز نخجوان با ترکیه کشف شد و تعدادی از اعضای آن دستگیر شدند.

۲ایرانی و ۱شهروند ترک که مشغول جاسوسی بودند در مرز نخجوان با ترکیه دستگیر شدند. به گزارش رسانه‌های ترکیه این افراد مشغول عکس برداری از ساختمانهای دولتی بودند. از جمله ساختمان دادگستری و ساختمان مدیریت اداره سازمان امنیت ملی‌ترکیه.

اسامی و هویت دقیق دستگیر‌شدگان به دلایل امنیتی فاش نشده اما ترکیه تصمیم گفته این ۳نفر را به اتهام به دست آوردن جمع‌آوری اسناد بسیار محرمانه در رابطه با امنیت ملی‌ترکیه و تلاش برای جاسوسی محاکمه کند. دستگیر‌شدگان به زندان شهر ایغدیر ترکیه منتقل شدند.

شهر ایغدیر تنها مرز مشترک ترکیه با جمهوری خودمختار نخجوان است. نخجوان از شرق و شمال به ارمنستان محدود می‌شود. تنها راه خروج جمهوری نخجوان یا از طریق مرز خاکی ایران است یا از منطقه گمرکی صدرک هم‌مرز با شهر ایغدیر ترکیه است.

در سالهای گذشته، قسمت اعظم واردات نخجوان از طریق ایران انجام می‌شد، اما از سال گذشته، ترکیه و آذربایجان چندین پروژه را برای کاهش وابستگی نخجوان به رژیم ایران اجرا کردند.

تا بحال چندین شبکه جاسوسی رژیم در جمهوری آذربایجان هم کشف و عوامل آن که از مزدوران اجیرشده رژیم بودند دستگیر شدند. درحال حاضر تعدادی از این افراد به‌خاطر همکاری با وزارت اطلاعات رژیم ایران و جاسوسی برای این رژیم در زندان به‌سر می‌برند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/77ce435a-9cf6-4bac-8c84-3bccb4f0a373"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات