728 x 90

فقر و فساد,

۸درصد جامعه برای یک بار بستری شدن باید دار و ندار خود را از دست بدهند

-

فقر روزافزون
فقر روزافزون
گزارشی دردناک از وضعیت اقتصادی مردم که در رسانه‌های رژیم به‌نقل از ایادی همین رژیم درج شده است، توجه شما را به این گزارش جلب می‌کنیم.

نماینده اصفهان در مجمع عمومی نظام پزشکی کشور گفت:‌ هشت درصد از جامعه برای یک بار بستری شدن در بیمارستان باید همه‌دار و ندار خود را از دست بدهند و در سرازیری فقر و بیماری سقوط کنند که به‌طور قطع هرگز از آن نمی‌توانند خارج شوند. هزینه یک‌بار بستری شدن در کشور، برای ۲۵ درصد از جمعیت تاثیر اقتصادی ندارد و یا بسیار ناچیز است. این در حالیست که ۳۰ درصد از جمعیت ایران ناچار می‌شوند علاوه بر مصرف تمام درآمد، همه پس‌انداز خود را هم برای یک‌بار بستری شدن از دست بدهند.

نماینده اصفهان در مجمع عمومی نظام پزشکی کشور تصریح کرد: ۲۱ درصد جامعه ناچار هستند برای به دست آوردن سلامتی خود، علاوه بر از دست دادن تمام درآمد و پس‌انداز برای بستری شدن قرض هم بکنند که بازگشت آن در همه مؤلفه‌های زندگی خانواده تاثیر می‌گذارد.

جوانبخت افزود: آن‌چه در عدالت محوری سلامت مهم است، این‌که چه کسی با چه منبع درآمدی هزینه سلامت خود را تأمین و پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵.۷ درصد از درآمد ناخالص ملی صرف سلامت می‌شود که از این میان حدود ۴۳ درصد توسط بودجه عمومی (دولت و حاکمیت) و ۵۷ درصد توسط مردم تأمین می‌شود.

نماینده اصفهان در مجمع عمومی نظام پزشکی کشور با اشاره به این‌که این شاخص و مؤلفه با عدالت سازگاری ندارد به ویژه اگر بدانیم که این پرداخت از جیب مردم روی چه تعداد و گروهی از جامعه تاثیر منفی می‌گذارد، گفت: کاهش نابرابری در پرداخت مالی بیماران نه فقط به اهداف پیش‌بینی شده در برنامه چهارم توسعه (موضوع ماده ۹۰ قانون برنامه) نایل نشد بلکه محاسبات غیررسمی اخیر نشان‌دهنده افزایش این نابرابری هم بود.

وی اظهار داشت: فقر و بیکاری در گروههای فقیر به افزایش اعتیاد و تداوم چرخه انزوای اجتماعی این گروهها منجر شده است

*حاشیه‌نشینان شهری محروم از خدمات سلامت
جوانبخت افزود:‌ حاشیه‌نشینان شهری نه از تسهیلات شبکه بهداشت روستایی و نه از پوشش بیمه سلامت شهری برخوردار نیستند.

وی که به نبود پایداری منابع مالی اشاره کرد، افزود: این بی‌اعتمادی بودجه‌یی گستره وسیعی از اقدامات مدیریتی و توسعه‌ای در شبکه بهداشتی و درمانی، بیمارستانها و دانشگاههای علوم پزشکی را در تمام طول سال به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نماینده اصفهان در مجمع عمومی نظام پزشکی کشور گفت:‌ بر خلاف گسترش بیمه‌های خدمات درمانی، مردم از خدمات بیمه احساس رضایت نمی‌کنند و اثرات بهبود خدمات سلامت را در زندگی شخصی خود نمی‌بینند.

وی اضافه کرد: بی‌اعتمادی نسبت به خدمات درمانی احتمالی مورد نیاز، همه گروههای اجتماعی، حتی گروههای مرفه را نیز شامل شده به‌گونه‌ای که هزینه ارائه خدمات پزشکی بسیار افزایش یافته است که این امر سبب شده مراکز ارائه کننده خدمات درمانی، همه‌روزه با افراد متعددی مواجه شوند که با وجود ضرورت دریافت خدمات، به‌دلیل ناتوانی در پرداخت، از خدمات مورد نیاز خود محروم می‌مانند. جوانبخت بیان کرد: ناهماهنگی‌های مدیریتی نه تنها به جلب همکاری بین بخشی منجر نشده است، بلکه حتی دو وزارتخانه کلیدی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رفاه و تأمین اجتماعی از ابتدایی‌ترین همکاری‌ها در برنامه بیمه روستاییان عاجز مانده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/902df179-5d70-4e98-a013-8aba1037fdc3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات