728 x 90

اعتياد و مواد مخدر,

مرگ روزانه ۱۰ معتاد در سال ۸۹

-

--
--
از مرگ روزانه ۱۰ معتاد در سال ۸۹ خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر۲۴ مرداد، عبدالرزاق برزگر پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اعلام آخرین آمار خودکشی در کشور گفت: در سال ۸۸، سه هزارو ۱۲۲ مورد و در سال ۸۹، ۳هزارو ۶۴۲ مورد خودکشی توسط پزشکی قانونی اثبات شده است که بر اساس آخرین آمارها در سه ماهه سال ۹۰، ۹۵۰ مورد و در سه ماهه سال ۸۹، ۸۷۰ مورد خودکشی داشته‌ایم که رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.
وی بر اساس آخرین آمار مرگ‌ومیر بر اثر اعتیاد گفت: در سال ۸۸، ۳هزارو ۷۹۸ مورد و در سال ۸۹، ۳هزارو ۶۵۶ مورد مرگ بر اثر اعتیاد ثبت شده است.
برزگر با اعلام آخرین آمارهای مرگهای غیرطبیعی در سال ۸۹ گفت: کل فوتیها در سال ۸۹، ۴۳هزارو ۱۰۴ مورد، مرگ بر اثر تصادفات ۲۳هزارو ۲۴۹ مورد، مرگ بر اثر غرق شدگی یک هزارو ۱۳۴ مورد، مرگ بر اثر استفاده از سلاح سرد یکهزارو ۹۳ مورد، مرگ بر اثر خودکشی ۳هزارو ۶۴۹ مورد، مرگ بر اثر مواد مخدر ۳هزارو ۶۵۶ مورد، مرگ بر اثر مسمومیت منواکسید کربن ۷۸۲ مورد ثبت شده است.
معاون آزمایشگاهی و معاینات پزشکی قانونی کشور از تدوین و انتشار کتاب آمارهای مرگ های غیرطبیعی در دهه ۸۰ خبر داد و افزود: این کتاب به‌زودی منتشر می‌شود. هم‌چنین بر اساس تفاهم نامه‌یی با صلیب‌سرخ دفتر منطقه‌یی پزشکی قانونی وابسته به صلیب‌سرخ در ایران مستقر خواهد شد.
برزگر در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر این‌که چرا آمار کودک‌آزاری از سوی پزشکی قانونی اعلام نمی‌شود، گفت: بسیاری از کودک آزاریها توسط بستگان و خانواده کودک انجام می‌شود برای همین شکایتی از سوی کودک و یا خانواده نداریم مگر این‌که همسایه‌ها یا بهزیستی شکایتی را ارائه کنند.
خبرنگار از برزگر سؤال کرد در چند ماه اخیر ۵ مورد کودک‌آزاری منجر به فوت داشتیم که برزگر پاسخ داد: ما آمار و اطلاعاتی ندادیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/160c45ed-0e08-4967-af48-96d8c9983d98"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات