728 x 90

توپ باران كردستان توسط رژيم,دخالت رژيم درعراق,

اعتراض به تجاوز رژیم ایران به خاک عراق

-

توپ باران کردستان عراق - آرشیو
توپ باران کردستان عراق - آرشیو
رژیم ایران به مرزهای عراق تجاوز می‌کند، حاکمیت عراق را نقض می‌کند روستاییان را باتوپ باران می‌کشد و آواره می‌سازد، اما از سوی دولت نوری مالکی واکنشی صورت نمی‌گیرد. فشارهای سیاسی و اجتماعی به حدی بالاگرفته است که نزدیکان مالکی مجبور به شکستن سکوت شده‌اند. گزارشی از تلویزیون البابلیه:
مردم از موضع دولت عراق در قبال تجاوزهای مکرر رژیم ایران به شمال عراق شگفت‌زده هستند. آنها این اقدام را نقض قوانین و عرف بین‌المللی و همین‌طور نقض حاکمیت کشور خود می‌دانند. آنها رهبرانی را که ادعای ملی بودن دارند به متوقف کردن این قانون‌شکنی مستمر از طریق بیان صریح موضع خودشان در قبال این امر فرامی‌خوانند.

گزارشگر البابلیه می‌گوید: تجاوزهای مکرر رژیم ایران در مورد روستاهای مرزی عراق هم‌چنان موضوع بحث و جدل بین محافل سیاسی است. آنها این عمل را نقض حاکمیت عراق میشمارند امری که باعث شد پارلمان عراق یک کمیته حقیقت‌یاب را به محل بفرستد. این تجاوزهای مکرر در میان محافل سیاسی مورد اعتراض قرار گرفته است.

پریزاد شعبان عضو اتحاد کردستان پارلمان عراق می‌گوید اقدام رژیم ایران یک قانون‌شکنی آشکار و نقض مرزهای عراق است. یک دولت به دولت دیگری تجاوزکرده است.

اعتراضات به حدی بالاگرفته است، که حتی اعضای لیست نوری مالکی هم مجبور به اعتراض شدند. اگر‌چه خود مالکی سکوت است.

عبدالحسین الیاسری از لیست مالکی می‌گوید: «به‌رغم اختلاف نظرهایی که در داخل پارلمان باهم داریم اما روی یک موضوع توافق نظر داریم. توپ‌باران روستاهای کردستان عراق برای همه فراکسیونهای پارلمانی مرز سرخ است».

همه سیاسیون عراق این اقدامات رژیم ایران را نقض قانون و عرفهای بین‌المللی می‌دانند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a0d70e55-455c-48eb-92f6-5c57dadfd720"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات