728 x 90

-

نیم میلیون کودک در سومالی در معرض مرگ

-

کودکان در چنگال مرگ از قحطی و گرسنگی در سومالی
کودکان در چنگال مرگ از قحطی و گرسنگی در سومالی
سازمان ملل‌متحد می‌گوید قحطی در سومالی گسترش یافته است. نیم میلیون کودک در سومالی در معرض مرگ ناشی از گرسنگی قراردارند. زنگهای خطر برای تکرار یک فاجعه به صدا درآمده است:
گزارشی از تلویزیون الجزیره انگلیسی: صحنه‌هایی که ربع قرن پیش جهانی را به وحشت انداخته بود، دوباره تکرار شده است. عبدالله 13سال سن دارد، ولی به یک بچه هفت‌ساله شبیه است. جهاره نیز 16ماهه و دچار سوء تغذیه شدید می‌باشد. مادرش می‌گوید ده روز راه رفته تا به موگادیشو برسد. این تنها دو نمونه از میان نیم میلیون کودکی است که در خطر مرگ قرار دارند.

یاسمین شیر، پزشک بیمارستان بندر می‌گوید تعداد کودکانی که دچار سوء تغذیه هستند، روزانه رو به افزایش است. تعداد آنها به‌خاطر خشکسالی و مهاجرت به موگادیشو به‌طور غیرقابل تصوری زیاد شده است.

در بیمارستان بندر، نبود دارو و تجهیزات به این معنی است که پزشکان نمی‌توانند همه کودکان را نجات دهند.

حوّا عبدی، مادر یکی از این کودکان می‌گوید، کودک من سه روز است که دچار استفراغ است و من قادر به خرید دارو برایش نیستم.

بسیاری از این کودکان شانس نجات نخواهند داشت. دو منطقه در سومالی که در آن قحطی اعلام شده، تحت کنترل شبه‌نظامیان قرار دارد. ملل‌متحد می‌گوید حدود دو میلیون نفر در این مناطق قابل دسترس نخواهند بود. تعداد زیادی از آنها خلاف خواسته خود نگه‌داشته شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b3c73088-8162-4455-b0ba-0761d5484292"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات