728 x 90

دخالت رژيم درعراق,

ایران ممکن است به‌دنبال گرفتن تلفات انبوه از نیروهای آمریکایی در عراق باشد

-

ژنرال مارتین دمپسی
ژنرال مارتین دمپسی
کاندیدای اوباما برای منصب رئیس ستاد ارتش آمریکا گفت ایران ممکن است به‌دنبال گرفتن تلفات انبوه از نیروهای آمریکایی در عراق باشد.

روزنامه واشنگتن پست ۵ مرداد: ژنرال مارتین دمپسی کاندیدای پرزیدنت اوباما برای منصب رئیس ستاد ارتش آمریکا روز سه‌شنبه در استماع در مقابل کمیته نیروهای مسلح سنا گفت، ایران مسلح نمودن شبه‌نظامیان شیعه در جنوب عراق که نیروهای آمریکایی را هدف قرار می‌دهند را سرعت بخشیده است.
او گفت این امر ممکن است جهت طراحی برای گرفتن تلفات انبوه از نیروهای آمریکایی شبیه به نمونه بیروت باشد.

ژنرال مارتین دمپسی گفت رابطین عراقی به او گفته‌اند به‌نظر می‌رسد فعالیتهای ایران در جنوب عراق به قصد تولید چیزی شبیه به نمونه بیروت باشد، تا با این کار پیامی بفرستد که ایران ما را از عراق بیرون کرده است. او مشخص نکرد که کدام عراقی این موضوع را به او گفته است. دمپسی گفت نظرات آنها در بعضی موارد توسط موارد اطلاعاتی نیز مورد تأیید قرار دارد.
اشاره دمپسی به بمب‌گذاری سال ۱۹۸۳ در سنگرهای تفنگداران آمریکایی در بیروت بود که ۲۴۱ آمریکایی در آن کشته شدند و منجر به بیرون رفتن آمریکا از لبنان گشت.
سناتور لیندزی گراهام از او سؤال کرد ایران باید چه چیزی در رابطه با گرفتن تلفات انبوه از نیروهای آمریکایی بداند، ژنرال مارتین دمپسی جواب داد این یک اشتباه محاسبه فاحشی خواهد بود که آنها فکر کنند ما اجازه می‌دهیم چنین اتفاقی بیفتد بدون این‌که واکنش جدی [در مقابل چنین اتفاقی] را مورد بررسی قرار دهیم.
کاندیدای اوباما برای منصب رئیس ستاد ارتش آمریکا گفت او از ادامه حضور نیروهای نظامی آمریکا در عراق حمایت می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/90005617-7b92-4cc7-a86e-5d4d99e4a79d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات