728 x 90

بحران اقتصادي رژيم,

بدهی چین به رژیم ایران

-

 نفت
نفت
۳۰میلیارد دلار پول نفت ایران در دست چین است و آخوندها نمی‌توانند آن را وصول کنند، تا بحال فکر می‌کردیم مشکل فقط مربوط به هند است اما معلوم شد که چین هم هست.

تحریم‌ نقل‌وانتقال ارزی به ایران باعث شده که رژیم آخوندی نتواند پول نفت را از چین و هند وصول کند. درحال حاضر نزدیک به سی میلیارد دلار بدهی نفتی چین به ایران پرداخت نشده. راه‌حل رژیم برای وصول این پول معامله پایاپای است. یعنی واردات کالاهای بنجول چینی در ازای این سی میلیارد دلار.

یکی از مقامهای سیاسی سابق رژیم به تایمز مالی گفت: «چین و هند از نگهداشتن پول نفت ایران در بانکهای خود خوشنود هستند و تلاش می‌کنند از طریق معاملات پایاپای کالاهای بی‌کیفیت خود را به ایران صادر کنند. آنها همین‌طور تلاش می‌کنند به جای ارزهای معتبر، یوان و روپیه پرداخت کنند که ارزش دلار و یورو و پوند را ندارد».

علاوه بر سی میلیارد دلار بدهی چین، هند هم میلیاردها دلار از پول نفت رژیم را نپرداخته است. آمارهای مختلفی در مورد بدهی هند وجود دارد. رئیس بانک مرکزی رژیم این مبلغ را پنج میلیارد دلار اعلام کرده اما رسانه‌های حکومتی آن را نه میلیارد دلار ذکر کردند.

نپرداختن پول نفت توسط چین و هند، به‌دلیل مشکلاتی است که رژیم آخوندی بر اثر تحریمهای بین‌المللی و تحریمهای یک جانبه آمریکا و اروپا با آن روبه‌روست. این تحریمها نقل‌وانتقال ارز از طریق بانکها به ایران را مشکلات و در برخی موارد غیرممکن کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b61084b4-9547-4a2d-a042-5b576e90bbf5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات