728 x 90

-

ما را نگاه کنید، ولی نخورید

-

نهنگ
نهنگ
حامیان نهنگ در ایسلند به دفاع از نهنگان برخاسته‌اند، اما تناقضی هم در این دفاع وجود دارد!

تعقیب نهنگها، ولی نه برای کشتن، بلکه برای لذت بردن از آنها در محل طبیعی زندگیشان در شمال ایسلند.

ایسلند که پیشتر یکی از کشورهای شکارچی نهنگ بود، اکنون به این شیوه از وجود این حیوان زیبا، پول در می‌آورد، از طریق توریسم نهنگ. ولی یک تناقض در این فعالیت به‌ظاهر معصومانه وجود دارد، و آن این است که برخی از مسافران این مسافرت تفریحی به‌محض رسیدن به خشکی؛ اولین کاری که می‌کنند، رفتن به یک رستوران و خوردن گوشت نهنگ است، یک گوشت بدون چربی و یک غذای خوشمزه نهنگ. بیش از ۱۰۰ رستوران در این منطقه وجود دارد که برای توریستها انواع غذاهای رنگارنگ با گوشت نهنگ درست می‌کنند. از غذاهای نوع ژاپنی گرفته تا استیک با سس فلفل. این نهنگها را هر ساله فقط برای ارضای سلیقه مهمانان مشتاق می‌کشند.

اما در مرکز پایتخت ایسلند، یک گروه از طرفداران محیط زیست تلاش می‌کنند با شعار «ما را نگاه کنید؛ ولی نخورید» با این موضوع مبارزه می‌کنند. ایسنلد در حال حاضر تلاش می‌کند تا به عضویت اتحادیه اروپا درآید، ولی شکار نهنگ یکی از موانع بر سر این راه است.

اما در این سفر توریستها به‌خاطر این‌که شکار نهنگی صورت نگرفت، خوشحال به کشورشان می‌روند، در حالی که نبرد میان طرفداران و مخالفان شکار نهنگ در ایسلند ادامه دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9021266e-72b7-4a22-a046-209c1d28db28"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات