728 x 90

سوريه,قيام هاي خاورميانه,

تظاهرات سراسری با شعار سرنگونی بشار اسد در جمعه اسرای آزادی

-

تظاهرات مردم سوریه علیه بشار اسد در جمعه اسرای آزادی
تظاهرات مردم سوریه علیه بشار اسد در جمعه اسرای آزادی
قیام‌کنندگان در سراسر سوریه علیه بشار اسد با عنوان جمعه اسرای آزادی با شعار سرنگونی نظام دست به تظاهرات زدند.

برخی از تظاهر‌کنندگان که از سوریه با تلویزیون الجزیره تماس گرفته بودند. از حضور مزدوران رژیم آخوندی در سرکوب مردم این کشور خبر دادند.
یکی از تظاهر‌کنندگان از شهر حمص گفت: ما به وفور شاهد تسلیحاتی که از سوی رژیم ایران و حزب‌الله آمده هستیم.

گزارشها حاکی است این تظاهرات بزرگترین تظاهرات مردم سوریه از زمان آغاز قیام در این کشور بوده است. تنها در شهر دیرالزور 350هزار نفر در تظاهرات جمعه اسرای آزادی شرکت کردند.
دژخیمان بشار اسد به روی تظاهر‌کنندگان آتش گشودند و دست‌کم 16تن از آنان را کشتند و دهها تن دیگر را مجروح کردند.

در نواحی مختلف دمشق از جمله در الکسوه، القابون و مضایا تظاهر‌کنندگان شعار مردم سقوط نظام را می‌خواهند سر دادند و بر خروج بشاراسد تأکید کردند.
مردم بپاخاسته سوریه در حالی تظاهرات امروز را برگزار کردند که نیروهای امنیتی از بامداد امروز با ایجاد موانع و پستهای بازرسی بر سر راههای ورودی شهر دمشق تلاش کردند تا از برگزاری تظاهرات جلوگیری کنند.

در همین زمینه یکی از اعضای کمیته‌های مردمی‌گفت: مردم دیگر از اسلحه نیروهای امنیتی ترسی ندارند و دیگر هیبت نظام شکسته شده است به‌طوری‌که مردم از هر فرصتی برای برپاکردن تظاهرات استفاده می‌کنند.
در شهر ادلب زمانی که یکی از تظاهر‌کنندگان توسط نیروهای امنیتی کشته شد، مردم به خشم آمده و با شعار سرنگونی بشار اسد انزجار خود نسبت به دیکتاتور سوریه را نشان دادند.

در همین حال رابرت فورد، سفیر آمریکا، در مصاحبه‌یی با مجله ”فارین پالیسی“ گفت: «چنان‌چه رژیم اسد سریعاً دست به اصلاحات نزند، سرنگون خواهد شد و در حال حاضر هیچ نشانه‌یی از وجود اصلاحات در این کشور دیده نمی‌شود».

از سوی دیگر با افزایش فشارهای سیاسی و بر اثر محکومیتهای بین‌المللی حمله به سفارتخانه‌های آمریکا و فرانسه توسط لباس‌شخصیهای رژیم سوریه، ولید معلم، وزیر خارجه بشار اسد، این اقدام را اشتباه خواند و گفت: «ما به‌عنوان دولت، مسئول امنیت سفارتخانه‌ها و کادر‌هایشان هستیم. به همین دلیل مسئولیت کامل این حادثه را برعهده می‌گیریم».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5bf5e772-afd6-410b-baf6-dac5a190f290"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات