728 x 90

اشغال بخشي از اشرف با زرهي,

بیانیه مطبوعاتی تجمع حقوقدانان مستقل عراق شاخه دیالی- گزارش هیأت کارشناسی حقوقی

-

تجمع حقوقدانان مستقل عراق
تجمع حقوقدانان مستقل عراق
بیانیه مطبوعاتی
تجمع حقوقدانان مستقل عراق شاخه دیالی
گزارش هیأت کارشناسی حقوقی


بسم الله الرحمن الرحیم
تجمع حقوقدانان مستقل برای دفاع از حقوق‌بشر ـ شاخه دیالی با خوشوقتی اعلام می‌کند هیأت کارشناسی حقوقی این تجمع در استان دیالی ضمن بررسی جمع‌آوری 525هزار امضا از اهالی دیالی در حمایت از مجاهدین اشرف، پس از کشتار 8آوریل ۲۰۱۱ توسط نیروهای تحت‌امر نوری المالکی، گزارش زیر را ارائه می‌دهد:

این بیانیه به ابتکار شورای ملی عشایر در دیالی و انجمن‌های صنفی و سیاسی و سازمانهای مجتمع مدنی و شخصیتها و چهره‌های سرشناس این استان تنظیم و امضاگیری شده است.

این پروژه توسط هزاران نفر از اهالی شریف استان دیالی در حالی پیش برده شده است که شرایط امنیتی و اختناق و دخالتهای گسترده رژیم ایران در استان دیالی جمع‌آوری امضا را بسیار مشکل نموده بود ولی به‌دلیل حمایت گسترده اجتماعی از این بیانیه، آنان موفق شدند امضای بیش از 525هزار تن از اهالی استان را جمع‌آوری کنند. در این‌جا ضروری است در مورد امضاهای بیانیه اهالی استان دیالی چند نکته را از نظر حقوقی تأکید کنیم:
1. سن امضاکنندگان این بیانیه بالای 18سال می‌باشد.
2. آدرس و مشخصات تمامی امضاکنندگان مشخص و در دسترس می‌باشد.
3. علاوه بر امضاکنندگان، در هر شهر و روستا، امضاها را شیوخ و مختارها و معتمدان محلی گواهی کرده‌اند و تمامی اسناد و مدارک موجود است.
4. برخی از گروههای اجتماعی که این امضاها را جمع‌آوری می‌کردند، از پروسه جمع‌آوری امضا فیلم و مصاحبه تهیه کرده‌اند که جزو اسناد ارزشمند این ابتکار ملی می‌باشد.

ما اعلام کنیم پس از بررسی این امضاها از نظر کارشناسی آنها را گواهی می‌کنیم و از سازمان ملل متحد، از شورای امنیت ملل متحد، از شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد، از شورای حقوق‌بشر ملل متحد، از اتحادیه‌های بین‌المللی وکلا و روزنامه‌نگاران و از همه‌ی ارگانها و سازمانهای بین‌المللی ذیربط دعوت می‌کنیم نمایندگان خود را برای ملاحظه‌این بیانیه و یکایک امضاهای آن که حاکی از اراده اهالی استان دیالی است، به نزد کمیته جمع‌آوری این امضاها بفرستند.

تجمع حقوقدانان مستقل برای دفاع از حقوق‌بشر در عراق ـ شاخه دیالی
8ژوئیه ۲۰۱۱.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/86fc8690-e800-48e1-9d5a-8dad3dc9135c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات