728 x 90

اجلاس پارلماني ايتاليا تير 90,

ایران یک زندان است، سرکوب را منهدم کنید

-

اجلاس پارلمانی با حضور خانم  مریم رجوی در رم  -ایتالیاتیر90
اجلاس پارلمانی با حضور خانم مریم رجوی در رم -ایتالیاتیر90
روزنامه‌ایل جورناله چاپ ایتالیا-۸ژوئیه۲۰۱۱ (۱۷تیر۱۳۹۰) مصاحبه خود با رئیس‌جمهور گزیده مقاومت را تحت عنوان «ایران یک زندان است، سرکوب را منهدم کنید» منتشر کرد.

این جورناله درمقدمه این گفتگو نوشت: خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، برای ایجاد ایرانی دموکراتیک وازادسازی مردمش از چنگال استبداد مذهبی مبارزه می‌کند.

او در این روزها باهدف جلب حمایت برای ساکنان اشرف و محکوم کردن رژیم تهران که خواهان فتل عام آنهاست، به ایتالیا سفر کرده است.

ایل جورناله: آیا ممکن است یک مخالف سیاسی رژیم ایران مستقر در اشرف را تعریف کنید؟

مریم رجوی. یک اشرفی یعنی کسی که برای ارزشهای دموکراتیک مبارزه می‌کند. یعنی کسی که برای آزادسازی مردم ایران از بند و زندان بزرگ رژیم ایران تلاش می‌کند.

ایل جورناله: اما در حمله ۸آوریل که ۳۶تن از ساکنان اشرف جان خود را از دست دادند، طرف حمله کننده قوای عراقی بودند؟

مریم رجوی: بله همین‌طور است، در پس آن حمله نیروهای عراقی، دستان رژیم ایران دیده می‌شوند و این نشان‌دهنده شدت نفوذ رژیم ایران در دولت بغداد است.

سؤال. چرا در ایران بهاری که در دیگرکشورهای عربی این چنین منفجر شد بالا نگرفت؟

جواب. نارضایتی مردم ایران هرلحظه می‌تواند منفجرشود. اما سرکوب و اختناق بسیار شدید وگسترده است. تصادفی نیست که رژیم ایران رکورد‌دار شمار اعدامها در دنیاست. در مقام مقایسه، سرکوب و دیکتاتوری در ایران بسیار شدیدتر از دیکتاتوری قذافی و حتی سوریه است. کافی است توجه کنید که در ایران حداقل ۷۰ ستاد دولتی سرکوبگر و امنیتی وظیفه حفظ نظام را دنبال می‌کنند.

ایل جورناله: ولی در حال حاضر انقلابها از اینترنت میگذرند؟

مریم رجوی: حداقل ۱۲ سیستم دولتی مسئول کنترل اینترنت و فیلتر کردن ایمیلها و سایتها هستند. بسیاری از جوانان قیام‌آفرین در سال ۲۰۰۹ از طریق کنترل کدهای اینترنتی و وارد شدن در پست الکترونیک دستگیر شدند.

ایل جورناله: شما خواهان چه کمکی می‌باشید؟
مریم رجوی: ما خواهان این هستیم که غرب زمانیکه نوبت دفاع از مردم ایران و ساکنان اشرف می‌رسد، صورت خود را به آن طرف بر نگرداند. این را هم بدانید که رژیم ایران به‌طور روزانه برای تشدید نفوذ خود در عراق در تلاش است.

ایل جورناله: شما هم یک جنبش اسلامی هستید. آیا شما خواهان حکومت اسلامی نیستید؟

مریم رجوی: ما خواهان یک جمهوری بر اساس جدایی دین و دولت هستیم. دیدگاه ما از اسلام، آزادی، بردباری و صلح است.

ایل جورناله: مقامات دولت عراق خواهان بستن کمپ اشرف تا پایان امسال می‌باشند. چرا شما با آن مخالفید؟

مریم رجوی: به این دلیل که این، خواسته ملایان حاکم بر ایران است که می‌خواهند اپوزیسیون خود را از میان بردارند و اینکار را می‌خواهند از طریق نفوذ خود در عراق به پیش می‌برند. ما علیه این خواست و تصمیم رژیم ایران هستیم و حاضر به قبول طرح پارلمان اروپا برای انتقال ساکنان اشرف به کشورهای ثالث هستیم که پیش‌شرط آن تأمین حفاظت ساکنان اشرف است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/882e8eb7-65fc-4f50-bec5-6279df495f50"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات