728 x 90

قيام هاي خاورميانه,گسترش اعتراضها در عراق,اعتراض ع

اشواق جاف: آن‌چه در میدان تحریر رخ داد یک سنت ناخوشایند در تاریخ حقوق‌بشر عراق می‌باشد

-

عوامل نوری مالکی شرکت‌کنندگان در تظاهرات روز جمعه در میدان تحریر بغداد را شکنجه می‌کند
عوامل نوری مالکی شرکت‌کنندگان در تظاهرات روز جمعه در میدان تحریر بغداد را شکنجه می‌کند
اشواق جاف، عضو کمیسیون حقوق‌بشر پارلمان عراق، سرکوب تظاهر‌کنندگان در میدان تحریر بغداد و شکنجه آنها توسط نیروهای نوری مالکی را محکوم کرد و گفت: «آن‌چه در میدان تحریر رخ داد و تجاوزهایی که قبل از آن شده بود، یک سنت ناخوشایند در تاریخ حقوق‌بشر عراق می‌باشد».

وی که با تلویزیون البغدادیه مصاحبه می‌کرد گفت: «من به‌عنوان عضو کمیسیون حقوق‌بشر این تجاوزها را محکوم می‌کنم ولی این محکومیت کافی نیست و مجلس باید یک تحقیقات فوری را شروع کند و هویت متجاوزان را مشخص نماید تا این‌که وارد درگیری سیاسی نشویم که مردم مجبور باشند قیمت آن را بدهند».

اشواق جاف افزود: «ما به‌عنوان عراقی و اعضای کمیسیون حقوق‌بشر در مجلس نمایندگان عراق هر روز از گزارشهایی که هیومن رایتس وچ می‌دهد، شرمنده می‌شویم زیرا که این نقضها را روز به روز بیان می‌کند. یعنی گزارشات بین‌المللی درباره حقوق‌بشر در عراق نشان می‌دهد که ما در این زمینه شکست خورده‌ایم و نتوانسته‌ایم که نقش نظارتی خودمان را ایفا کنیم و نشان می‌دهد که دولت در نقض حقوق اصرار دارد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b2a907c4-b4cd-46b9-bb78-6adebfc9dde4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات