728 x 90

اشرف - حمايت بين المللي,لغو محاصره اشرف,

دیدار رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی با نمایندگانی از کشورهای عربی و خاورمیانه

-

--
--
بهار تغییر در خاورمیانه
علیه بنیادگرایی و رژیم ایران
آقای احمد هزاع نماینده شورای قانونگذاری فلسطین
که به‌عنوان پیش کسوت اسیران فلسطین
با ۲۳سال سابقه زندان شناخته می‌شود،
هدیه مادران اسیران فلسطینی را
به خانم رجوی تقدیم نمود

خانم مريم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت
خواهران و برادران گرامی
به خانه خودتان، یعنی به خانه مقاومت ایران خوش آمدید.
در ابتد دلم می‌خواهد از طرف هم‌میهنانم، از طرف مقاومت ایران گرم‌ترین درودها را به قیام‌کنندگان در خاورمیانه و شمال آفریقا به‌طور خاص خواهر و برادران شجاع و سرفراز‌مان در سوریه تقدیم کنیم.

به نظر می‌رسد الآن کشوری که در صف مقدم ما هر روز شاهد کشتار بی‌رحمانه در آن‌جا هستیم، سوریه است.

زنان و مردانی که در این چند هفته در نبرد با دیکتاتوری سفاک حاکم بر سوریه جان باخته‌اند، مایه افتخار ما و تمام ملتهای خاورمیانه‌اند. برای مردم سوریه و برای خانواده‌ها و به‌خصوص مادران داغدار آنها آرزوی صبر و شکیبایی می‌کنم و می‌کنیم و دعا می‌کنیم که خدای بزرگ پیروزی و آزادی مردم سوریه را هرچه سریع‌تر محقق کند. به‌خصوص مردمی که این چنین خون‌فشان آماده هر قیمتی هستند برای این‌که به خواست‌شان یعی به آزادی مردم سوریه برسند. حکومتی که به شکنجه و کشتار نوجوانان و کودکانی مثل حمزه الخطیب رو آورده قطعاً باید گفت هیچ آینده‌یی ندارد.

هم‌چنین برای قیام‌کنندگان در لیبی و یمن دعا می‌کنیم که هر چه زودتر به آزادی دست پیدا کنند.

دلم می‌خواهد این جا به‌مناسبت حضور خواهران و برادران بزرگوارمان از فلسطین، می‌خواهم از پیشرفت‌ها و دستاوردهای ماه‌های اخیر مردم فلسطین به شما تبریک بگویم. و از طریق شما به همه خواهران و برادران فلسطینی‌مون. امیدوارم که تلاشها و مبارزات دولت آقای محمود عباس برای تشکیل کشور فلسطین و هم‌چنین به‌رسمیت شناخته شدن آن توسط ملل ‌متحد به موفقیت کامل منجر شود. به هر حال فکر می‌کنم تلاشهای فوق‌العاده ارزنده‌یی در سطح بین‌المللی است ما دنبال می‌کنیم امیدوارم هرچه زودتر به ثمر بنشیند.

هم‌چنین دلم می‌خواهد این جا از خواهران و برادران اردنی تشکر کنم به‌مناسبت تلاشهای تحسین‌برانگیز شما در جلب حمایتها برای مجاهدان آزادی در اشرف این جا عمیقاً سپاسگزاری کنم.

هم‌چنین از دیدار خواهران و برادرانی که از تونس، مصر، مراکش و سایر کشورها در این جا هستند. بسیار خوشحالم و مطمئنم این دیدارها به گسترش پیوند و همبستگی میان ملتهای ما یاری می‌رساند.

حتماً شنیده‌اید که روی دیوارهای شهرهای سوریه می‌نویسند: سرنگون باد رژیمهای ایران و سوریه. و حتماً شنیدید که همه در این کشورها خواهان خلع‌ید رژیم ایران در این کشورها هستند. تحولات در فلسطین به زیان رژیم آخوندی سمت گرفته چون مثل سابق دیگه نمی‌تونه به فکر پیشروی باشه اون الآن باید مواظب سنگرهایی باشه که تا الآن تونسته به دست بیاره. در مصر و تونس و جاهای دیگر نیز آخوندها به‌عنوان شاخص ارتجاع و تروریسم و توطئه‌گری شناخته شده همه از آن احتراز می‌کنند. و حتی ما دیدیم که در افغانستان مردم بارها خواهان خلع‌ید ایران در کشورشان شده‌اند.

در عراق چنان که هفته پیش همه شاهد بودیم رهبر اپوزیسیون دکتر ایاد علاوی علیه وابستگی نخست‌وزیر کنونی عراق به رژیم ایران اعتراض کرد و جامعهٴ بین‌المللی را مسئول حفاظت عراق در قبال دخالت رژیم ایران و هم‌چنین تضمین تعادل و مساوات در روند سیاسی این کشور دانست. و این یک نقطه تحول و یک نقطه کیفی بود.

وقتی که در مجموع تغییرات و سمت‌گیری اوضاع را در نظر می‌گیریم می‌بینیم که تا همین جا، رژیم ولایت‌فقیه بازنده بزرگ بهار عرب و قیام‌ها و انقلاب‌ها در کشورهای منطقه بوده است.

موضوع اشرف هم که د‌ر ماه‌های اخیر به یک درگیری بزرگ تبدیل شد در حقیقت بخش حساسی از روند انقلاب‌های منطقه است. و رویارویی میان رژیم با قیام‌کنندگان در ایران را در خود فشرده کرده.
در هفته‌های اخیر در مصر، مراکش، فلسطین، لبنان، کویت، عراق و افغانستان و سایر کشورها موجی از حمایتها نسبت به اشرف شکل گرفته است که رژیم را در تنگنا قرار داده است. این پیوند و همبستگی ذیقیمت در گسترش خود آینده تازه‌یی برای این منطقه خواهد ساخت.

به همین دلیل فکر می‌کنم که تلاش و همبستگی ما برای ایجاد یک جبهه متحد علیه ملاها اون کلید رمز برای پیشرفت و راهگشایی است. به هر حال من صحبت را کوتاه می‌کنم دلم می‌خواد صحبت خواهران و براداران رو از جاهای مختلف بشنوم و بعد هر موضوع دیگری که برای بحث بود.

یک بار دیگر از همه شما تشکر می‌کنم و برای شما و مردم کشورتان یک‌به‌یک آرزوی موفقیت و پیروزی آرزو می‌کنم.

ممدوح العبادی، نماینده پارلمان اردن
بسم الله الرحمن الرحیم، با خواهر عزیز مریم رجوی از چند سال پیش به‌طور مکرر از جمله در همین جا دیدار داشته‌ایم و ما الحمد لله بهترین سفیران و پیکها در کشورمان از این سازمان مجاهد واقعی بوده‌ایم، سازمانی که از دهها سال پیش تاکنون همه جوانان مبارز را به سوی خود جذب کرده است، جوانانی که می‌خواهند در کشورشان مشعل شجاعت و دلیری و پاکی و فدای واقعی همه چیز خود برای دموکراسی و آزادی مردمشان باشند. خانم رجوی، شما می‌دانید که جهان عربی و اسلامی ما در این روزها، بهار عرب را آن گونه که نامگذاری شده، می‌گذراند و این بهار فراخوان به رهایی و آزادی و دموکراسی و فراخوان به عدالت اجتماعی است. شما و برادران و خواهرانتان و همکارانتان و مجاهدین خلق که دهها سال است ما را تشویق کرده و امید می‌دهند همگی از همین وضعیت (رژیم دیکتاتوری) رنج می‌برید و اکنون شما نیز با این انقلابها و خیزشهای عربی و بهار عرب همراه و همگام شده‌اید، بهاری که من آرزو دارم ادامه یابد و آرزو دارم که به اهدافش برسد. مقاومت سرفراز و شکوهمند ایران در رأس این قیامها قرار دارد و به خواست خدا پیشاپیش این کشورها و ملتها قرار خواهد گرفت تا حقشان را بگیرند و من می‌گویم آن‌چه که اکنون جریان دارد داستان حق و حقیقت و پایداری و مقاومت است.

راستش شب گذشته (در گردهمایی ویلپنت پاریس) آن‌چه از حاضران شنیدم برایم تازگی داشت و اولین بار بود که این حرفها را می‌شنیدم و چنین جمعیتی و شور و حالی و چنین کمیت و کیفیتی را اولین بار بود که می‌دیدم و افکار و نظراتی که از برخی سخنرانان می‌شنیدم برایم کاملاً تازگی داشت. می‌دیدم آنها به خود آمده و دارند درک می‌کنند که راه رهایی ایران از طریق مقاومت مردمی به نمایندگی مجاهدین خلق است. من نیز با تصمیم اروپا (در مورد اشرف) موافقم آمریکا به آنها قول داده بود در امنیت خواهند بود و از آنها حفاظت خواهد کرد، ولی آمریکا خلف وعده کرد و پیمانش را شکست و امیدواریم که از این کار منصرف شود زیرا او در تمام کارهای نوری مالکی جنایتکار و خونریز که بی‌محابا آدم می‌کشد، شریک است. این سازمان ظلم دیده است. ولی وقتی انسان آرمان داشته باشد و به آرمانش پایبند بوده و به آن ایمان داشته باشد و غم و درد مردم و جوانان و دختران و پسران را داشته باشد و برای آن مبارزه کند به هدف می‌رسد

خانم دکتر نجات (نمایندهٴ پارلمان فلسطین) :
اولاً به شما و همه شب به خیر می‌گویم. خانم رئیس‌جمهور خواهر مریم رجوی خواهران و برادران نماینده، خواهران و برادران حاضر در جلسه،

من بسیار از این دیدار خوشوقتم به‌ویژه از آشنایی‌ام با سازمان مجاهدین خلق خوشوقتم سازمانی که در رأس آن یک زن بزرگی قرار دارد و این نشان می‌دهد که زن قادر به رهبری و یک رهبری حکیمانه وکارآ می‌باشد. گردهمایی بزرگ دیروز را من بزرگترین همه‌پرسی برای شما و برای این رهبری حکیمانه می‌دانم. از این‌رو من از صمیم قلب این گردهمایی و تجمع بزرگ را تبریک می‌گویم که نشان دهندهٴ اعتماد مردمی و بین‌المللی و منطقه‌یی به شما می‌باشد یعنی آن یک تجمع بین‌المللی و یک تجمع منطقه‌یی و یک تجمع مردمی بزرگ ایرانی بود. بنابراین من از صمیم قلب این را تبریک می‌گویم و تأکید می‌کنم که این همان آغاز است و انشاء الله دیدار بعدی به یمن مقاومت و مجاهدت مجاهدین خلق در ایران خواهد بود. البته من به این‌جا آمده‌ام تا طرفداری و حمایت کامل خودم از ساکنان کمپ اشرف و همبستگی عمیق خودم با آنها و با آرمان عادلانه‌شان را ابراز کنم. هم‌چنین حملهٴ نیروهای عراقی در آوریل گذشته و قبل از آن را محکوم می‌کنم. من به روان شهیدان درود می‌فرستم و برای مجروحان شفای عاجل آرزو دارم. از همینجا از سازمان ملل ‌متحد و سازمانهای بشردوست و بین‌المللی می‌خواهم که به مسئولیت خودشان مبنی بر لغو محاصرهٴ کمپ اشرف و برداشتن ظم و فشار از روی ساکنان کمپ اشرف عمل کنند و یک کمیتهٴ تحقیق بین‌المللی تشکیل داده و همهٴ مرتکبین جنایتها علیه این کمپ را مورد حسابرسی قرار بدهند و از ساکنان کمپ طبق کنوانسیونهای بین‌المللی به‌ویژه کنوانسیون چهارم ژنو حفاظت کنند کنوانسیونی که از ساکنان و شهروندان هنگام درگیریها و جنگها حفاظت می‌کند و این متن صریح و روشن مواد کنوانسیون مذکور می‌باشد. بنابراین همه از جمله سازمانهای بین‌المللی و کشورهای اروپایی و آمریکا باید هر چه زودتر به مسئولیتهای خودشان مبنی بر تأمین حفاظت برای ساکنان اشرف عمل کنند و ما از طرح اروپا حمایت می‌کنیم و. طبعًا من وهمهٴ مردم فلسطین در مبارزهٴ شما شریک هستیم و همراه شما و با شما بر آزادی ایران از قید و بند دیکتاتوری و تعصب مذهبی و بنیادگرایی و ایجاد یک کشور ایران قوی و آزاد برخوردار از عدالت و دموکراسی اصرار می‌ورزیم ایرانی که روی همهٴ منطقه تأثیر مثبت بگذارد. همه می‌دانند که رژیم ایران چه نقش مخرب در ایجاد اختلاف و شکاف در درون فلسطینیان داشته و دارد، ولی به یاری خدا نشانه‌های سرنگونی این رژیم پدیدار شده و با آشتی فلسطینیان برای همهٴ برادران فلسطینی روشن شده که گریزی از آشتی نیست و طرح و برنامه‌های منطقه‌یی وابسته و دیکته‌شده به‌ویژه طرحها و برنامه‌های رژیم ایران هیچ حمایتی ندارد به‌ویژه با سوختن برگ سوریه و در نتیجه با آگاهی برادران فلسطینی از این موضوع آنها به سرعت رو به آشتی آوردند و من می‌گویم که زمان سرنگونی رژیم ستمکار و سرکوبگر ایران رسیده است و زمان تغییر با وزش بادهای تغییر عربی و بهار عربی رسیده است. از همهٴ عربها و اهل منطقهٴ عربی در گردهمایی که همهٴ ما عربها را با برادران و خواهران ایرانیمان در یک جا جمع کرده بود بسیار سپاسگزاری می‌کنم گردهمایی که همهٴ درها را برای تحقق دموکراسی و آزادی و عدالت برای همه می‌گشاید. از صمیم قلب از شما تشکر می‌کنم.

احمد هزاع نماینده پارلمان از فلسطین: (پیش کسوت اسیران فلسطینی با۲۳سال سابقه زندان)

بسم الله الرحمن الرحیم. خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی، خواهران و برادران مجاهد، خواهران وبرادران نماینده، درود خدا بر شما باد.. از این دعوت مفتخر شدم و نکات بسیاری را از آن آموختم. با صلابت پایداری و استقامت آشنا شدم که در فعالیتهای اعضای این سازمان چه قبل از گردهمایی و چه بعد از آن کاملاً در نظم و ترتیب و دیسپلین بارز بود. بنابراین بر این سازمان داشتن چنین اعضایی اعم از برادران و خواهران مبارک باشد. حمایت وسیعی که در سخنان هیأتها و شخصیت ها و انبوه جمعیت موج می‌زد، انعکاس روشنی از برحق بودن آرمان شما وتشکیلات شما به رهبری خواهر مریم رجوی می‌باشد. سازمانی که این حمایت بین‌المللی رسمی و مردمی را دارد انشاء الله به‌رغم همه وحشیگیریهای اشغالگران و حامیان آنها و همان‌طور که در جنایات زشتی که در اشرف اتفاق افتاد دیدیم، به پیروزی خواهد رسید. ما البته و هم‌چنین مردم فلسطین چه در داخل میهن و یا در خارج از آن، آن را محکوم می‌کنیم. قبل از این‌که سخنانم را به پایان برسانم درودهای خواهران و برادران در رهبری انقلاب فلسطین و هم‌چنین درودهای مردم فلسطین را که هنوز از اشغالگری رنج می‌برند را به شما منتقل می‌کنم. از شما متشکرم و امیدوارم قبل از هر چیزی پیکهای خوبی برای شما نه تنها در فلسطین بلکه در هر نقطه دیگری که در آن حضور داشته باشیم، باشیم. متشکرم.

خانم فتحیه البقالی از مراکش:
بسم الله الرحمن الرحیم و درود خدا بر خاتم انبیاء وپیامبران، خانم رئیس‌جمهور خواهر مجاهد در سازمان مجاهدین خلق برای شما موفقیت را آرزو دارم. چرا که شما زنی هستید که از آسمان فرود نیامدید، بلکه به آرمان یک کشور و آرمان یک خلق معتقد شدید و مورد اذیت و آزار قرار گرفتید، بنابراین وقتی انسانی در چنین سطحی باشد، نمی‌توان جز این‌که در برابرش از موضع تشکر و تقدیر ایستاد، کاری کرد. به شما داشتن این میزان زیاد از رزمندگان زن و مرد منضبط و صاحب آرمان را تبریک می‌گویم و این مهمترین پیروزی است که می‌تواند انسان با آن شروع کند. . ما از ابتکارعمل اروپا استقبال می‌کنیم و امیدواریم که سریعاً عملی شود الحمدلله هر حقی که صاحبی داشته باشد ضایع شدنی نیست. پیروزی انشاء الله از آن شماست و ما علیه طرحهای رژیم آخوندی هستیم. این رژیم طرحهای وسیعی برای جهان اسلام و جهان عرب دارد. او می‌خواهد که به جهان عرب و جهان اسلام گسترش یابد تا افکارش را که با فکر درست اسلامی در تعارض است، گسترش دهد. چرا که اسلام معتقد به خشونت و بنیادگرایی نیست بلکه معتقد به وحدت و ثبات است. پیامبر (ص) در جنگها مانع این می‌شد که مسلمانان آزاری به پیرمردان و زنان و یا کودکان برسانند و حتی مانع این می‌شد که درختی از جای کنده شود. و این است اندیشه اسلامی و نه این‌که مردم را به قتل برسانیم و به آنها با سخت‌ترین ابزار ضربه بزنیم. بایستی که با اندیشه اسلامی توطئه رژیم آخوندی و تمامی رژیمهای که تلاش می‌کنند جهان اسلام را متشتت کنند، خنثی نماییم. در پرانتز بگویم که طرفهای مشخصی که همه ما آنها را می‌شناسیم، دارای منافع اقتصادی هستند و به نفع آنهاست که جهان اسلام متشتت و تجزیه شده باقی بماند تا این‌که از ثروتهای اقتصادی آنها اعم از ماهی و صید و نفت و گاز استفاده کنند. بنابراین امیدواریم برای برادران و خواهرانمان، در سازمان مجاهدین خلق و خانم رئیس‌جمهور برای حفاظت از اشرف و برای رعایت حقوق‌بشر اقدامات گسترده و سریعی صورت گیرد. چرا که نمی‌توانیم صحبت از امضای کنوانسیونهای بین‌المللی و تأیید حقوق‌بشر بکنیم ولی هنوز این موارد صورت بگیرد و ما بر آنها تماشاگر باشیم. برای شما موفقیت کامل را آرزومندم. خداوند پشتیبان شما باشد متشکرم.

دکتر محمد الشیخلی:
بسم الله الرحمن الرحیم. سپاس خدای جهانیان را و با درود به سرور پیامبران محمد و بر همه دودمان ویارانش باد و بر همه کسانی که از آنها در امر نیک تا روز قیامت پیروی کنند. خداوند متعالی گفته است «از مؤمنان کسانی هستند که به آن‌چه که با خدای خود عهد بسته بودند وفا کردند، گروهی از آنها به عهد خود وفا کردند و گروهی دیگر منتظر هستند و پیمان خود را تغییر ندادند»

بانوی من مریم، خون عراقیان و خون ایرانیها در یک سنگر واحد با هم درهم آمیخته است. ما معتقدیم که مسأله اشرف در راستای مسأله عراق است. چرا که ما یک دشمن مشترک داریم و سر مار در تهران است و دم آن در بغداد که در دولت مالکی تجسم یافته است. ننگ بزرگی بر تاریخ ارتش عراق نگاشته شد وقتی که مالکی آن را در جنایت بزرگی که در ۸آوریل گذشته صورت گرفت و ۳۶ شهید و ۳۴۶ مجروح بر جای گذاشت، که آخرین این شهدا منصور حاجیان رحمت الله علیه بود به‌کار گرفت. من درحالی‌که با شما نشسته‌ام چهره شهید صبا را در برابر خودم می‌بینم و چهره شهید فائزه رجبی و سایر برادران شهید را در برابر خودم می‌بینم. واقعیت این است که مسأله اشرف دیگر یک مسأله بین‌المللی شده که تنها متعلق به مردم ایران یا مردم عراق نیست، بلکه برای کل جهان مطرح است. چونکه دیگر تبدیل به مشعلی فراروی جنبشهای آزادیبخش در پایداری و رویارویی با استبداد شده است.. نیروهایی که مالکی در جنایت بزرگ ۸آوریل به‌کار گرفته همان نیروهایی هستند که مردم تظاهرکننده عراق را در میدان تحریر به قتل می‌رسانند. و همان نیروهایی هستند که برادران شیعه را در جنایت «الزرگه» نزدیکی نجف اشرف به قتل رساندند. این نیروها نیروهای عراقی نیستند بلکه نیروهای مالکی ملعون و اربابانش در تهران هستند. بانوی من مریم ما در برابر یک چالش بزرگی قرار داریم. اشرف هم‌اکنون توسط مارهای سمی مزدوران اطلاعات ایران از اطراف احاطه شده است. شما می‌دانید که ۳۰۰ بلندگوی شبانه روزی علیه برادران در اشرف به‌کار گرفته می‌شوند. یک محاصره نظامی و یک محاصره اقتصادی و یک محاصره پزشکی و دارویی و یک محاصره انسانی علیه اشرف وجود دارد به‌طوری‌که هیأتهای رسمی بین‌المللی و هیأتهای محلی و سازمانهای حقوق‌بشری و وکلا و خبرنگاران از ورود به اشرف منع می‌شوند. هیأت پارلمانی اتحادیه اروپا از دولت عراق خواست تا از اشرف دیدن کند و این مسأله سه هفته قبل اتفاق افتاد اما مالکی مانع شد و اجازه دیدن از اشرف را نداد. چرا؟ علت این بود که او می‌داند که یک جنایت بزرگی در داخل اشرف صورت گرفته. و دست مالکی در خون شهدای زن و مرد در اشرف آغشته است. از این‌رو مانع دیدن از اشرف می‌شود. بانوی من مریم، چالش بزرگی است. و ما در برابر این اختاپوس تهران و بغداد قرار داریم و بایستی که تلاشهای‌مان را یکپارچه کنیم. باید که دوشادوش هم از مسأله اشرف حمایت کنیم. چونکه پایداری اشرف پایداری همه ماست و الگوی اشرف، الگویی برای کل بشریت است. لذا بانوی محترم اجازه بدهید که شما را بانوی مقاومت خطاب کنم و من مفتخرم که شما را با این عنوان مخاطب قرار دهم چونکه شما شایسته آن هستید. ما هم‌چون گذشته تمامی امکانات حقوقی را در خدمت حمایت از مسأله اشرف تقدیم می‌کنیم. این واقعیتی است که مایه افتخار ماست که از مسأله اشرف حمایت کنیم. مجدداً تشکر و تقدیر خود را ابراز می‌دارم. برای شما صحت و تندرستی را آرزومندم و السلام علیکم.

مازن مفرج از لبنان:
ما به‌عنوان مردم لبنان پیوسته از تجربهٴ طولانی لبنان استفاده می‌کنیم. ما سالیان طولانی در جنگ به‌سر برده‌ایم که در آن دست بیگانه در لبنان دخالت داشت. صدها هزار از ما یعنی از لبنانیان بی‌گناه به‌شهادت رسیدند یعنی همان وضعیت مجاهدین در اشرف و در داخل و خارج ایران. ما در برابر فریاد حنجره‌های میلیونها نفر از مجاهدین و طرفدارانشان فقط می‌توانیم در بزرگداشت شهیدان سر تعظیم فرود بیاوریم شهیدانی که در اشرف و همهٴ کشورهای سرفراز عرب به خاک افتادند. ما امروز در این کنفرانس شرکت می‌کنیم تا بگوییم که دیگر رژیمهای دیکتاتوری در جهان عرب باید بروند، سرکوب خلقهای عرب و خلقهای آزاد بس است، استبداد و دیکتاتوری و ستم و سرکوب دیگر بس است. در حقیقت مقاومت مجاهدین خلق به نظر ما پیشتاز مقاومت در منطقه می‌باشد. شما در واقع به ملتهای عرب به‌ویژه ملت لبنان درسهای عمیقی برای مبارزه و مقاومت بر حق دادید. ما در دردهای شما در ایران شریک هستیم، ما نیز همان دردها و مصیبتها را داریم، زیرا در لبنان، حزب‌الله همان بازوی تروریستی برای صدور انقلاب ایران به جهان عرب وجود دارد. ما باید سر مار را در ایران و دم مار یعنی حزب‌الله را در لبنان قطع کنیم. ما باید برای رهایی مردم لبنان و همهٴ ملتهای عرب به سرعت دست به این کار بزنیم. از این‌رو ما همصدا با شما می‌گوییم: آری به آزادی و رهایی از ستم پلیدان و از محرومیت، آری به متوقف‌ساختن صدور انقلاب به جهان عرب یعنی همان انقلاب تروریستی که رژیم آخوندی حاکم در ایران آن را نمایندگی می‌کند. بلکه این امر برای تحقق آزادی و حاکمیت و استقلال حتمی و ضروری است. ما مردم لبنان نخستین خیزش و انقلاب برای تغییر در خاورمیانه را برپا کردیم. اولین بهار در لبنان در سال ۲۰۰۵ پدیدار شد یعنی آن‌گاه که حضور رژیم سوریه در لبنان را درهم کوبیدیم و در حقیقت چهره‌های سرکوب و ستم در جهان عرب را هم در هم کوبیدیم و انشاء الله این انقلاب در همهٴ کشورهای عربی پیگری می‌شود و رژیمهای ستم و سرکوب در همهٴ کشورهای عربی به‌ویژه در سوریه هر چه زودتر سرنگون می‌گردند. آن‌چه در حقیقت بر عهدهٴ جامعه عربی ما می‌باشد این است که باید یک جبههٴ پایداری تشکیل بدهیم.

شارل فؤاد:
به نام خداوند یگانه‌ای که همه‌مان او را می‌پرستیم. درودهای گرم بر شما از مصر، مصر خیزش و انقلاب. من با شما قبل از این دیدار آشنا بودم و شما را می‌شناسم و بانو مریم را با مطالبی که خوانده‌ام می‌شناسم و با سازمان هم از طریق مطالبی که خوانده‌ام آشنایی دارم. به یاد دارم روزی که نیروهای مالکی به کمپ اشرف حمله کردند و افرادی را در آن‌جا به‌شهادت رساندند من مقاله‌ای نوشتم که در آن از سیاستهای آمریکاییها که مالکی را خودشان آوردند و در آن موقع هم دست به کاری نزدند انتقاد کردم. در آخر نمی‌خواهیم طول بدهم، خانم، فقط خواستم از شما ستایش کنم و ستایشم این است که آرزو دارم دخترم که اسم او هم مریم است و پنج ساله می‌باشد مثل شما بشود.

خانم میسر السردی عضو پارلمان اردن:
بسم الله الرحمن الرحیم و درود بر رسول خدا محمد آخرین پیامبر خدا.. خانم رئیس‌جمهور ایران دموکراتیک، ما به‌عنوان زنان عرب به شما به‌عنوان الگوی زنان مسلمان در جهان افتخار می‌کنیم. الگویی پیشرفته که در جستجوی آن هستیم. خانم رئیس‌جمهور، من نزد سازمان نیامدم مگر بعد از این‌که کاملاً به این باور رسیدم باید در کنار شما باشم و به نزد شما سفر کنم، و امیدوارم که این دیدارها ادامه یابد و امیدوارم دفعه آینده در تهران آزاد شده از رژیم آخوندی باشد. رژیمی که هزاران نفر از مردم عراق را همراه با جناحی که الآن در عراق وجود دارد یعنی دولت اشغالگر نوری المالکی به قتل رسانده است تا جائیکه خون مردم عراق با خون اشرفیها طی سالهای گذشته درهم آمیخت چونکه آنها در یک سنگر واحد علیه ظلمی که الآن دیگر کل میهن عربی را تهدید می‌کند، ایستاده‌اند.. ما امیدواریم که این رژیم برود تا ما و خواهران و برادران ایرانی‌مان که در تمدن اسلامی جهانی کمک کرده‌اند، در صلح زندگی کنیم. چونکه بنیادگرایی از دین ما نیست. تمدن اسلامی یک تمدن دموکراتیک است. رژیم ایران صلح خاورمیانه را در خطر انداخته است. فراموش نمی‌کنیم و یا انکارنمی کنیم تهدیدات مستمر و دخالتهایش را در میدان مروارید در بحرین و تهدیداتش علیه امنیت مردم بحرین را. من وقتی به این‌جا آمدم که به این یقین رسیده بودم که رژیم ایران به مردم ایران دروغ می‌گوید و به مردم مسلمان دروغ می‌گوید و بر اعراب هم دروغ می‌گوید و بعد از این‌که به این یقین رسیدم که این رژیم دعاویش علیه اسراییل دعاوی نمایشی است تا نظر مردم مسلمان جهان و مردم ایران را کسب نماید. خون اشرفیها با خون مردم پاک عراق در هم آمیخته است. ما خانم رئیس‌جمهور، همه‌مان اشرفی هستیم، با شما هستیم و از شما در هر نقطه‌ای پشتیبانی می‌کنیم چه در پارلمان اردن و چه در گفتگو با سفرای کشورهای عربی و خارجی دراردن و طی سفرهایمان. امیدواریم که بار آینده در چنین وقتی با شما در ایران آزاد شده درحالی‌که شما انشاء الله رئیس‌جمهور ایران دموکراتیک هستید، دیدار داشته باشیم. متشکرم.

صالح درویش نماینده پارلمان اردن:
بسم الله الرحمن الرحیم. خانم مریم رجوی، برادران محترم، باعث افتخار من است ای بانوی محترم و ای رهبر بزرگ که در برابر شما قرار می‌گیرم. آن‌چه را که دیروز (در گردهمایی) دیدیم، برای ما گویای دستاوردهایی بزرگی خواهد بود که تحقق آنها را انشاء الله به‌دست خانم مریم رجوی و مجاهدین خواهیم دید. من از سوی خودم و از سوی برادرانم نمایندگان پارلمان اردن می‌گویم که ما مسئولیتهای زیادی داریم. آرمان و خواسته‌های برحق شما را در منطقه عربی انشاء الله مطرح خواهیم کرد. برای شما آرزوی پیروزی و آزادی را دارم و انشاء الله که در سال آینده ما و شما در ایران آزاد شده خواهیم بود. از شما متشکرم.

خانم دکتر سهام ثابت نماینده پارلمان:
خانم رئیس‌جمهور خواهر مریم رجوی، حضار گرامی، درود خدا بر شما باد. در آغاز مایلم تحسین خودم را از آن‌چه که دیروز در گردهمایی دیدم و هم‌چنین تحسین خودم را از زنی که امیدواریم زنان عرب به پای چنین خواهرانی برسند، ابراز دارم. آن‌چه که مرا شگفت‌زده کرد این بود که یک چنین زن باصلابت و توانمند و کاری منظم را می‌دیدم و این برای من شگفت‌آور بود. مجاهدین خلق از دیرباز سازمان شناخته شده‌ای است، اما پیداست که من طی مدت اخیر زیاد اوضاع آنها را دنبال نمی‌کردم، لذا وقتی که از من خواسته شد که این‌جا بیایم تا در این گردهمایی شرکت کنم، دچار شک و تردید شدم چونکه همان‌طور که دیروز برای برادران شرح دادم سختی راه برایم مسأله بود برای این‌که وقتی ما از نقطه خودمان حرکت می‌کنیم تا این‌جا برسیم باید که ۲۴ساعت طی طریق کنیم. و هم‌چنین می‌گفتم که آمدن من ضرورت فوری ندارد اما الآن می‌گویم الحمدلله که من آمدم و این پیشرفت عظیم را دیدم. من با سابقه جنبش مجاهدین آشنایی دارم اما آن‌چه که دیروز من دیدم چیز دیگری بود. به شما به‌خاطر این دیپلوماسی بین‌المللی که آن را اداره کردید و در آن موفق بودید و قادر هستید که نظرات بسیاری از مردمی که ما صحبتهای آنها را دیروز شنیدیم، تغییر بدهید، تبریک می‌گویم. این حمایت بزرگی از مجاهدین خلق بود. این همان دیپلوماسی است که برادر ابو مازن در حال حاضر نزد ما در فلسطین به‌کار می‌گیرد. جنبش فتح از زمان ابو عمار یک جنبش حامی تمامی جنبشهای آزادیبخش در جهان بوده است. و الآن چیز عجیبی نیست که از مجاهدین خلق حمایت کنیم چونکه ما همواره از تمامی جنبشهای آزادیبخش در جهان حمایت کنیم. دیکتاتوری در هرنقطه‌ای که باشد به خلقها ستم روا می‌دارد و باید که خلقها همه، آزادانه و با شرافت زندگی کنند. کسی که خواستار دموکراسی و آزادی و استقلال می‌شود تروریست نیست. نکته‌یی را که می‌خواستم بگویم این بود که درد و رنج اشرف را می‌توانیم حدس بزنیم چونکه ما کشتارهای زیادی را دیده‌ایم و همان‌طور که برادران فلسطینی‌مان گفتند می‌توانیم شرایط اشرف را درک کنیم. ما از اشرف کاملاً حمایت می‌کنیم. ما از دست دولت ایران و سوریه در مورد فلسطین رنج بردیم چونکه آنها از طریق حماس دخالت کردند و جدایی صورت گرفت، به‌خاطر حمایت ایران و طرح آن اختلاف در بین ما ایجاد شد چونکه مابه‌ازای پولی که به حماس پرداخت می‌شد، یک برنامه سیاسی بر آن تحمیل شد. خطر رژیم ایران تنها بر ما نیست بلکه همه جا هست در یمن از طریق حوثی‌ها. این رژیم تلاش می‌کرد که به مصر گسترش یابد. تهدید ایران یک تهدید بالفعل است که به‌دلیل وجود دیکتاتوری است. اگر که یک حکومت دموکراتیک وجود داشته باشد که به آزادی خلقها معتقد باشد و به این‌که با شرافت زندگی کنند، و با عزت و آزاد زندگی کنند فکر می‌کنم که این کار به صلح بین‌المللی و ثبات خاورمیانه کمک می‌کند. ما از شما کاملاً حمایت می‌کنم. متشکرم.

آقای محمد الدوایمه نماینده پارلمان اردن:
به‌نام خدا. خواهر رهبر مریم رجوی. می‌خواهم که شما را رهبر صدا کنم و نه رئیس‌جمهور چونکه کسی هستیدکه ملتش را به ساحل امنی رهبری می‌کند و سخنرانی روز گذشته و حضور و حمایت مردمی که وجود داشت، یک رهبر و پیشوا را برای تمامی جنبشهای آزادیبخش ملی موجود در جهان را دیدیم. آن‌چه را که دیروز شاهدش بودیم به صراحت بگویم همان است که اگر خلقی روزی زندگی را خواسته باشد، روزگار باید که به آن پاسخ دهد. بله با همت مبارزان و نیروهای مقاومت ملی ایران و سازمان مجاهدین خلق من مطلقاً باور دارم که این مبارزان تحت رهبری شما به ساحلی امن در راه آزادی ایران از دست رژیم آخوندها خواهند رسید. در پایان می‌خواستم بگویم که این جنبش پیشتاز بخشی از جنبش آزادیبخش جهانی است و البته که در صدر آنها قرار دارد و به شما خانم رئیس‌جمهور ما نمایندگان و انشاء الله برای استقبال از شما در تهران خواهیم بود. متشکرم.

محمد الظواهری (نمایندهٴ پارلمان اردن) :
درود و سلام بر سرور پیامبران و دودمان و یارانش باد. خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور ایران مستقل که توسط خلقهای آزاد به‌رسمیت شناخته می‌شود. در آغاز مردد بودم که به این‌جا بیایم یا خیر نه به‌خاطر سختی راه آنطور که همکارم مدعی شده و یا می‌گوید اما من به این باور رسیدم که باید که حاضر شوم و با واقعیت سازمان مجاهدین خلق آشنا شوم و با آنها گفتگو کنم و به تبادل نظر بپردازم تا این‌که توسط آنها قانع شوم و این ایده را گسترش دهم. من بسیار خوشحالم که این‌جا حاضر شدم تا ببینم کسانی هستند که همدرد من هستند. آنها مشکل بسیار بزرگی دارند با توجه به انقلاب و بهار خلقهای عرب و پاییز حاکمان. در این زمینه نمی‌خواهم آن‌چه که همکارانم گفتند تکرار کنم اما مسأله اشرف یک مسأله برحق است که درد من هم مثل دردی است که اشرفیها دارند. هم‌چنین در پارلمان اردن تعداد زیادی از نمایندگان هستند که از مسأله اشرف حمایت می‌کنند و از مسأله سازمان مجاهدین خلق حمایت می‌کنند. رژیم ایران همان‌طور که شما و ما می‌دانیم یک دولت جنگ‌طلب است و نه یک دولت صلح طلب. این رژیم بر تمامی کشورهای منطقه و خلقهای منطقه تأثیرگذار است. بار آینده امیدواریم که با شما در ایران دیدار داشته باشیم. از همه شما متشکرم.

سرمد عبدالکریم از عراق:
سرکار خانم رئیس‌جمهور، برادران حضار السلام علیکم.
واقعیت این است که من به رئیس‌جمهور، گردهمایی دیروز را تبریک گفتم. گردهمایی که در حقیقت یک قیام و انقلاب ایرانیان در خارج از کشور بود و این بخشی جدائی‌ناپذیر از انقلاب و قیام ایران در داخل کشور است. این موضوع برای من ناشناخته نیست چونکه من شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق را از نزدیک سالهاست که می‌شناسم و این شورا و این سازمان و حمایت خلق ایران و خلقهای منطقه از این سازمان را می‌دانم چه به‌دلیل تجربه‌ای که در سطح خلقها دارم و یا در سطح دولتهای منطقه. آخوندهای جنایتکار ظاهراً از شیعه حمایت می‌کند اما در واقع از آنها حمایت نمی‌کند. رژیم سر نیزه و نوک سلاح ضربه زدن به شیعیان عراق است. ۵ میلیون نفر و تمامی عشایر جنوب از اشرف حمایت می‌کنند و از مقاومت ایران و در رأس آنها مجاهدین خلق حمایت می‌کنند.

خواهرم رئیس‌جمهور، ما بر حمایت خود تأکید می‌کنیم و اعلام می‌کنیم که ما با شما هستیم بلکه ما با خودمان هستیم چونکه اشرف و مجاهدین خلق و مردم عراق در یک سنگر واحدی هستند و بسیار متشکرم.

اسامه مهدی:
در واقع من در مورد سیاست حرف نزده‌ام. من یک روزنامه‌نگارم. برای خانم رجوی و همهٴ برادران در شورای ملی مقاومت ایران تأکید می‌کنم که ما هم‌چنان با سخن راستین واقعی در کنار آنان باقی خواهیم بود و خواهیم جنگید و ما با آنها در یک سنگر بوده و خواهیم بود، چرا که ما عراقیان با ایرانیان مبارزهٴ واحدی داریم و آن مبارزه علیه رژیم ایران می‌باشد. سرنگونی رژیم در ایران ما را از رژیم حاکم در عراق نجات خواهد داد. با تشکر.

ایلی معلوف:
خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی، خانمها و آقایان، در جهان عرب شاهد یک زلزله به تمام معنی کلمه هستیم و هم‌چنین شاهد بروز احساس قدرت و توانمندی و در عین حال احساس نگرانی نیز می‌باشیم که یک تناقض است، ولی در هر حال جهان عرب امروز در حال خروج از سکوت و شکستن دیوار سکوت و خاموشی است. از آغاز این انقلابها و از آغاز انقلاب لبنان در تابستان سال ۲۰۰۵ از بیروت تا انقلابها در تونس و مصر و لیبی و سایر کشورها مانند یمن، بحرین و ایران و سایر کشورها تا سوریه که شاهد به خاک افتادن هزاران بیگناه هستیم یعنی کسانی که گناهی جز این‌که خواستار آزادی و استقلال هستند ندارند این دلهای ما و دلهای شما را به درد می‌آورد. اگر طمع قدرت و سلطه‌جویی و جاه‌طلبی قدرتمندان حاکم و بنیادگرایی مذهبی علیه ملتها نبود و این ضرورت وجود نداشت که باید بهای آزادی را با ریخته شدن خونهای پاک بر سرزمین شرق بپردازیم این انقلابها روی نمی‌دادند. ولی ما معتقدیم که صلح و عدالت سرانجام محقق خواهد شد و هر چقدر ستم و سرکوب و تروریسم شدیدتر شود حق و عدالت به پیروزی نزدیکتر خواهد شد و فرزندانمان و فرزندان شما به صلح دست خواهند یافت. این انقلابها به‌منظور تغییر رژیمهای دیکتاتوری یکی پس از دیگری و پیاپی و به سرعت بپا شدند. من به‌عنوان رئیس حزب «لبنانیان عصر نوین» و رئیس شبکهٴ منطقه‌یی گسترش دموکراسی و حقوق‌بشر از جامعهٴ بین‌المللی با همهٴ سازمانهای قانونی و حقوقی و اجتماعی‌اش می‌خواهم که به مسئولیتهای حقوقی و اخلاقی و انسانی خود برای فشار وارد کردن بر دولتهای قانون‌شکن که علیه قوانین بین‌المللی قد علم کرده‌اند عمل کنند. خیلی متشکرم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7280882-5536-4149-813c-911c8915f8aa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات