728 x 90

قيام هاي خاورميانه,سوريه ,

فراخوان قیام کنندگان سوری به اعتصاب عمومی

-

سوریه - تظاهرات علیه بشار اسد در شهر حما - آرشیو
سوریه - تظاهرات علیه بشار اسد در شهر حما - آرشیو
قیام‌کنندگان سوری در صدمین روز قیام سوریه به اعتصاب عمومی فراخوان دادند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه انقلاب سوریه ۲۰۱۱، برای بزرگداشت کسانی که جان خود را در این قیام از دست داده‌اند، در صدمین روز آن به یک اعتصاب عمومی فراخوان داد.

این گروه هم‌چنین مردم را به برگزاری تظاهرات سراسری پس از نماز جمعه فراخواند و شعار تظاهرات را نیز به اینصورت اعلام کرد:
بشار دیگر رئیس‌جمهور من نیست، رژیم او دیگر من را نمایندگی نمی‌کند.

در همین حال روز چهارشنبه مراسم تشییع پیکرهای کشته‌شدگان در چندین شهر سوریه از جمله حما و حمص توأم با تظاهرات اعتراضی برگزار شد

از سوی دیگر درحالیکه پناهجویان سوری در تلاش برای خروج از مرز و ورود به ترکیه هستند، نظامیان رژیم بشار اسد، از صبح امروز پنجشنبه با زرهپوش و تانک در بالاترین منطقه مرزی مستقر شده تا مانع از رفتن آنان به ترکیه شوند.

همزمان با ورود پناهجویان به روستای خربت الجوز، در شمال غرب سوریه و در یک کیلومتری مرز ترکیه، تانکها و زره پوشها در این روستا مستقر شده‌اند.

تلویزیون سی.ان.ان دست داشتن رژیم آخوندی در سرکوب قیام سوریه را با استاد فؤاد عجمی از دانشگاه جان هاپکینز و فرانسیس تانزند، مشاور کاخ سفید در دولت بوش مورد بحث قرار داد.

مجری سی.ان.ان گفت: این حقیقت که رژیم ایران به سرکوب در سوریه کمک می‌کند، جای تعجبی ندارد، زیرا این نشان‌دهنده ماهیت واقعی رژیم ایران می‌باشد.

فؤاد عجمی نیز گفت: باید گفت خود خودش است، این همان محور فتنه منطقه می‌باشد. رئیس این محور رژیم ایران است، دمشق هم همسو با این رژیم است، حزب‌الله لبنان و حماس در غزه هم، بخشی از این محور فتنه می‌باشند. اینها همه یک باند هستند.

مشاور کاخ سفید در دوران بوش در این باره اضافه کرد: باید گفت دهه‌ها است رژیم ایران سلاح وارد سوریه می‌کند و از این طریق از حزب‌الله لبنان حمایت می‌کند. پس این باعث تعجب نیست و واضح است که سوریه دارد حمایت مورد نیاز را از رژیم ایران دریافت می‌کند.

مجری سی.ان.ان افزود: در مورد این‌که رژیم سوریه ادعا می‌کند فقط دارد یاغیان مسلح را تعقیب می‌کند، باید گفت که این درس را هم از رژیم ایران آموخته، چون این رژیم هم مردم ایران را تحت تعقیب قرار می‌دهد.

استاد عجمی در تأیید اظهارات مجری سی.ان.ان یادآور شد: واضح است که رژیم سوریه از اقدام رژیم ایران در تابستان ۲۰۰۹ تاثیر پذیرفته است. در آن سال رژیم ایران با انقلاب مواجه شد. این انقلاب بسیار محبوب بود، یک حرکت طبقه متوسط بود، اما رژیم ایران آن را به انحراف کشاند.

استاد عجمی در مورد ادامه قیام مردم سوریه گفت: مردم سوریه دیگر بشار اسد را نمی‌خواهند، این فرد آرزو می‌کند تا مردم سوریه را بترساند تا آنها به دیکتاتوری وی تن بدهند، اما آنها به او تسلیم نخواهند شد.


دیلی‌تلگراف چاپ لندن گزارش داد: بریتانیا به اتحادیه اروپا فشار آورده است تا تحریمهای جدیدی علیه رژیم ایران به‌خاطر نقش آن در تأمین تسلیحات و حمایت از بشار اسد در سرکوب خونین معترضان سوری، اعمال کند.

به موجب این تحریمها، ۲۲ فرد و نهاد مرتبط با سرکوب در سوریه، مشمول ممنوعیت سفر و توقیف دارائیها می‌شوند و این محدودیتها در اجلاس رهبران اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام خواهد شد.

دیلی‌تلگراف افزود: انگلستان با حمایت فرانسه، رژیم ایران را به تأمین تجهیزات نظامی و حمایت از سرکوب معترضان در سوریه متهم کرد و ۳تن از عناصر رژیم ایران در لیست تحریمها قرار گرفتند.

یک دیپلومات اتحادیه اروپا به دیلی‌تلگراف گفت: این یک پیام روشن به حکومت ایران می‌فرستد که تأمین وسایل و تجهیزات فنی برای یاری رساندن به رژیم سوریه برای سرکوب معترضان غیرقابل‌قبول است.

این دیپلومات تأکید کرد: اعمال رژیم ایران در مغایرت آشکار با خواسته مردم سوریه می‌باشد و نمونه دیگری از دو رویی رسوای این رژیم در ادعای حمایت از آزادی در جهان عرب را نشان می‌دهد.


دبیرکل ملل ‌متحد روز چهارشنبه اظهارات بشار اسد را بی‌اعتبار خواند و خواستار موضعگیری شورای امنیت علیه خشونتها در سوریه شد.

بان کی‌مون اعلام کرد: من اعتبار زیادی در حرفهایی که او (بشار اسد) زده است نمی‌بینم. این وضعیت تا چه زمانی باید ادامه پیدا کند. او واقعاً باید تدابیر جدی‌ای اتخاذ کند.

دبیرکل ملل ‌متحد با این بیان که نگرانیهای خیلی جدی از سوی کل جامعه بین‌المللی در مورد حوادث سوریه ابراز شده، گفت: اتخاذ موضع در شورای امنیت بسیار مفید خواهد بود

بان کی‌مون افزود: جامعه جهانی انتظارات خود را آشکار کرده است. بشار اسد ابتدا باید به اراده و آرزوهای مردم خود احترام بگذارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c88b138a-a0f5-47b0-afd0-43ab64f177cd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات