728 x 90

ويلپنت,

پاریس، میزبان بزرگترین گردهمایی مهاجران ایرانی

-

گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت پاریس
گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت پاریس
راه‌حل مسالمت‌آمیز برای ”ساکنان اشرف“

سایت زقازیق نت، مصر ۳۰خرداد - پاریس: امروز پاریس، پایتخت فرانسه، میزبان بزرگترین گردهمایی پناهندگان ایرانی با شرکت صدها تن از سیاستمداران و قانونگذاران از ایالات متحده، اروپا و خاورمیانه با هدف حمایت فوری از ساکنان اشرف و محکوم کردن جابجایی آنها در عراق و به‌رسمیت شناختن شورای ملی مقاومت ایران بود.

این گردهمایی ظهر امروز در سالن ویلپنت برگزار شد و شرکت‌کنندگان در آن خواستار رفع برچسب تروریستی از سازمان مجاهدین خلق ایران از طرف وزارت‌خارجه آمریکا شدند و این نامگذاری را نقض قانون و مشارکت در سرکوب مردم و مقاومت ایران توصیف کردند.
مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، گفت که ایالات متحده در بستن راه تغییر سیاسی در ایران مسئول است.
وی گفت دلیل این امر، اتهام تروریستی به مجاهدین خلق است و از مقامات آمریکایی خواست تا حکم دادگاه و فراخوان نمایندگان کنگره برای رفع اتهام تروریستی از مقاومت ایران و به‌رسمیت شناختن آن را مورد توجه قرار دهند.
وی خواهان بازگشودن یک پرونده تحقیق در مورد جنایتهای رژیم ایران در شورای امنیت ملل‌ متحد و ارجاع آن به دادگاه بین‌المللی لاهه و صدور حکم دستگیری خامنه‌ای گردید.

از سوی دیگر اکثریت اعضای پارلمان اروپا و اکثریت مجمع پارلمانی شورای اروپا و اکثریت اعضای ۲۸مجلس قانونگذاری دیگر درخواست حمایت فوری از اشرف توسط سازمان ملل‌متحد و آمریکا و اتحادیه اروپا را کردند.
آنها هم‌چنین خواهان رفع محاصره فوری از قرارگاه اشرف به‌خصوص تضمین دسترسی آزادانه ساکنان قرارگاه به خدمات پزشکی و اجرای تحقیقات مستقل کامل بی‌طرفانه در خصوص جنایت ۸آوریل ۲۰۱۱ شدند و حمایت خود را از ابتکار اروپا به‌منظور حل موضوع اشرف ابراز داشتند.
آنها قاطعانه جابجایی ساکنان اشرف در داخل عراق را رد کردند و آن را مقدمه قتل‌عام جدیدی در حق آنها دانستند، قانونگذاران بین‌المللی هم‌چنین جامعه جهانی را به به‌رسمیت شناختن شورای ملی مقاومت ایران فراخواندند.
در این گردهمایی تعدادی از شهرداران فرانسوی از جمله ژان پیر بکه، شهردار اورسوراواز و نلی رولاند، شهردار ویلپنت و موریس بوسکاور، شهردار تاورنی، سخنرانی کردند و همبستگی ۵۰۰شهردار فرانسوی با مقاومت ایران را اعلام کردند.

محافل مردمی و سیاسی عراقی از این گردهمایی در فرانسه در مورد حفاظت ساکنان اشرف استقبال کردند.
خاطرنشان می‌شود نیروهای مسلح عراقی در ۸آوریل گذشته به پناهندگان بی‌سلاح حمله بردند و ۲۸مرد و ۸زن را کشتند و ۳۴۴تن دیگر را در قرارگاه اشرف مجروح کردند.
در قرارگاه اشرف در استان دیالی عراق ۳۴۰۰تن از اعضای سازمان اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران ساکن هستند که ۱۰۰۰تن از آنان زنان مسلمان مجاهد در سنین مختلف هستند (۲۰ تا ۸۹سال).
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d46b04fe-2b2a-4581-b6d9-ea1e11d870b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات