728 x 90

-

جهان رسانه – دوشنبه ۳۰خرداد ۱۳۹۰:

-

رسانه ها
رسانه ها
عناوین مطبوعات سراسری:
د.پ.آ خبرگزاری آلمان: «اعتراض گسترده‌ایرانیان در تبعید – حمایت از آلمان».

افه خبرگزاری اسپانیا: «مجاهدین ایرانی در فرانسه، خواهان حفاظت از کمپ اشرف می‌شوند».

العرب الیوم اردن: «اجتماع بزرگ در پاریس با خواست پایان محاصره کمپ پناهندگان ایرانی در عراق».
خبرگزاری رویتر وایر عربی: «مخالفان ایرانی بعد از حمله به قرارگاهشان در عراق خواستار حفاظت هستند».

الشرق الاوسط: «سوریه: فراخوان به اعتصاب و تحریم تجار وابسته به رژیم».

القبس: «سوریه: تشکیل شورای ملی علیه رژیم اسد».
فیگارو: «جنگ پنهانی آواکسها Awacs در آسمان لیبی».
اوژوردویی آن فرانس: «هزینه جنگ».
هرالد تریبیون بین‌المللی: «نقش محوری مرکل از طریق بحران به‌آزمایش گذاشته می‌شود».

هرالد تریبیون بین‌المللی: «هکرها اطلاعات کاربران سگا را می‌ربایند».

ایران در رسانه‌های بین‌المللی:
د.پ.آ خبرگزاری آلمان: «اعتراض گسترده‌ایرانیان در تبعید – حمایت از آلمان». دهها هزار ایرانی در تبعید روز شنبه در یک گردهمایی در پاریس خواهان حفاظت بین‌المللی از کمپ پناهندگان اشرف در عراق شدند». د.پ.آ:حضور ریتا زوسموت رئیس پیشین مجلس آلمان در گردهمایی ویلپنت.

افه خبرگزاری اسپانیا: «مجاهدین ایرانی در فرانسه، خواهان حفاظت از کمپ اشرف می‌شوند».
خبرگزاری رویتر در وایر عربی: «مخالفان ایرانی بعد از حمله به قرارگاهشان در عراق خواستار حفاظت هستند». 


العرب الیوم اردن: «اجتماع بزرگ در پاریس با خواست پایان محاصره کمپ پناهندگان ایرانی در عراق». سخنان خانم مریم رجوی درباره پایان پیگرد قضایی در پرونده ۱۷ژوئن: «وی حضار را مخاطب قرار داد و گفت، شما با پایداری و ایستادگی شجاعانه خود بزرگترین توطئه علیه مقاومت ایران را به شکست کشاندید».

الدستور اردن: «گردهمایی بین‌المللی در پاریس در همبستگی با اشرف».

الجزیره بخش انگلیسی:رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت: «فکر می‌کنم حفاظت از ساکنان اشرف برای مردم ایران ضروری است؛ چون آنها سمبل استقامت، امید و پایداری هستند. برای ادامه قیام در ایران، ما باید از ساکنان اشرف حفاظت کنیم». 

الزمان: «... در پاریس دهها هزار نفر از اعضا و هواداران جنبش اپوزسیون مجاهدین خلق ایران... خواستار تأمین حفاظت بین‌المللی برای قرارگاه اشرف در عراق شدند. تظاهر‌کنندگان شعارهای ایران اشرف، آزادی سر می‌دادند... مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت خطاب به تجمع‌کنندگان گفت ” مقاومت هرگز خاموش نخواهد شد“ ». 


مصاحبه روز
گفتگوی هفته‌نامه فرانسوی ژورنال‌دو‌دیمانش با رودی جولیانی شهردار پیشین نیویورک .

ژورنال‌دو‌دیمانش:جولیانی شهردار پیشین نیویورک که برای حمایت از مخالفان رژیم ایران به پاریس آمده است؛ در این گفتگو، رژیم ایران را ”بدون شک“ یکی از بدترین رژیمهای جهان توصیف می‌کند؛ بدتر از رژیم قذافی در لیبی و اسد در سوریه. او می‌گوید که احمدی‌نژاد وارث خمینی است؛ ”او زنان را به‌بند می‌کشد، اقلیتها را سرکوب می‌کند و یک تهدید واقعی برای بقیه جهان است“.

رودی جولیانی با تأکید بر این‌که نام مجاهدین در لیست تروریستی اتحادیه اروپا نیست گفت که باید نام این سازمان، از لیست آمریکا هم خارج بشود.

حرف روز (رسانه‌های جهان) :
گلف نیوز: لیام فاکس وزیردفاع انگلیس بر ضرورت تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره سوریه تأکید کرده است. او درباره حضور نیروی دریایی رژیم ایران در دریای سرخ گفته، روشن است که رژیم ایران ”صبر جامعه بین‌المللی را آزمایش می‌کند“. او تأکید کرده که نباید نسبت به مسأله‌یی که این رژیم ایجاد می‌کند بی‌توجه بود و باید هوشیار بود. 

الشرق الاوسط: «سوریه: فراخوان به اعتصاب و تحریم تجار وابسته به رژیم». ارتش، پناهندگان را محاصره می‌کند؛ و مخالفان شورای ملی تشکیل می‌دهند* ترکیه برای کمک‌کردن به پناهندگان در داخل خاک سوریه وارد عمل می‌شود.

القبس کویت: «القبس در اردوگاههای پناهندگان سوری در ترکیه: «ترسیدند یا تهدید شدند... و فرار کردند». 

واشنگتن پست: «پی.جی.کراولی: زمان آن است که به اسد گفته شود، برو».

البیان امارات: «اولین حکم ریاست‌جمهوری منصور هادی (جانشین عبدالله صالح) : عزل یک فرمانده تیپ در تعز». او وعده داد که پروسه انتقال حاکمیت را تا قبل از پایان این ماه به پایان برساند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/893b7a13-662f-490f-a2ef-4699043079e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات