728 x 90

-

پیام احمد صدر حاج سیدجوادی درباره شهادت رضا هدی صابر و هاله سحابی

-

دکتر احمد صدر حاج سیدجوادی
دکتر احمد صدر حاج سیدجوادی
در پی شهادت زندانی سیاسی در حال اعتصاب غذا آقای رضا هدی صابر و خانم هاله سحابی، بر اثر بدرفتاری و شکنجه دژخیمان خامنه‌ای، آقای احمد صدر حاج سیدجوادی از پیشگامان نهضت آزادی در سال ۱۳۴۰ و وزیر کشور و دادگستری در دولت بازرگان که اکنون در سن 94سالگی به‌سر می‌برد، طی پیامی هشدار داد: «سبب‌سازان این حوادث مهیب را به هراس از خشم و عدالت ملتی فرا می‌خوانم که بیش از 100سال برای کرامت انسانی، آزادی و عدالت، رنجها تحمل کرده و با خون عزیز‌ترین فرزندانش هزینه داده است».

وی تأکید کرد: «خون شهید راهنمای خروج از ظلمات و آیات برآمدن بامداد آزادی است».

آقای احمد صدر حاج سیدجوادی در پیام خود خطاب به مراجع و روحانیان شیعه گفت: «مراجع، روحانیان و فضلا و علمای حوزه‌های فقهی سراسر جهان تشیع، سکوت و انفعال خود را در قبال چنین فجایعی چگونه می‌توانند با کلام صریح امیر مومنان (ع) مطابقت دهند که حتی سرقت خلخال از پای زنی یهودی را برنمی‌تابید و وقوع این حادثه را مایه‌ شرم و مرگ‌ مسلمانان می‌دانست؟ نه از باب آن که قربانی، زنی یهودی بوده است، بلکه از آن جهت که پایین‌ترین وجه امنیت که بعد اقتصادی است، در جامعه متزلزل شده است و حال آن که اینک، کرامت انسانی و جان و حیثیت افراد اعم از مسلمان و غیرآن به سادگی به بازی گرفته می‌شود.
جا دارد که مراجع عظام و روحانیت پا به میدان نهند و در اقدامی یکپارچه، خواستار رعایت حقوق انسانی، تأمین خواسته‌های تاریخی و جان مردم سرزمین خود و آزادی افرادی شوند که این روز‌ها به جرم نیک‌اندیشی، دلسوزی برای وطن و اعتراض به دولتی خودکامه و قانون‌گریز محبوس‌اند، و ظاهراً نه تنها مقامات قضایی و امور زندانها دغدغه‌یی برای محافظت از جان ایشان را ندارند که دستهایی پنهان و مرموز درصدد حذف فیزیکی و از میان بردن آنان هستند، در غیر این صورت، از بابت سکوت خود، هیچ پاسخی در برابر خدا و ملت نخواهند داشت و تاوانی سخت بر عهده‌ روحانیتی خواهد بود که هر زمان در طول تاریخ این سرزمین، فریاد مظلومیتی کشیده است، مردم به ندایش پاسخ داده‌اند».

وزیر کشور و دادگستری در دولت بازرگان پس از پیروزی انقلاب، در ادامه پیامش خاطرنشان کرد: «مسئولیت کیفری و شرعی شهادت مظلومانه‌ این 2یار عزیز و تمامی کسانی که در این 2سال به‌شهادت رسیدند، نه تنها بر عهده‌ی قوه‌ قضاییه و مقامات سازمان زندانها که بر عهده‌ کل حاکمیت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. از این‌رو، سبب‌سازان این حوادث مهیب را به هراس از خشم و عدالت ملتی فرا می‌خوانم که بیش از 100سال برای کرامت انسانی، آزادی و عدالت، رنج‌ها تحمل کرده و با خون عزیز‌ترین فرزندانش هزینه داده است».

آقای احمد صدر حاج سیدجوادی، در 94سالگی، دردمندانه افزود: «این پدر پیر که بیش از هفتاد و اندی سال تجربه‌ حضور در صحنه‌های سیاست و اجتماع را اندوخته دارد و درحالی‌که خود را به لقای محبوب نزدیک می‌بیند، با تنی رنجور اما قلبی سرشار امیدواری، به مردم شریف و جوانان عزیز نوید می‌دهد که اگر‌چه رنج و مشقت‌هایی که این روز‌ها بر ملت ایران و پویندگان راه آزادی و حاکمیت ملت و حکومت قانون روا می‌شود، در نوع خود کم سابقه و حتی بی‌سابقه است، لیکن حکایت از ضعف و ناتوانی حاکمیتی دارد که تنها تظاهر به تسلط کامل بر امور دارد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a50f518-c99f-4815-bf9c-73226d044ff5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات