728 x 90

حقوق‌بشر,

محاکمه یک نوجوان به اتهام کشتن یک بسیجی

-

زندان
زندان
گزارشها حاکی از آن است، علی نصیری که در زمان بازداشت ۱۷سال سن داشت، اکنون در بند ۵ زندان گوهردشت کرج محبوس است و به علت پرونده‌سازی توسط مسئولان قضایی-امنیتی در خصوص زیرگرفتن یکی از اعضای بسیج به‌وسیله‌ اتومبیل، 2سال است که در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد.

به گزارش دریافتی علی نصیری، متولد سال ۱۳۷۱ که در زمان دستگیری ۱۷ساله بود، ۲۴خرداد ۱۳۸۸ و در جریان اعتراضات پس از دهمین دوره‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری، در بلوار پاک‌نژاد سعادت‌آباد همراه با دوستانش در اتومبیل شخصیش دستگیر شده، بلافاصله به بازداشتگاه آگاهی شاهپور منتقل شده و پس از ۸روز بازداشت با فیش حقوقی آزاد می‌شود.
این در حالیست که اتومبیل وی هم‌چنان در توقیف اداره آگاهی شاهپور باقی می‌ماند.

بنا‌به همان گزارش، همان شب در حالی که چند ساعت قبل از آن علی نصیری در بازداشتگاه اداره‌ آگاهی شاهپور بود، تعدادی از اعضای بسیج که در میدان کاج وسایل نقلیه شخصی مردم را متوقف می‌کردند، توسط یک خودروی نا‌شناس، زیر گرفته می‌شوند که در پی آن یکی از آنها به‌نام حسین غلام کبیری کشته می‌شود.

پس از گذشت چند روز، علی نصیری نامه‌یی مبنی بر این‌که در تاریخ ۹مرداد ۱۳۸۸ برای بازپس‌گرفتن خودروی توقیف‌شده به اداره آگاهی مراجعه نماید، دریافت می‌کند و در این مراجعه او را مجدداً دستگیر و بازداشت می‌کنند. این نوجوان زندانی، پس از بازداشت در آگاهی شاهپور، به کانون اصلاح و تربیت و سپس به زندان گوهردشت کرج منتقل می‌شود.

گفتنی است که نامبرده پس از ۲سال بلاتکلیفی در زندان در خردادماه جاری، توسط قاضی عزیز محمدی به اتهام مباشرت در قتل و نداشتن گواهینامه مورد محاکمه قرار گرفت.

نکته‌ قابل‌توجه این است که به‌رغم فاصله زمانی بین دستگیری این نوجوان و روی دادن حادثه، در جلسه دادگاه قاضی اصرار بر محکوم شناختن این نوجوان را داشته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/978eb848-d881-4a00-a0bc-1609b44bc99b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات